וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מאמינים כבר באומן לקראת החג: "עשרות מעבדות קורונה והיענות גדולה לבדיקות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 19:33

המונים כבר מתארחים סמוך לקברו של רבי נחמן בעיר הקטנה שבאוקראינה, ומאות יטוסו לשם גם מחר. בצל החשש מסגירת השמיים עקב התפשטות הנגיף, הקדימו רבים את בואם והגיעו במהלך השבועיים האחרונים. "נערכנו עם מחוללי חמצן, תרופות ורופא צמוד. מבין הישראלים אין חולה אחד"

בווידאו: הכנות לראש השנה באומן/צילום: שרוליק וולס

(בווידאו: היערכות לחגיגות באומן בשנה שעברה)

בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, אלפים חוגגים היום (ראשון) בעיר אומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה על קברו של רבי נחמן מברסלב. היום יצאו מישראל לאומן כ-4,000 נוסעים, אליהם צפויים להצטרף מחר עוד כמה מאות נוסעים אחרונים. השנה, הרכבת האווירית לאומן נפרשה על פני שבועיים ויותר לפני חג ראש השנה, זאת בשל החשש מסגירת הגבול או סגירת השמיים, כפי שהיה בשנה שעברה. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, כבר הודיע כי ייסע אף הוא לאומן על מנת לפקח על שמירת ההנחיות.

לייזר קרליבך, מנהל הכנסת אורחים שבו מכינים עשרות אלפי מנות לתקופת החג עבור התיירים המאמינים, אמר כי "אנחנו מאכילים כאן אנשים במשך חודש. היו רבים שהקדימו לטוס מחשש שלא יוכלו להגיע לכאן ברגע האחרון. התכוננו לתקופה הזאת עם טונות של בשר ששחטנו כאן במיוחד. נערכנו לציבור גדול אבל ברור לכולם שיהיו פחות בגלל המצב".

קרליבך טען כי באומן אין חולי קורונה. "יש פה עשרות מעבדות של בדיקות וישנה היענות גדולה. הכל מתנהל פה בסדר מופתי מהבחינה הזאת. כל מי שנוחת ואינו מחוסן - צריך להיכנס לבידוד עד שיקבל תוצאה שלילית ועוקבים אחריו באמצעות אפליקציה מיוחדת", הדגיש.

מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
״יש פה עשרות מעבדות של בדיקות וישנה היענות גדולה״, חסיד ברסלב באומן, היום/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

הקורונה, כך נראה, גרמה לכך שפחות אנשים באו השנה לשאת תפילות חג על קברו של רבי נחמן. עם זאת, ברחבי נתב"ג עדיין נשמעות קריאות רמות של "אומן, אומן, ראש השנה" מכל עבר. זה גם המשפט הנפוץ ביותר ברחוב פושקינה, אחד המרכזיים בעיר אומן הקטנה, בעיקר בשל סמיכותו לקבר. חרדים, דתיים וחילונים - כולם יחד מתקבצים לשלושה ימים של חוויה רוחנית הכוללת בעיקר תפילות, אך בערב החג ובצאתו היא גם חוויה של דוכני אוכל, הופעות וריקודים ברחוב לתוך השעות הקטנות של הלילה.

כל אחד מהנוסעים מאמין שהבטחה של ר' נחמן, נינו של הבעל שם טוב, "להמתיק את הדינים" עבור מי שיבוא אל מקום קבורתו בראש השנה - תתממש אצלו. שיאה של הנסיעה עבור מרבית הנוסעים היא תפילת "התיקון הכללי". לתפילה זו יצאו אלפים החל מהשעה 12:00 לרחוב המרכזי בעיר, סמוך לקברו של הרב, אליהם הצטרפו עוד רבים באמצעות שידורי וידאו באינטרנט, תחנות רדיו ושידור דרך קווי טלפון מיוחדים במאות מוקדים ברחבי העולם.

במעמד זה, נושאים את התפילה שחיבר רבי נחמן, מגדולי ומחשובי המקובלים והחסידים ואחת הדמויות המשפיעות והמעצבות ביותר את פניה של היהדות. בחסידות ברסלב מציינים תפילה זו כ"תפילה הגדולה בעולם".

מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
כל הטסים מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית. חסידי ברסלב באומן, היום/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

כל הטסים לאומן מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות לפני הטיסה לאוקראינה, וכך גם בדרך חזרה לישראל. באומן עצמה, מחוסנים פטורים מבידוד, ומחלימים ואחרים חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית מבדיקה אחת.

חיים שפירא, מעסקני איחוד ברסלב באומן סיפר כי באומן הכינו "ציוד למרפאת קורונה עם רופא צמוד, מחוללי חמצן ותרופות על פי כל הפרוטוקולים האמריקניים". לדבריו "מבין הבאים מישראל אין אחד חולה קורונה". שפירא אמר כי "איש לא פנה אלינו עדיין בצורה רשמית מגורמי הבריאות בישראל, גם לא לצורך הביקור של הפרויקטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully