וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך המצוד אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע; הערכה: הם עדיין בשטח ישראל

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 9:37

צה"ל ביצע סריקות ברחבי ג'נין במסגרת החיפושים אחר האסירים, ולפי הערכות בשטח הם לא הצליחו להימלט לשטחי יהודה ושומרון. במקביל, צה"ל תגבר את היקף הכוחות בגבול ישראל-ירדן וברחבי קו התפר באמצעות טירוני חטיבת גולני. 89 מחסומים עדיין פרוסים ברחבי הארץ

חיפושים בבית שאן אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע/ללא קרדיט

צה"ל ביצע הלילה (שלישי) סריקות ברחבי ג'נין והאזור במסגרת החיפושים אחר ששת האסירים שנמלטו אמש מכלא גלבוע. לפי הערכות בשטח, המחבלים לא הצליחו לחדור לשטחי יהודה ושומרון והם עדיין בשטח ישראל. במקביל, צה"ל תגבר את היקף הכוחות בגבול ישראל-ירדן וברחבי קו התפר באמצעות טירוני חטיבת גולני, שהוקפצו אל האזור.

המצוד אחר המחבלים נמשך כל העת, בעזרת כוחות של מג"ב, ימ"מ ויחידות נוספות. נכון להבוקר פרוסים 89 מחסומים ברחבי הארץ כחלק ממאמצי החיפושים.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
הסריקות אחר המחבלים נמשכים. כלא גלבוע במהלך החיפושים, אמש/אלי אשכנזי

מתחקיר שבוצע אמש בכלא גלבוע עלה כי המנהרה שדרכה ברחו האסירים הביטחוניים, שאורכה הוא בין 20 ל-25 מטרים, החלה להיחפר לפני כשנה. עוד עלה כי מספר מצומצם של אסירים ידעו על התוכנית. לאחר שנמלטו מהכלא, צעדו המחבלים כשלושה קילומטרים עד שעלו על רכב שחיכה להם מילט אותם מהמקום.

גששים סבורים כי רכב חיכה לנמלטים מחוץ לבית הכלא בשל שלולית מים שהייתה במקום, אותה הם מייחסים למזגן של הרכב. הגששים מצאו גם עקבות נעליים ורגליים, מה שהוביל אותם למסקנה שהמחבלים החליפו בגדים לפני שעלו לרכב, ולפחות אחד מהם החליף נעליים.

במקביל, מתחקיר ראשוני עולה כי הסוהרת שהייתה במגדל השמירה, מעל פיר המנהרה ממנו נמלטו המחבלים, נרדמה. עוד נמצא כי המחבל זכריה זביידי, בין הנמלטים, ביקש מקצין המודיעין של הכלא לעבור ללילה אחד לתא מספר 5 באגף 2, ממנו ברחו האסירים.

המנהרה ממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
המנהרה דרכה נמלטו המחבלים מהכלא/אתר רשמי, ללא קרדיט
ששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע/דוברות משטרת ישראל

נוכח העובדה כי מדובר במחבלים מסוכנים ובצל ההערכה כי ייתכן שהם חמושים, המשטרה נערכת לאפשרות שהם ינסו להוציא פיגוע, וייתכן אף אירוע שכולל חטיפה לצורכי מיקוח על שחרורם ושחרור אסירים נוספים. כלל היחידות המיוחדות של המשטרה נמצאות בכוננות חג, כולל יחידות המו"מ.

התקרית שהתרחשה באחד מבתי הסוהר השמורים ביותר בישראל החלה סמוך לשעה 01:50, רק לאחר שנהג שעבר באזור זיהה דמויות חשודות בשטח והודיע למשטרה. בעקבות הדיווח במשטרה יצרו קשר עם שב"ס, שרק אז גילה כי ששת האסירים - שכולם כלואים באותו תא - נמלטו. זאת, בעוד שלושה מהם מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה.

עם היוודע על בריחתם של ששת המחבלים, כוחות משטרה וצה"ל הוזעקו למקום, ופתחו בסריקות בין היתר באמצעות מסוק ורחפנים. חמישה מתוך האסירים הנמלטים הינם פעילי הג'יהאד האסלאמי ואחד מפתח, המחבל זכריה זביידי. לפי החשד, האסירים קיבלו סיוע חיצוני וברחו כשהם חמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully