וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנים בכלא - רומן זדורוב השתחרר למעצר בית: "אמת יש רק אחת"

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 21:46

עם שחרורו, הוא עוד אמר: "האמת והצדק יצאו לאור, זו רק ההתחלה". אשתו אולגה מסרה: "נצטרך עוד להוכיח את חפותו, הסיוטר רק מתחיל". זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה ב-2006, ישהה בבית הורי אשתו במהלך המשפט החוזר שמתנהל נגדו, בהתאם להחלטת בית המשפט העליון.

לאחר 15 שנה בכלא ולאור החלטת בית המשפט העליון - רומן זדורוב שוחרר הערב (חמישי) למעצר בית בבית הוריה של אשתו אולגה בקצרין. עם שחרורו, זדורוב אמר: "אמת יש רק אחת, הכול יהיה בסדר". הוא עוד תיאר כי הוא מתרגש להיפגש עם משפחתו מחוץ לכתלי הכלא, וציין כי הוא "לא מפחד שאחזור עוד פעם לכלא. האמת והצדק יצאו לאור, זאת רק ההתחלה".

דקות לפני שהגיע זדורוב לבית הוריה, אשתו אולגה סיפרה מחוץ לבית כי המפגש איתו "היה מרגש. הגיע היום שכל כך הרבה זמן חיכינו לו. סוף סוף הוא יצא. הוא לא דיבר, אנחנו רק התחבקנו". עם זאת, היא הוסיפה: "עכשיו אנחנו מתחילים במסע מאוד ארוך וקשה - המשפט החוזר. נצטרך עוד להמשיך להילחם ולהוכיח את חפותו. הסיוט רק מתחיל".

זדורוב הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה שאירע ב-2006 בבית הספר בקצרין, ונשלח למאסר עולם. כעת, לאחר ההחלטה לקיים נגדו משפט חוזר, הוא ישהה במעצר בית במהלך המשפט נגדו.

זדורוב עם הגעתו לביתו בקצרין 26 באוגוסט 2021. שלומי גבאי
זדורוב עם הגעתו למעצר הבית בבית הוריה של אשתו בקצרין, הערב/שלומי גבאי

מיד לאחר שזדורוב הגיע למעצר הבית, עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, תיאר את כניסתו של זדורוב לבית המשפחה: "אתם לא יודעים איזה מחזה זה לראות עכשיו את רומן עם הילדים. ממש לפני דקה רומן פגש את הבן הקטן, בלונדיני קטן, והוא מסתכל על אבא שלו קצת בחשש ולא מדבר, ועדיין לא מתקשר. שידור חי של מציאות כואבת מאוד".

על אף השחרור, הוא הוסיף לתקוף את הפרקליטות: "אני חושב שהכלא יותר מלמד על הפרקליטות, שהיא תרמה להכנסתו של אדם חף מפשע לכלא. היום זה לא הצדק המוחלט, כרגע הוא זמני - אני מקווה שנהפוך אותו לקבוע".

(דוד כהן, פלאש 90)/פלאש 90, דוד כהן
בווידאו: אחרי 15 שנים בכלא - רומן זדורוב משתחרר למעצר בית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

מוקדם יותר, שופט העליון אלכס שטיין, שקיבל את ההחלטה לשחרר את זדורוב, הוסיף שלוש הגבלות למעצרו: ענידת אזיק אלקטרוני ואיסור קבלת מבקרים במקום מעצרו, למעט בני משפחה מדרגה ראשונה; הפקדת דרכונו של זדורוב על מנת למנוע יציאה אפשרית מהארץ; ואף אפשר האזנות סתר אחר שיחותיו של זדורוב. בנוסף, השופט שטיין דחה את הערר שהגישה פרקליטות המדינה, והורה על שחרורו של רומן זדורוב למעצר בית.

זדורוב משתחרר מכלא שאטה למעצר בית 26 באוגוסט 2021. דוד כהן, פלאש 90
"הצדק יצאו לאור, זאת רק ההתחלה", זדורוב בשחרורו, הערב/פלאש 90, דוד כהן
בווידאו: אולגה זדורוב על שיחרור רומן זדורוב למעצר בית/צילום: שלומי גבאי

הפרקליטות דרשה להשאיר את זדורוב במעצר מאחורי סורג ובריח במהלך ניהול המשפט החוזר, בטענה כי נשקפת ממנו מסוכנות ובשל חשש מבריחתו. אולם שטיין דחה את הטענה: "היעדר אלימות מצד המשיב במהלך שהותו ארוכת-השנים בבית הסוהר והתנהלותו התקינה כעובד במסגריית הכלא, גם הם בגדר ראיה קבילה ובעלת משקל", נימק שטיין. "וכפי שכבר צוין על ידי, ראיה זו מפחיתה את מסוכנותו מרמה גבוהה מאד לרמה בינונית עד בינונית - גבוהה. בית משפט קמא צדק אפוא בהחליטו להעביר את המשיב למעצר באזוק אלקטרוני מחוץ לכלא".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

עו"ד הלוי בירך על החלטת בית המשפט העליון לשחררו למעצר בית. מיד לאחר ההחלטה הוא שוחח בטלפון עם זדורוב, שלא הסתיר את שמחתו. "ברוך השם, קיבלנו שחרור", אמר. "זהו יום גדול לרומן ובני משפחתו", הוסיף הלוי. "אני מאוד שמח - גם מבחינה משפטית, על כך שהעליון קיבל את העמדה שלי שלרומן מגיע להשתחרר גם בלי חוות דעת של שירות המבחן".

לקראת בואו של בעלה, אולגה אמרה: "אני מקווה שהוא יגיע הביתה היום ולא יעשה עוד לילה בכלא, גם ככה הוא 15 סתם שם. מאז ההחלטה במחוזי הילדים שואלים כל הזמן 'נו אמא, מתי אבא יבוא?', הם מאוד מתרגשים. הבאנו לכאן שק איגרוף כי רומן מתעסק בכלא באיגרוף ככה שכול להמשיך עם זה פה בבית". "אנחנו מאוד שמחים, אנחנו תמיד אוהבים אותו ומחכים לו ותמיד נאהב אותו לא משנה מה יקרה", הוסיף הבן ליאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully