וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכי מתסכל בעולם": המשפחות שלא יחגגו את ערב החג ביחד, רק כי הילדים בבידוד

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 22:41

ארבעה ימים חלפו מאז נפתחה שנת הלימודים, וכבר 42 אלף תלמידים במערכת החינוך הוכנסו לבידוד עקב איתור מאומת בכיתה או בגן הילדים. משכך, משפחות שלמות ייאלצו לבלות את סעודת החג בגפן, מבלי לבקר את סבא וסבתא או לצאת לטייל. "מזמן לא כעסתי ככה. הכתובת הייתה על הקיר"

ארבעה ימים בלבד חלפו מאז נפתחה שנת הלימודים, והיום (ראשון) כבר מורגשת עלייה במספר התלמידים המאומתים לנגיף וכן במספר התלמידים המבודדים. לפי שעה, 113,743 תלמידים לא הגיעו ללימודים בבתי הספר ובגנים, בהם 42,520 חולים פעילים ועוד 71,223 הנמצאים בבידוד.

מדובר בעלייה ניכרת תוך זמן קצר: בסוף חודש אוגוסט עמד מספר התלמידים המאומתים והמבודדים "רק" על 90.8 אלף. חלק מהעלייה קשור בעובדה כי בדיקות הקורונה המהירות שבוצעו ב-30 וב-31 באוגוסט שינו את התמונה. לפי נתוני משרד החינוך, אותרו במהלך הבדיקות כ-8,000 מאומתים שאומנם לא הגיעו למערכת החינוך, אך כן הספיקו להיפגש עם חבריהם בימים האחרונים של החופש הגדול, למשל במפגשי ההכנה לכיתות א', לגנים העירוניים וכן במפגשים חברתיים שונים. בתוך כך, מאז פתיחת שנת הלימודים מספר התלמידים המבודדים עלה ב-42 אלף תלמידים.

הורים רבים מתעדכנים בנתוני משרד הבריאות, אך גם בלי לעשות זאת הם כבר מרגישים כי מספר הילדים המבודדים הולך ועולה מדי יום. בחלק מהיישובים תפוסת התלמידים בכיתות עמדה רק על שני שלישים. ברחובות אף הודיעו הבוקר על סגירת 20 גני ילדים מתוך 350 שבעיר. בידוד הילדים מאלץ את ההורים לנהוג בשגרה חדשה: ההורים מרגישים לא מוכנים וחסרי אונים אל מול חוסר המסגרת לילדים. ההורים כועסים על כך שארוחות החג המשפחתיות יתקיימו בלעדיהם, וחלקם אף אמרו כי "הכתובת הייתה על הקיר".

עינת כהן גזל. באדיבות המצולמים
״זה הכי מתסכל בעולם, לא נפגוש את אבא שלי בחג״. גזל כהן/באדיבות המצולמים

עינת גזל כהן מתל אביב, אימא לתלמידה בכיתה ג', סיפרה לוואלה! כי "ביום רביעי התחלנו ללמוד וביום שישי בבוקר כבר יצאנו לבידוד בעקבות ילדה מאומתת שאותרה בכיתה. הפכתי לפקעת עצבים, כי הבאנו את הילדים לכיתה אך כעבור 10 דקות קיבלנו הודעות להגיע לקחת אותם. מזמן לא כעסתי ככה", תיארה, "אבל ככל שעבר הזמן מגיעה ההבנה שאין מה לעשות. בעיקר מעצבן אותי שזה משהו שהיה צפוי מראש, שייקחו לנו את החגים. האמנתי שכן היה צריך לדחות את פתיחת שנת הלימודים ל-1 באוקטובר כדי שלפחות השנה נוכל לעשות את החגים כמו שצריך".

מבחינת חומר הלימוד, בתה של גזל כהן לא תצטרך להשלים הרבה. ימי הבידוד שלה הם בתקופת החגים, בהם גם ככה בני כיתתה יוצאים לחופשה, אך גם עובדה זו לא מנחמת אותה. "זה הכי מתסכל בעולם. היינו אמורים לפגוש את אבא שלי בחג, אבל אנחנו לא נעשה את זה. נעשה את החג בבית רק שלושתנו, בהרכב מצומצם", סיפרה.

עוד בוואלה!

אלפי מאמינים כבר באומן לקראת החג: "עשרות מעבדות קורונה והיענות גדולה לבדיקות"

לכתבה המלאה
אחז אגם. באדיבות המצולמים
״טוב שהשנה התחילה במועד המתוכנן. יש לבנות מערכת חיים ליד קורונה״. אגם/באדיבות המצולמים

לעומתה, אחז אגם מתל אביב, אב לתלמיד בכיתה ז', התייחס בהבנה לבידודים שנכפו על בני המשפחה. על אף התסכול הוא משוכנע כי שנת הלימודים הייתה אמורה להיפתח במועדה, כפי שהיה ב-1 בספטמבר. אגם העיד כי "הבן שלי התחיל את השנה כשהוא חולה קורונה, וביום שישי האחרון היה אמור לחזור ללימודים, אלא שאז הודיעו לנו שכל הכיתה שלו נכנסה לבידוד בגלל תלמידה מאומתת, ולכן הוא לא חזר בסוף".

אגם סיפר כי בנו התחיל את הלימודים השנה באופן מרוחק, בזום. "זה אומנם מעצבן, אבל אני כן מרגיש שהיה צריך להתחיל את השנה. אין מה לעשות", אמר אגם והוסיף כי "אם היינו מתחילים עכשיו אז אותו דבר היה לנו בנובמבר. זה כבר יהיה חורף. אף אחד לא יכול להבטיח שבאוקטובר יהיו פחות חולים, כי צריך לבנות מערכת חיים ליד קורונה".

"אי אפשר להגיד כל פעם ש'זה לא מתאים'. אנחנו מתבאסים להתחיל ככה את השנה ויכול להיות שגם באוקטובר נהיה בבידודים. מה אפשר לעשות. כל הזמן להישאר בבית? הפתרון היחיד הוא כנראה שכולם יידבקו באיזשהו שלב. אין פה הגנה באמת, אני חוסנתי שלוש פעמים ונדבקתי מהבן שלי, יש כאן הגנה מפני תחלואה קשה", סיכם.

נועה פסקל גולן ומשפחתה. באדיבות המצולמים
ויתרו על קמפינג ועל ביקור המשפחה המורחבת עקב הבידוד. פסקל גולן/באדיבות המצולמים

נועה פסקל גולן היא אמא לתינוקת בת שנה שנכנסה לבידוד כבר ביומה השני בגן. זאת, בעקבות חשיפה של בתה לחולה מאומת עוד בתקופת ההסתגלות לשהות בגן הילדים. פסקל גולן העידה כי "אני מודאגת מזה שהבת שלי מפספסת את תקופת ההסתגלות כשבדיוק התחילה גן חדש. הגענו למשך יומיים ואז הפסיקו לה את זה".

האם הצעירה העידה כי הבידוד מעיב גם על האילוצים שהמשפחה כולה נאלצת לבצע בתקופת ראש השנה. "אנחנו מפספסים את החגים, זה ממש מבאס. היינו אמורים להיות אצל המשפחה של בעלי. נישאר בבידוד, נהיה רק שלושתנו. חשבנו לנסוע לעשות קמפינג במדבר כדי לא להיות בבית סתם. אבל לא נהיה עם המשפחה. בדיעבד, אני חושבת שהיה עדיף לחכות עם פתיחת שנת הלימודים ל-1 באוקטובר. לא בא לי להיות בחגים בבית מבודדת, ואני לא יודעת מה יהיה בהמשך החגים, זה ממש מבאס", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully