וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מתיחות בחגים: צה"ל נערך להסלמה בדרום "בטווח הנראה לעין"

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 12:19

בפיקוד הדרום נערכים לכך שהמו"מ על מתווה העברת הכסף הקטארי לחמאס יסתיים בכישלון, וארגון הטרור איים כי לא יהסס להעלות את גובה הלהבות גם בערב ראש השנה אם דרישותיו לא יתקבלו. כוחות עתודה הועמדו בכוננות, כולל לאורך הגבול וסביב היישובים

בווידאו: צה"ל נערך על גבול הרצועה מחשש להסלמה/צילום: דו"צ

פיקוד הדרום נערך לכישלון המשא ומתן על מתווה העברת הכספים מקטאר לעזה, ומצפה להסלמה באזור לאורך התקופה הקרובה. ברקע הדברים, צה"ל ארגן מחדש את מרחב הגבול מול מוקדי הפרות הסדר, והעמיד בכוננות כוחות עתודה להגנה על הגבול ויישובים באזור עוטף עזה.

חמאס איים כי אם לא יקבלו את דרישותיו - הוא לא יהסס להעלות את גובה הלהבות בערב ראש השנה. מנגד, גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו היום כי "צה"ל נערך לכל התרחישים, כולל ימי קרב בטווח הנראה לעין".

עמדת חמאס בגבול עזה  15 ביולי 2018. ראובן קסטרו
לקראת עימות נוסף? גבול הרצועה/ראובן קסטרו

חמאס הגביר את האלימות והטרור העממי לאורך גבול רצועת עזה בשבועות האחרונים כדי להביע את התנגדותו למנגנון העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה בשליטה מוחלטת של האו"ם. עד כה, לחמאס הייתה שליטה בהעברת הכספים - ויכול היה להעביר חלק מהם לאנשיו ולהרוויח אהדה בציבור והשפעה על הרחוב הפלסטיני. בראשית ההסלמה על הגבול נהרג לוחם יחידת המסתערבים בראל חדריה שמואלי, והטרור העממי לא פסק, והוא ממשיך גם בימים אלו.

בינתיים מתנהלים מאמצים של ישראל בתיווך קטאר ומצרים, הרשות הפלסטינית ובגיבוי אמריקני, לשכנע את חמאס לרדת מהעץ ולאפשר את פעילות המנגנון החדש. במקביל החליטה ממשלת ישראל לאשר שורה של הקלות והטבות לאזרחי רצועת עזה באופן חד צדדי, ללא תמורה וללא קשר לאירועים על הגדר, בהן הכנסת סחורות שעד כה נאסרו למעבר דרך כרם שלום, כמו תשומות בנייה וכלי רכב חדשים; הרחבת מרחב הדיג; כניסת אלפי פועלים וסוחרים לעבודה בישראל ועוד. למרות כל זאת, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר מקשה על אישור מנגנון חלוקת הכסף הקטארי, והנחה את אנשיו שלא למנוע את הטרור על הגדר, כולל בימי החג ובמחיר של הסלמה עם צה"ל.

עוד בוואלה!

ברקע המתיחות בדרום: הדרג המדיני אישר שורת הקלות לתושבי עזה

לכתבה המלאה

בשעות האחרונות החלו להתפרסם ידיעות בכלי התקשורת הפלסטינים על הסכמה שהושגה בין הקטארים, מצרים וישראל על מתווה חדש להעברת כספים, שבחלקו תהיה מעורבת תנועת חמאס. למרות זאת, בפיקוד הדרום לא מתרשמים שיהיה שקט לאורך הגבול בשבועות הקרובים ונערכים לאפשרות של ימי קרב נגד חמאס עד כדי הידרדרות למערכה רחבה - אף ששני הצדדים לא מעוניינים בה.

בתוך כך, כוחות ההנדסה של פיקוד הדרום הקימו בשבוע האחרון באזור הגבול תלוליות עפר, כשבמקביל הוצבו רכיבי מיגון ללוחמים, רועננו פקודות לקרב וגם כוחות עתודה הועמדו בכוננות, כולל לאורך הגבול וסביב היישובים. גורמים בכירים בפיקוד הדרום אמר בימים האחרונים כי "יחיא סינוואר עדיין לא מבין שהוא קיבל מישראל מעל ומעבר, ולכן הוא צריך להרגיע את השטח. ישראל לא תשב בחיבוק ידיים לאורך זמן ותצטרך להגיב ביד קשה אל מול הטרור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully