וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמת הטרגדיה של איתן: "אנחנו במלחמה, כשהשיקול היחידי הוא טובת הילד"

עודכן לאחרונה: 18.9.2021 / 23:10

ביהמ"ש יצטרך להכריע בשבועות הקרובים את גורלו של איתן בירן, הניצול היחיד ששרד את אסון הרכבל ולפי החשד נחטף בידי סביו. בעוד המשפחות משני הצדדים, באיטליה ובישראל, טוענות כי עתידו של בן השש מובטח בחזקתן, השופטים יצטרכו להחליט מי יגדל את איתן המתאושש מהטרגדיה

בשבועות הקרובים בית המשפט בישראל יצטרך להכריע את גורלו של איתן בירן, בן השש, הניצול היחיד ששרד את אסון הרכבל הנורא באיטליה לפני ארבעה חודשים. השופטים יצטרכו להחליט מי יגדל את איתן, האם זאת תהיה דודתו מצד האב, איה בירן, שמוגדרת כרגע גם כאופוטורפוסית החוקית של איתן ומתגוררת באיטליה, או גלי פלג, דודתו מצד האם המתגוררת בפתח תקווה. שתיהן מעוניינות לאמץ את איתן בירן לאחר שאיבד את הוריו ואחיו הצעיר, תום.

בחודשים האחרונים מתנהל קרב איתנים בין שתי המשפחות - המשפחה הישראלית מצד האם שנהרגה, טלי פלג בירן, והמשפחה האיטלקית מצד האב שנהרג, עמית בירן. ספק אם הקרב שמסוקר בהרחבה בשתי המדינות יתרום לשלוותו הנפשית של איתן, לה הוא כל כך זקוק לאחר הטרגדיה שעבר. המאבק הגיע לשיאו בסוף השבוע שעבר, כאשר איתן הועבר לישראל על ידי סבו, שמואל פלג. כעת הסבא, חשוד בחטיפה ונמצא במעצר בית. היום (שבת) התפרסמו תמונותיו של איתן עם הסב מהבית של שמוליק בפתח תקווה. "איתן מאושר, עטוף בבני המשפחה שלו, ונמצא במקום שהוא צריך להיות, בבית שלו בישראל", אמר אתמול שמואל פלג בראיון ראשון לאולפן שישי.

הכנות של שתי המשפחות לא משאירה ספק, ונראה כי בכל מקרה איתן ירוויח בית חם ואוהב. נראה כי נקודת הפתיחה של המשפחה הישראלית שנלחמת על איתן יותר חלשה - הילד הועבר ממדינה אחת לאחרת ללא אישור מהאפוטרופסית החוקית, איה. בנוסף, לאחרונה התפרסם כי לשמואל פלג יש עבר פלילי - הוא הורשע בעבירות אלימות כלפי אישתו לשעבר, אתי כהן, במהלך הגירושין ב-2009. ולבסוף, ברור לכל כי מרכז חייו של איתן בירן הוא באיטליה - מגיל חודש וחצי הילד התגורר שם יחד עם הוריו והגיע לישראל רק במהלך חופשות.

איתן בן ה- 5. באדיבות המשפחה
איתן בירן/באדיבות המשפחה

בראיון בחדשות 12 הסביר שמואל פלג כי הוא לא מבין מדוע מעשיו אינם חוקיים ומה הוביל אותו לרגע בו החליט להעלות את איתן למטוס פרטי שייקח אותו לישראל. "אני בתוך מאבק קשה. ארבעה חודשים אני באבל מטורף, בסחרור. המשפחה שלי מרוסקת. המחשבות שלי נתונות אך ורק לטובתו של הילד, טובתו של איתן".

לדבריו, "החיים שלי השתנו ב-23 במאי, איבדנו חמישה אנשים באסון מזוויע. אסון שאחראים לו אנשים חסרי רגש ותאבי בצע - שלושה דורות נמחקו ברגע אחד, וזה משהו שמשאיר לך פער וחור עצום בלב. אתה בן-אדם שונה לגמרי אחר כך". כאשר נשאל האם הוא מבין שמעשיו לא היו חוקיים, השיב: "אני ממש לא מבין את מה שאת אומרת. קיבלתי חוות דעת משפטית, עברתי עם החתמת דרכונים מסודרת".

פלג משוכנע שהוא הציל את איתן: "אני מאמין שאיתן יום אחד יגדל ויגיד: 'סבא, עשית בשבילי הכול, הצלת אותי. והבת שלי, שיום אחד תפגוש אותי בשמיים, תהיה גאה בי שאני הצלתי את הבן שלה, שהבאתי אותו לבית שלו".

משפחת בירן, שהוריה ובנם נהרגו בנפילת הרכבל באיטליה, 24 במאי 2021. באדיבות המשפחה
איתן, אחיו והוריו שנספו באסון/באדיבות המשפחה

גם אתי כהן, סבתו של איתן שהתראיינה הערב בערוץ 13, לא משאירה ספק בכנותה בכל הנוגע לרצונה בטובתו של נכדה. "אנחנו עושים את המלחמה הזאת רק מסיבה אחת, אני אהפוך את העולם. אם אנחנו היום צריכים לעצור את החיים שלנו בשביל הילד הזה זה מה שאנחנו עושים. כולנו עבור איתן. סביב איתן. רק איתן", הוסיפה.

במשפחת פלג אומרים כי המטרה שלהם היא לממש את הרצון של הוריו של איתן, שהתכוונו לחזור לגור בישראל לאחר שעמית בירן ז"ל יסיים את לימודי הרפואה באיטליה. במשפחה מספרים כי הזוג הצעיר תכנן לחזור לארץ כבר בשנה הבאה ואף החלו לתכנן רכישת דירה.

בנוסף, פלג סיפר בראיון לחדשות 12 כי היה משוכנע כי האופוטרופסות שנקבעה באיטליה הייתה זמנית. "השופטת אמרה לי: 'זה זמני, זה זמני'. אין פרוטוקול לדיון הזה, אין חתימה על שום דבר. אף אחד לא יושב ומסביר לי בצורה מפורטת מה המשמעויות של הדברים האלה. אני לרגע לא ויתרתי על האפוטרופסות על איתן".

איתן בירן וסבו שמואל פלג. -, אתר רשמי
איתן בירן וסבו שמואל פלג/אתר רשמי, -

מנגד, במשפחה האיטלקית, סבורים כי מדובר בחטיפה. המשפחה טוענת כי השיקול המרכזי הוא טובת הילד שמרכז החיים שלו נמצא באיטליה, והם מודאגים מכך שבימים הקרובים איתן עלול לעבור "שטיפת מוח" על ידי המשפחה הישראלית.

"אני לא האימא של איתן, אני לא יכולה להיות אימא של איתן אבל אני הדמות האימהית בבית. במשך החודשיים וחצי הראשונים, כמעט שלושה חודשים, אנחנו ישנו על המזרן שלנו בחדר הילדים כדי שאם איתן מתעורר בלילה, אנחנו שם, אני שם לידו. ואני יכולה רק לקוות לשיתוף פעולה מלא של הרשויות בישראל עם הרשויות באיטליה, עד שאיתן יחזור הביתה, כי זה הבית שלו, זה הבית שלו", אמרה אתמול איה בירן דודתו של איתן בתגובה לדברי משפחת פלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully