וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפח שעות וגרף מאות אלפי שקלים: הרב הראשי של שב"ס הואשם בשוחד

עודכן לאחרונה: 29.11.2020 / 18:01

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הרב עופר אלמליח ומנכ"ל עמותת שורשים מרדכי קורקוס, שפעלו במשותף כדי להונות את שב"ס. מהחקירה עלה כי השניים דיווחו על שעות עבודה מוגדלות של מורים שעבדו עם אסירים, וחלקו סכום של מיליון שקלים שהתקבל כתוצאה מכך

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד עופר אלמליח, שהיה הרב הראשי של שירות בתי הסוהר (שב"ס), בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. בנוסף לכך, אלמליח מואשם בגניבה בידי עובד ציבור בצוותא, קבלת דבר במרמה והלבנת הון, במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה! NEWS. על פי כתב האישום, בתקופתו של אלמליח בתפקיד הוא הונה את שב"ס במשותף עם מנכ"ל עמותת שורשים, מרדכי קורקוס, שעומד בפני אותם סעיפים.

בחקירת היחידה הארצית לחקירת סוהרים בלהב 433, עלה כי שיטתם של קורקוס ואלמליח הייתה ניפוח שעות העבודה של מורים שפעלו בשב"ס מטעם העמותה. באותה תקופה, אלמליח היה אחראי על אספקת שירותי דת לאסירים במדרשות בתי הסוהר, באמצעות אזרחים המועסקים במיקור חוץ על ידי עמותות שזהותן נקבעה במכרז.

הרב עופר אלמליח, רב השב"ס לשעבר. דוברות שב"ס, אתר רשמי
הונה את שירות בת הסוהר. הרב עופר אלמליח/אתר רשמי, דוברות שב"ס

הזוכה במכרזים הייתה עמותת שורשים, שבראשה עמד קורקוס. לפי הסיכום בין הצדדים, העמותה הייתה אחראית על ריכוז שעות העבודה של המורים והעברת דרישת תשלום לשב"ס. לפי האישומים, אלמליח וקורקוס רקמו תכנית כדי לנצל זאת ולהונות את שב"ס. היא כללה רישום מנופח של שעות העבודה של המורים על ידי אלמליח, וחלוקת הסכום המוגדל שהתקבל בעמותה כתוצאה מכך.

בסך הכול, הועבר לעמותה סכום מצטבר של 1,076,308 שקלים, שנוצל על ידי קורקוס ובני משפחתו. בתמורה, קורקוס שילם באמצעות העמותה למשפחתו של אלמליח 125,750 שקלים, וכן כספים וטובות הנאה שאינם ידועים במדויק.

לפני כחודש חתם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על פיטוריו של אלמליח. הליך הפיטורים נפתח בשב"ס ביולי, בעקבות המלצה שהועברה מלשכת ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר אשר וקנין.

"אלמליח נקלע למלחמת גנרלים"

עורכי הדין תומר נווה, רווית צמח, ועמית ניר המייצגים את הרב עופר אלמליח מסרו כי "אנו סמוכים ובטוחים, כי בית המשפט יגיע לכלל מסקנה, כי הרב אלמליח לא ביצע את העבירות והמעשים המיוחסים לו וכי הוא נקלע ל'מלחמת גנרלים' בשב"ס שאינה קשורה אליו".

"בעת שתתברר האמת תתבקשנה תשובות לשאלות קשות אודות פעילותו של גונדר אילן מלכא בניגוד לכל דין בעניינים הנדונים וכן זיהומה של החקירה והאופן בו פעלה היחידה החוקרת בניגוד לכל דין", הוסיפו.

באי כוחו של קורקוס, עורכי הדין מיכל דיאמנט, ירון ליפשס וישי שידלובסקי-אור ממשרד כספי ושות', מסרו בתגובה כי "קורקוס דוחה בתוקף את האישומים. כל פעולותיו נעשו בתום לב, בשקיפות מלאה ומתוך מטרה אחת ויחידה: להרבות תורה ולהאדירה, הא ותו לא". הם הוסיפו כי "אנו משוכנעים כי לאחר בחינה מעמיקה של הדברים בבית המשפט, יובהר כי לא נפל כל רבב במעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully