וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום מתוקן נגד זדורוב בגין רצח תאיר ראדה: "שיסף את גרונה בתא השירותים"

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 23:42

שבוע וחצי אחרי שחרור זדורוב למעצר בית, הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום חדש, במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו, כשבין היתר נוספו 13 עדים. "עקב אחר תאיר, רצח אותה ודרך על גופתה כשטיפס על דפנות התא. בהמשך, שטף את הסכין"

בווידאו: אחרי 15 שנים בכלא - רומן זדורוב משתחרר למעצר בית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום מתוקן נגד רומן זדורוב, בגין רצח הילדה תאיר ראדה בבית ספר בקצרין שבנת 2006. זאת, במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו, שבוע וחצי לאחר ששוחרר למעצר בית.

כתב האישום המתוקן מייחס לו עבירות של רצח בכוונה תחילה, כמו בכתב האישום המקורי, וכן רצח בנסיבות מחמירות, בהתאם לרפורמה בעבירות המתה ולפי נוסח החוק החדש, כיוון שהמעשים בוצעו לכאורה בילדה מתחת גיל 14 ולטענת המדינה ב"אכזריות מיוחדת". כמו כן, מואשם זדורוב בשיבוש הליכי משפט.

עובדות כתב האישום תוקנו כך שיתאימו לרפורמה בעבירות המתה. כמו כן, תוקנה רשימת עדי התביעה כך שנוספו לה 13 עדים, בעקבות חומרי חקירה שנאספו בשלב הערעור והמשפט החוזר ובעקבות פעולות החקירה שבוצעו מאז.

זדורוב משתחרר מכלא שאטה למעצר בית 26 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
זדורוב לאחר השחרור/אלי אשכנזי

בין עדי התביעה החדשים יהיו עדים שיספקו חוות דעת שסותרות טענת את מומחה ההגנה, לפיה על עקבות הנעל שלא זוהו היה כתם דם שיכול היה להיווצר רק סמוך לרצח. הבולט שבהם הוא ד"ר מרקוס רוטשילד, ראש המכון לרפואה משפטית בבית החולים האוניברסיטאי בקלן, גרמניה. כמו כן, יעידו סנ"צ עמיהוד לייפר, ראש מדור מעבדות ניידות-מז"פ במשטרה, וד"ר אלון קריספין מהמרכז הלאומי לרפואה משפטית. עד תביעה מעניין נוסף הוא פרופסור ורנר שפיץ, פתולוג בעל שם עולמי שהשתתף בחקירת רצח מרתין לותר קינג והעיד במשפט או ג'יי סימפסון.

בין עדי התביעה מופיעות גם אולה קרבצ'נקו, שכונתה בעבר א"ק וסניגורו של זדורוב ייחס לה את הרצח, אך התיק נגדה נסגר מחוסר אשמה, וכן שי יפרח, שהייתה חברה של תאיר והעידה גם במשפט הראשון. פרקליטיה של קרבצ'נקו, עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו בתגובה: "לאחר שתיק החקירה נגדה נגנז מחוסר אשמה, קיווינו שהיא לא תצטרך עוד לקחת חלק בפרשה שאינה קשורה אליה. עם זאת, אולה שמחה על ההזדמנות לספר בבית המשפט על עוצמת עלילת השווא שנרקמה נגדה והיא תעשה זאת בלב שלם".

על פי כתב האישום, זדורוב עקב אחר ראדה לשירותים, ושם שיסף את גרונה באמצעות סכין יפנית שהייתה ברשותו. לאחר מכן, נעל את התא מבפנים, השאיר את הילדה שרועה על מושב האסלה, דרך על גופתה וטיפס עליה כדי לקפוץ החוצה, מעל דפנות התא.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

"זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה", נכתב בכתב האישום. "בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה".

עוד נכתב בכתב האישום כי "לאחר הרצח, שבר זדורוב את להב הסכין ששימש לפגיעה בראדה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו".

עו"ד ירום הלוי, שמייצג את זדורוב, הגיב לכתב האישום: "עדי התביעה החדשים בכתב האישום המתוקן כוללים לא פחות מתשעה מומחים חדשים שלא העידו במשפט הראשון, ובנוסף שוטרים וכן את אולה קרבצ'נקו. לגבי המומחים החדשים - כל אדם סביר יבין את המאמץ ההיסטרי שהפרקליטות נזקקת לו כדי להרשיע נאשם שהודה ברצח, שיחזרו וכנטען על ידה, אף מסר פרטים מוכמנים לרוב". עוד בירך על ההחלטה לצרף את אולה קרבצ'נקו כעדה, "משום שמשמעות הדבר שיום יבוא ואחקור אותה נגדית, והרי המתנתי ואני ממתין לכך". עוד הוסיף כי הוא ממתין לחומר הראיות החדש כדי להבין "מה קבעו המומחים החדשים שאותם טרם הכרתי, לאחר שאלמד אותו אני מניח שיהיה לי יותר מה לומר".

לפני שבוע וחצי, שוחרר זדורוב למעצר בית לאחר שבית המשפט העליון אישר את שחרורו. מאז, הוא שוהה בבית הוריה של אשתו תחת איזוק אלקטרוני. עם צאתו מהכלא אמר זדורוב כי "אמת יש רק אחת, הכול יהיה בסדר". כמה ימים לאחר מכן, אשתו פרסמה סרטון שבו אמר זדורוב כי כעת הוא מתכוון להוכיח את חפותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully