וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הטיל על האריס את הטיפול במשבר בגבול: "עבודה קשה"

נשיא ארה"ב אמר כי סגניתו, שהייתה בעברה התובעת הכללית של קליפורניה, היא האדם המתאים ביותר לתפקיד. האריס תוביל את המאמצים מול מדינות מרכז אמריקה כדי לצמצם את זרם ההגירה לגבול. "צריך לטפל בשורש הבעיות"

בווידאו: ילדי מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מינה אתמול (רביעי) את סגניתו קמלה האריס לאחראית על הטפיול במשבר המהגרים בגבול עם מקסיקו. הוא אמר כי הוא נתן לה "עבודה קשה", אך ציין כי היא "האדם המתאים ביותר לעשות זאת". זרם המהגרים ממרכז אמריקה לגבולה הדרומי של ארצות הברית גבר מאז שביידן נכנס לתפקיד בינואר, וביטל חלק מההגבלות של קודמו בתפקיד דונלד טראמפ לצד עצירת בניית החומה בגבול.

"היא האדם המוכשר ביותר לעשות זאת, להוביל אל המאמצים שלנו עם מקסיקו ועם המשולש הצפוני (הונדורס, גואטמלה, אל סלבדור), ועם המדינות שהולכות להזדקק לעזרה בצמצום התנועה של כל כך הרבה אנשים, בהגירה לגבול הדרומי שלנו", אמר ביידן בעת שהכריז על תפקידה של האריס, במהלך ישיבת קבינט בבית הלבן. הוא ציין כי עבודתה בעבר כתובעת הכללית של קליפורניה הפכה אותה לאדם המתאים ביותר לתפקיד. "כשהיא מדברת, היא מדברת בשמי", הדגיש הנשיא.

"מיותר לציין כי העבודה הזאת לא תהיה קלה, אבל זו עבודה חשובה", אמרה האריס, האישה הראשונה בתפקיד סגנית נשיאת ארצות הברית.

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס והנשיא ג'ו ביידן בישיבת קבינט בבית הלבן, 24 במרץ 2021. רויטרס
המשבר הראשון של הממשל. ביידן והאריס, אתמול/רויטרס

הרפובליקנים מאשימים את הממשל הדמוקרטי בהתגברות ההגירה הלא חוקית לארצות הברית. בחודש שעבר, סוכנות המכסים והגבול עצרה יותר ממאה אלף איש בגבול הדרומי, עלייה של 28% בהשוואה לינואר. בין היתר, ביידן הפסיק את המדיניות של טראמפ שהובילה לגירוש מהגרים קטינים המגיעים לבדם, ובמקום זאת הם מוחזקים בתוך ארצות הברית ומועברים למשפחות אומנות.

המהגרים ממרכז אמריקה מחפשים חיים טובים יותר בארצות הברית מאשר בארצותיהם רוויות הפשע והעוני, והאריס אמרה אתמול כי יש צורך "לטפל בשורשי הבעיות במשולש הצפוני". עם זאת, נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה, תקף את הכללת ארצו לצד גואטמלה והונדורס, וצייץ נתונים המצביעים על ירידה משמעותית במספר הילדים המגיעים לבדם מאל סלבדור לארצות הברית מאז 2020.

עוד בוואלה!

שוכבים זה לצד זה, בצפיפות: תיעוד ממתקן הגירה בטקסס

לכתבה המלאה
מתקן מעצר של מהגרים בעיר דונה, טקסס, ארה"ב, מרץ 2021. רויטרס
עיתונאים עדיין לא מקבלים גישה למתקני המעצר. מהגרים מצטופפים במתקן בטקסס/רויטרס

ביקורת נוספת הנשמעת כלפי ממשל ביידן היא שהוא לא מאפשר לעיתונאים לבקר במתקני מעצר, למרות ההבטחות. מוקדם יותר השבוע פרסם חבר קונגרס דמוקרטי מטקסס תמונות מאחד המתקנים במדינה, שבהן נראו גם ילדים מצטופפים על הרצפה, חרף החשש מהתפשטות הקורונה.

אתמול אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי כי הממשל "מחויב לשקיפות ונמשיך לעבוד עם הסוכנויות לצורך יצירת גישה לתקשורת ושקיפות במתקנים האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully