וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שאלה של אם אלא מתי: הבריחה מכלא גלבוע היתה מרוחה בענק על הקיר

7.9.2021 / 19:00

בשב"ס התרחשו ב-3 השנים האחרונות פרשות שונות רבות - שלא הותירו ספק לגבי היתכנות של מקרה כבריחה של 6 האסירים הביטחוניים אמש. בשב"ס מקווים שכדור השלג ייעצר כאן, אך אם יתברר שאנשי הסגל אכן סייעו לאסירים לברוח - זו כבר תהיה מכה שלארגון יהיה קשה להתאושש ממנה

קצין המודיעין בכלא גלבוע: המחבלים מנהלים את הכלא/צילום: שלומי גבאי

תראו לי עוד בתי סוהר בעולם שיש בהם מאפייה, מכשירי כושר, אסירים שמבשלים לעצמם ולקינוח מכינים כנאפה, סוהרות שמוזמנות לפי בחירה, סוהרת ש"ננעלת" עם שני אסירים בתא, מפקד כלא שכולא כליאת שווא את האחיין הקטין שלו, והיד עוד נטויה.

אתמול לפנות בוקר פרסמתי לראשונה את דבר בריחתם של ששת האסירים מכלא גלבוע ובהם זכריה זבידיי. כשדיווחתי על כך בתכנית הבוקר של רשת 13, הלסת של אברי גלעד נשמטה. אני לא הופתעתי כלל, כך גם לא מי שעקב אחרי אתר וואלה! בשנים האחרונות.

בשירות בתי הסוהר התרחשו בשלוש השנים האחרונות פרשות חוזרות ונשנות שנחשפו בוואלה!. בין היתר, היו פרשת הסוהרות בכלא גלבוע, פרשת המין בכלא צלמון, רב שב"ס שהועמד לדין על גניבה, אסיר שמצא תיק עם שישה אקדחים של אנשי שב"ס בכלא צלמון, סוהרת שהכניסה עוגה עם סמים לאסיר פלילי איתו ניהלה רומן ועוד.

הבריחה מכלא גלבוע היתה מרוחה על הקיר בענק. המחדל זה לא היה שאלה של אם אלא של מתי. לנציבת שב"ס קטי פרי, שנכנסה לתפקידה לפני מספר חודשים, יש אחריות כוללת לאירוע הזה. פרי תצטרך לתת תשובות ולדרוש תשובות מקצינים שמינתה רק לאחרונה.

גם נציבת שב"ס לשעבר עופרה קלינגר וממלא מקום נציב שב"ס שהיה בעברו מפקד מחוז צפון בשב"ס אשר וקנין, אחראיים למחדל ויצטרכו לענות על שאלות רבות. וקנין הוא זה שמינה את פרדי בן שטרית, שהיה ראש לשכתו, למפקד כלא גלבוע רגע לפני שפרש, וזאת למרות שפרדי מעולם לא פיקד על בית סוהר לפני כן.

חוסר הניסיון של בן שטרית בפיקוד על בתי סוהר ברור והנה לנו התוצאה. שלושה אסירים ביטחוניים שמסווגים כסיכון גבוה לבריחה וכבר חפרו מנהרה בעבר משובצים באותו התא; זכריה זביידי עובר לבקשתו לתא עם אסירים מהג'יאהד האסלאמי, מה שהביא לבריחה של ששת האסירים מהתא.

לאיש בכלא לא נדלקה נורה אדומה? למה שזביידי שמזוהה עם ארגון הפת"ח ירצה לישון בתא עם פעילי ג'יאהד? איך בתא שבו כולאים שלושה פוטנציאלים לבריחה לא נעשתה שום בדיקה דקדקנית של פתחי מילוט אפשריים? בשב"ס מקווים שכדור השלג ייעצר כאן, אם יתברר שאנשי סגל אכן סייעו לאסירים לברוח, זו כבר תהיה מכה שלארגון יהיה קשה מאוד להתאושש ממנה.

עוד בוואלה!

המצוד אחר המחבלים נמשך: 3 צעירים נעצרו בחשד שסייעו לנמלטים מהכלא

לכתבה המלאה
לוחמי שב"ס באיזור כלא גלבוע. שלומי גבאי
לוחמי שב"ס באיזור כלא גלבוע, אתמול/שלומי גבאי
פתח הבור דרכו ברחו ששת המחבלים. 06 בספטמבר 2021. ., אתר רשמי
פתח הבור דרכו ברחו ששת המחבלים/אתר רשמי, .

שירות בתי הסוהר סבל בשנים האחרונות מחוסר אמון של אנשי השטח בפיקוד, תרבות שקר וטיוח של מחדלים שמתרחשים מאחורי הסורגים, והתנהלות בעייתית אל מול האסירים הביטחוניים שמבקשת לקנות "שקט תעשייתי".

השר לביטחון פנים לשעבר גלעד ארדן הכריז כי "לא תהיה יותר חינגה", והקים ועדה מיוחדת לבחינת דרדור תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. גם ארדן ידע בזמנו שאלו מילים ריקות מתוכן ובעיקר צעד שנועד לשרת את התדמית שלו, שגם כך ספגה מהלומה קשה בימים שבהם כיהן כשר לביטחון פנים.

ארדן הואשם ברשתות החברתיות ובצדק כמי שמנסה לטאטא דברים מתחת לשולחן ושותק. גם בפרשת הסוהרות הוא נמנע מלעסוק ובעיקר חשש שהפרשה תדבק בו. אם תקום ועדת חקירה ממלכתית, ארדן יהיה אחד הראשונים לענות על הרבה שאלות כמי שהיה השר לביטחון פנים בשנים האחרונות.

פתיחת מש"מ(מרכז שירות משולב) צור באהר, 
במעמד השר לבטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, מ"מ המפכ"ל, רב ניצב מוטי כהן, ממ"ז ירושלים, ניצב דורון ידיד ור' העיר ירושלים, מר משה ליאון. 12 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
אחד הראשונים לענות על הרבה שאלות. ארדן בתפקידו כשר לביטחון פנים/דוברות משטרת ישראל
המנהרה ממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
המנהרה ממנה ברחו ששת האסירים/אתר רשמי, ללא קרדיט

"ואיזה לחץ אני. אני צריך להביא מידעים על מחבלים והמחבלים מנהלים את בית הסוהר. ככה זה אחי, השגרה בידיים שלהם. חרב ודרב". אלו הדברים שאמר קצין המודיעין בכלא גלבוע באוגוסט 2018 לאחר שנחשד כי שיבץ סוהרות באגף הביטחוני בכלא גלבוע לבקשת אסירים ביטחוניים.

הדברים החמורים הללו שהיו אמורים להרעיד את המדינה עברו להם בשקט, ובשב"ס הבינו, "אנחנו לא מעניינים את הציבור", מה שקורה מאחורי החומות, נשאר מאחורי החומות. הם רק לא ציפו שהחומות הללו יתמוטטו עליהם ויחשפו את קלונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully