וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת חג ראשונה בעידן החיסונים: 3 משפחות מספרות על החג ללא ההגבלות

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 20:36

משפחת פרידליין מת"א, שרגיאן מנתיב העשרה ופירו מי-ם, מתכוננים לחג עם תוספת משמעותית - המשפחה המורחבת. השנה, בניגוד לקודמתה, המשפחות, כמו רוב עם ישראל, יחגגו את החג ללא הגבלות מיוחדות ועם התרגשות גדולה. "השנה ההרגשה יותר טובה. נעשה את זה יותר מרגש וחגיגי"

שלוש משפחות שונות מרחבי הארץ, כמו רוב עם ישראל, יחגגו השנה את ראש השנה ביחד עם המשפחות וללא הגבלות. "יש תחושה אמיתית של חג, מה שלא היה בשנה שעברה".

במשפחת פרידליין, בגבול יד אליהו וכפר שלם בדרום תל אביב, מסורת היא דבר חשוב מאוד. מאיר בן ה-36 הוא מנהל צוות דיגיטל של חברת אשראי; נעמה אשתו בת ה-37 מנהלת גן פרטי בגבעתיים והם הורים להדר בת ה-17, בתה של נעמה מקשר קודם, של הילה בת ה-9 מקשר קודם של מאיר ושל התינוק המשותף אפיק בן השנתיים וחצי.

"זה סיבוב שני של שנינו, ולכן המשפחתיות אולי חשובה אף יותר, כי מאוד חשוב לנו שהילדים ידעו שיש להם משפחה גדולה ושייהנו הרבה מה'ביחד'", מתאר מאיר. "המשפחה המורחבת היא דבר מאוד חשוב לכולנו. אנחנו מגדירים את עצמנו כמסורתיים, והחגים היהודים כמובן מעצימים את המשפחתיות הזו ולכן לחגוג אותם כמו שצריך עוד יותר חשוב לנו".

הכנות לחג בבית משפחת פרידליין. באדיבות המצולמים
"תחושה של חג". הכנות לחג בבית משפחת פרידליין/באדיבות המצולמים

לכן, אשתקד, חשו הפרידליינים אכזבה גדולה שבעקבות ההנחיות הם לא יכולים היו לארח. "ההרגשה הייתה ממש מוזרה", שיחזר מאיר. "אנחנו נוהגים להזמין אלינו את כל המשפחה ומזמינים גם חברים שאין להם איפה להיות. יש לנו סלון גדול ומרפסת, עורכים שולחן ל-22-23 אנשים. אולם בשנה שעברה, כיוון שלא יכולנו לארח, היינו רק אנחנו, החמישה, המשפחה הגרעינית, ממש לפני ההוראות".

מאיר אמר כי "משהו באווירה היה חסר. כל סדר פסח היה הרבה יותר מהיר. הייתה חסרה מאוד האווירה המשפחתית שאנחנו כל כך אוהבים ומוקירים ומטפחים. כל הזמן חשבנו על זה שהשארנו את הסבתא והסבא לעשות את החג לבד בבית. לילדים זה היה מאד חסר, כולל הלרוץ ולהשתולל עם בני הדודים".

עוד בוואלה!

לקראת מתיחות בחגים: צה"ל נערך להסלמה בדרום "בטווח הנראה לעין"

לכתבה המלאה
הכנות לחג בבית משפחת פרידליין. באדיבות המצולמים
משפחת פרידליין/באדיבות המצולמים

משפחת פרילדיין סיפרה כי השנה כולם מחוסנים, עם תו ירוק, והם מדגישים כי הם ערכו בירורים עם כולם. "אנחנו לא מתערבים בפוליטיקה. מה שאומרים לעשות אנחנו עושים", אמר מאיר. הוא הוסיף כי "מצד אחד אנחנו לא חוששים שהאירוע הזה ייצור הדבקה המונית, אבל זה רק בגלל שאנחנו לא מזלזלים בכלום ועשינו את כל שנדרש. אם נצטרך גם עוד חיסון נעשה גם אותו. רק שלא יחזירו אותנו לסגר. זה העיקר".

יפעת שרגיאן, תושבת נתיב העשרה בעוטף עזה, תארח בביתה את הוריה וקרובי משפחה נוספים ממרכז הארץ. "עצם העובדה שאנחנו כבר אחרי חיסון שלישי וגם ילדים מגיל 12 מתחסנים, אז אנחנו יושבים בלי חשש ביחד. גם ההורים שלי מחוסנים אז יש פחות חשש. יהיו אצלי בראש השנה כעשרה חוגגים בבית החדש כשהנוף מולנו הוא עזה. למרות האירועים האחרונים בעוטף אנחנו מרגשים בטוחים ושחיילי צה"ל שומרים עלינו". יפעת אמרה כי בשולחן החג המשפחה תישא תפילה להשבת הדר ואורון.

משפחת פירו מתכוננת לערב ראש השנה. באדיבות המצולמים
"כל הזמן חשבנו על זה שהשארנו את הסבתא והסבא לעשות את החג לבד". בית משפחת פירו/באדיבות המצולמים

רמי וויקי פירו יחגגו עם ארבעת ילדיהם את החג במהדורה חגיגית ומורחבת יותר. "בשנה שעברה חגגנו את החג עם המשפחה הגרעינית בלבד, אנחנו והילדים", סיפר האב רמי. "זה היה קצת מעפן", הודה. "היינו מעט אנשים, אתה לא משקיע באוכל, לא בלבוש, אפילו באוכל, כי אתה מתבאס שהמבוגרים לבד, ואתה נכנס לרגשי הזה שהם יעבור את החג בעצב, בלי המשפחה שהם אוהבים, ולא חשבת ששנה קדימה תראה את האור, הילדים היו ממש גמורים מזה, ניסינו איכשהו להרים אותם. אבל השנה ההרגשה הרבה יותר טובה, השנה נעשה את זה בקונספט יותר מרגש, יותר חגיגי, קנינו לילדים בגדים חדשים, זה חשוב לא פחות, לתת תחושה של התחדשות".

"יהיה הרבה אוכל", מצהיר פירו ומפרט כי "יהיו קציצות דגים, דגים חריפים ברוטב מרוקאי, יהיה בשר צלי, ובשר ראש, ועוד תבשילים טעימים, יש תחושה אמיתית של חג, מה שלא היה בשנה שעברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully