וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל סרק כפרים ליד ג'נין, בני משפחה של הנמלטים עוכבו

לירן לוי, אמיר בוחבוט, אלי אשכנזי ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 8.9.2021 / 12:47

כוחות משטרה גדולים הגיעו לנאעורה ולכפרים נוספים בניסיון לאתר את 6 האסירים שברחו מגלבוע. צה"ל עיבה את האבטחה סביב כל גבולות ישראל, בדגש על ירדן: "נערכים לכך שהמצוד יימשך יותר מימים בודדים". במקביל, 14 אנשי שב"ס נחקרו בחשד שסוהרים שיתפו פעולה עם המחבלים

בווידאו: סריקות אחר הנמלטים בכפר נאעורה ובכפרים פלסטינים בצפון/עריכה: אביעד בללי

כוחות צה"ל פעלו מהלילה (רביעי) בסריקות נרחבות במאמצים לאתר את ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים. כמה מבני המשפחה של הנמלטים נעצרו לחקירה בכפרים סמוך לג'נין.

אתמול עוכבו שלושה צעירים בכפר נאעורה בחשד שסייעו לששת האסירים הביטחוניים לברוח מכלא גלבוע. הם שוחררו בתום תשאול. בנוסף, אחד האסירים הביטחוניים נצפה במסגד שבכפר - כך דווח בחדשות ערוץ 12. מעורבתם של הצעירים נבדקת, וכן ישנה פעילות משמעותית של המשטרה במקום. זאת, בהמשך לריכוז כוחות הביטחון באזור טמרה ובכפרים הפלסטיניים ג'למה ופקועה, שם גם נבדקות מצלמות אבטחה ביתיות.

בתוך כך, חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 גבו ביממה האחרונה עדויות מ-14 אנשי סגל בשב"ס במסגרת חשד לפיו סוהרים שיתפן פעולה עם המחבלים. חקירה זו מתנהלת במקביל לחקירה הכללית של מחוז צפון במשטרה על הבריחה.

גורמים בצה"ל אמרו הערב כי הם לא פוסלים אפשרות שהנמלטים הצליחו לחצות את הגבול הישראלי או לעבור לאיו"ש. "צה"ל ביצע מספר מהלכים ביממה האחרונה: עיבה את מערכי האבטחה סביב גבולות ישראל כולם, בדגש על ירדן. הועלתה הדריכות בקו התפר ולא רק באזור טול כרם וג'נין", אמר גורם בצבא.

"הפעולות הללו תומכות את המאמץ של משטרת ישראל באמצעי איסוף מהקרקע, כלי טיס, כוחות רגליים לסריקת שטח וגששים ותיקים מפיקוד המרכז וגזרות אחרות" הוא הוסיף, "הסיוע של צה"ל הניב תוצאות וחשף פרטים שמוקדם לדבר עליהם. הצבא נערך לכך שהמצוד הזה יימשך יותר מימים בודדים".

חיפושים אחר האסירים שנמלטו מהכלא גלבוע בכפרים פלסטינים בצפון. 7 בספטמבר 2021. -, אתר רשמי
חיפושים אחר האסירים שנמלטו בכפרים פלסטיניים בצפון/אתר רשמי, -
חיפושים בנאעורה אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, 8 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
חיפושים בכפר נאעורה, היום/אלי אשכנזי

במהלך היום תגבר צה"ל בכוחות את חטיבת הבקעה, כדי למנוע מעבר של האסירים הביטחוניים לירדן. הצבא גם מסייע בחיפושים בעמק בית שאן באמצעות כוחות יבשה וכלי טיס. "משני עברי גבול הירדן העלו את הדריכות והכוננות מחשש למעבר מחבלים", אמר מוקדם יותר היום גורם צבאי מפיקוד המרכז. "ההערכה כרגע שהאסירים הנמלטים מסתתרים באזור עמק בית שאן ולא חצו את הגבול".

הגורם הצבאי הוסיף שלפי הערכות, התכנון הראשוני של המחבל הנמלט זכריה זביידי ושאר האסירים לא כלל מעבר מהיר לשטחי יו"ש (בדגש על ג'נין הקרובה), אחרת היו חוצים את קו התפר באחד הפתחים בגלבוע.

לדברי הגורם, האסירים כלל הנראה הניחו שהמצוד יתחיל זמן קצר מהבריחה מהכלא ולכן החליטו להסתתר באזור באמצעות סיוע מקומי, ורק מאוחר יותר יחצו את הגבול. הגורם הדגיש כי המשטרה הקימה כוחות יירוט בשטח על גבי אופנועים במידה ויתקבל מידע מהשטח על מקום מסתור.

חיפושים בכפר נאעורה, 7 בספטמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
חיפושים בכפר נאעורה, היום/מערכת וואלה!, ללא
חיפושים בכפר נאעורה, 7 בספטמבר 2021. ללא, באדיבות המצולמים
חיפושים בנאעורה, היום/באדיבות המצולמים, ללא

גורם בכיר במשטרה אמר מוקדם יותר לוואלה! כי הוא לא פוסל את האפשרות שחלק מהמחבלים ינסו להגיע לרצועת עזה. "מבחינת המשטרה כל האופציות על השולחן", אמר.

במקביל, רח"ט מבצעים במשטרה, תת-ניצב שמעון נחמני, אמר מוקדם יותר כי החקירה בעיצומה. "המשטרה, ביחד עם שב"כ, ממשיכים במרדף בציר המודיעיני והאופרטיבי במטרה ללכוד את המחבלים", אמר. "המצוד מתנהל בצורה רחבה. בלילה הכוחות המשיכו לעבוד. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הורה על תגבור כוחות המחוז הצפוני ומחוזות נוספים בקו התפר. היחידיות פעלו הלילה בפריסה רחבה".

המנהרה ממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
המנהרה ממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע/אתר רשמי, ללא קרדיט

נחמני ציין כי המשטרה תיפרס במוקדי הבילוי במהלך החג. "היום התחלנו עם 89 מחסומים שחלקם הגדול בעוטף קו התפר ובמרכזי הערים, אזור הפארקים והגנים כדי לייצר טבעת פיקוח על נכנסים ויוצאים. נהיה שם בדריכות גבוהה. תגברנו גם את מוקדי 100. יש 720 ניידות שפועלות היום בכלל הארץ. נהיה כאן להגיב מהר ככל שיידרש", אמר. הוא הוסיף כי גם המערך האווירי של המשטרה פרוס על מנת להגיע לכל במקום בארץ אליו יידרשו, ואמר כי הוא מצפה מאזרחים לדווח למשטרה על כל אירוע חריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully