וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 16 הואשם ברצח עבריין מין בנתניה: "כתב שהוא בא לטהר את העולם מפדופילים"

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 17:53

כתב אישום הוגש נגד הנער בגין דקירתו למוות של חיים ויזמן בן ה-42, לפיו "במהלך אקט מיני הוא שאל את המנוח: 'מוכן להפתעה שלך?', פקד עליו 'לא להציץ' ואז דקר אותו 30 פעמים בבטנו". הנער טען כי הדקירות אירעו במהלך מאבק, אך המשטרה סבורה כי מדובר ברצח מתוכנן

בווידאו: הנאשם כשהוא רוכש את הסכין באמצעותה ביצע את הרצח/צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד נער בן 16, בגין רצח חיים ויזמן, עבריין מין מורשע מנתניה בן 42, בדירתו שבעיר בחודש שעבר. הסעיפים בהם הואשם הנער הם רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון הצתה ושיבוש מהלכי משפט. צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה הוסר. לפי כתב האישום, "הנער דקר למוות אדם אותו הכיר באמצעות יישומון האינסטגרם וניסה לשרוף את גופתו. במעשיו הנאשם גרם בכוונה למותו של המנוח, לאחר תכנון המעשה, שנעשה באכזריות מיוחדת ותוך התעללות גופנית".

לפי כתב האישום, הנער רכש את הסכין בדרכו למפגש בעל אופי מיני עם ויזמן. כשהיו בתוך הדירה, התפתח מגע בין השניים, במסגרתו שאל הנאשם את ויזמן: "מוכן להפתעה שלך?" וויזמן השיב בחיוב. בהתאם לבקשת הנער, שכב ויזמן על בטנו כשהוא ערום במיטתו. אז, פקד הנער בנימה פתיינית "לא להציץ" תוך הצגת מצג שווא לפיו בכוונתו לקיים עמו יחסי מין. ויזמן עשה כפי שציווה עליו הנער ועצם את עיניו.

עוד צוין בכתב האישום כי "בשל חששו מכך שגבו של המנוח יהיה קשיח מדי לנעיצת סכין, הורה הנער לוויזמן 'תסתובב'. הוא אכן הסתובב כאשר ידיו מונחות על עיניו. בשלב זה, הוציא הנער את הסכין מהתיק ודקר את ויזמן בעוצמה באמצעות הסכין, זאת למרות שהוא ניסה להתנגד והתחנן בפניו כי יפסיק. הנער דקר את המנוח כ-30 פעם עד שגרם למותו".

כתב האישום מגולל את שעשה הנער לאחר הרצח: "לאחר מכן נכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח הנאשם מארנקו של המנוח כסף המזומן שהיה בתוכו, וכן, יצר באמצעות סכין, צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה, והניחו בכיור במטבח הדירה. לפני שיצא מהדירה, שפך הנאשם משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של המנוח, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. לאחר מכן מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את המנוח, וכן ביצע פעולות נוספות הנוגעות לדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם זאת במטרה לשבש את החקירה".

חיים ויזמן. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה!
נפגשו דרך אפליקציית היכרויות. ויזמן/מערכת וואלה!, מתוך פייסבוק

למחרת האירוע, כך עולה מכתב האישום, כתב הנאשם במחשבו האישי תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של המנוח: "הם פספסו את צלב הקרס שחרטתי על מגבת ושמתי בכיור. במקום די בולט, לעניות דעתי. אם לא היו מפספסים, הרצח היה מקבל קצת יותר קרדיט מכמה ימים של תהילה עד שפשע אחר יתפוס את מקומו. אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי".

בחיפוש בטלפון הנייד של ויזמן נמצאה התכתבות עם הקטין, שהובילה את המשטרה אל בן ה-16, המתגורר באחד מיישובי השרון וגדל במשפחה במצב סוציו-אקונומי גבוה. לאחר שהחוקרים זיהו כי מדובר בנער שנצפה נכנס עם הגבר לדירתו, הם הגיעו אליו הביתה, עצרו אותו והחרימו את המחשב והמכשיר הנייד שלו.

זירת הרצח בנתניה 9 באוגוסט 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
זירת הרצח בנתניה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

מחקירת המשטרה עלה כי בן ה-16 וויזמן הכירו באפליקציית היכרויות של הקהילה הגאה כמה חודשים לפני הרצח. לאחר מספר התכתבויות, בן ה-42 הזמין את הנער לדירתו והם קבעו להיפגש. הקטין תועד במצלמות האבטחה שברחוב נכנס לבית עם הקורבן שש שעות לפני מציאת הגופה, ועוזב את המקום לבדו אחרי כחצי שעה. גורם במשטרה סיפר כי החוקרים העירו את הנער החשוד משנתו והטיחו בו את החשדות. "הנער לא הגיב בהתרגשות, הוא כבר ידע על מה אנחנו מדברים", הסביר הגורם.

תחילה הכחיש הנער בחקירה כל קשר למקרה. אולם, גורם במשטרה סיפר כי לאחר הארכת המעצר הראשונה, שבה הוארך מעצרו בשבוע, הבין בן ה-16 שיש נגדו ראיות, נשבר ובעצת עורכי דינו מסר את גרסתו למשטרה. עוד עולה מהחקירה כי ויזמן הבהיר בפני בן ה-16 כי הוא אדם מבוגר, ולא התחזה לצעיר. זאת ועוד, הנער המואשם ברצח קיים יחסי מין עם גברים גם לאחר המקרה, ולא כפי שטען בתחילה.

לדבריו, הוא הגיע למפגש מרצונו מתוך סקרנות מינית, אך לאחר זמן קצר ביקש לעזוב את הדירה. הנער טען כי ויזמן נעל את הדלת ולא אפשר לו לצאת. אז, לטענתו, שלף סכין שהייתה ברשותו וניסה לדבריו לפלס את דרכו החוצה. במהלך המאבק עם הקורבן, הוא נדקר ומת, כך טען הנאשם.

הסכין בה נרצח תושב שער אפרים בפתח תקווה - 26 לאוגוסט 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
הנער המואשם ברצח כתב כי הוא "עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. אגרום לאנשים לפחד"/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

אולם, המשטרה, המחזיקה בממצאי דנ"א שקושרים את הנער לזירת הרצח, סבורה כי מדובר ברצח מתוכנן מראש. זאת, בין היתר לאחר שבמחשבו האישי של הנער נמצא מסמך שהוא כתב ובו תיאר את ליל הרצח וכתב כי בא "לטהר את העולם מפדופילים".

גופתו של ויזמן נמצאה כמה שעות לאחר שהנאשם עזב את הדירה, על ידי נער בן 15 ונערה בת 14 שהכירו את ויזמן והגיעו למקום. הם נכנסו לדירה וגילו את גופת הקורבן עירום ודקור במיטתו, שותת דם. הנערה התקשרה בבהלה לאמה, שהזעיקה את המשטרה למקום. החוקרים גבו עדויות מהשניים, וגילו שהנער נהג לקיים יחסי מין עם הקורבן תמורת מתנות שונות.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully