וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל חמור בשב"ס: אסיר מצא תיק עם 6 אקדחים בחדר המבקרים בכלא שאטה

31.10.2019 / 20:30

האסיר שמרצה עבודות שירות בבית הסוהר שבו כלואים גם אסירים ביטחוניים, מצא את כלי הנשק בחדר טרם הגעת המשפחות לביקור, ודיווח על כך מיד. מבירור ראשוני עולה כי מדובר בנשקים של לוחמי יחידת מחוז שהגיעו לפעילות בבית הסוהר. שב"ס: שלושה קציני היחידה הועברו מתפקידם

כלא שיטה. אתר רשמי
"אנשים ייצטרכו לתת את הדין". כלא שאטה/אתר רשמי

אסיר פלילי המרצה עבודות שירות בבית הכלא שאטה שבעמק חרוד מצא היום (חמישי) תיק ובו שישה אקדחים ושמונה מחסניות בחדר המבקרים. האירוע החמור התרחש בשעות הצהריים כשהאסיר נכנס לנקות את חדר הביקורים החיצוני, במתקן הכליאה בו כלואים גם אסירים ביטחוניים, טרם הגעת המשפחות לביקורי האסירים. האסיר הבחין בתיק בצבע שחור וקרא לסוהרים שפתחו את התיק ושם גילו את האקדחים והמחסניות, ומיד דיווחו על כך.

האסיר שמצא את הנשק מרצה עונש עבודות שירות ואינו ישן בכלא, אך על פי חוק מוגדר כאסיר. מבירור ראשוני עלה כי מדובר בנשקים של לוחמי ימ"ז (יחידת מחוז) שהגיעו לפעילות מבצעית בבית הסוהר שאטה ושכחו את הנשק בחדר הביקורים. היחידה כפופה למפקד המחוז הצפוני שרון שואן שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
האסיר הפלילי מצא את האקדחים, ודיווח על כך/ראובן קסטרו

גורם בכיר בשב"ס אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "זו הפקרות של ממש. איך שוכחים את כלי הנשק בחדר ביקורים? אני לא רוצה לתאר לעצמי מה היה קורה אם האקדחים האלה היו נופלים לידיים הלא נכונות, זה אירוע סופר חמור ויהיו כאן כמה אנשים שיצטרכו לתת על כך את הדין".

בתגובה לתקרית, מפקד מחוז צפון, שרון שואן, הורה להעביר מתפקידם לאלתר שלושה מקציני ולוחמי היחידה, אחד מהם בכיר. בנוסף, מונתה ועדה לבדיקת האירוע. בשירות בתי הסוהר מסרו כי "סגל ימ"ז צפון הינם קצינים ולוחמים מצוינים המבצעים תפקידם במקצועיות ראויה לציון. האירוע שהתרחש היום הינו אירוע חמור".





(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully