וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בבדיקות מהירות לקראת ארוחות החג: "אם ההורים יידבקו, לא נסלח לעצמנו"

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 8:14

לקראת המפגש עם בני המשפחה המורחבת סביב שולחן הסעודה בערב השנה החדשה, הורים וילדים רבים דוגמים זה את זה כדי להפיג את החשש ולהימנע מהדבקה של סבתא וסבא. זאת, על פי המלצת משרד הבריאות, אף אם כל בני המשפחה חוסנו במנה השלישית. "יש רחשי בידודים מסביב, הפחד גדול"

ערב ראש השנה החדשה, והמוני בית ישראל נערכים למפגשים משפחתיים וחגיגיים סביב שולחן החג. בהתכנסויות מעין אלה, בו לוקחים חלק בני המשפחה מכל הגילים - גם ילדים שפתחו את שנת הלימודים רק לפני חמישה ימים וגם מבוגרים וקשישים שנמנעו עד כה מהתקהלויות כצעד מונע, עולה החשש של כולם - איך אפשר למזער את הסיכויים להדביק ולהידבק?

עם פרסום המלצות משרד הבריאות להתנהלות בחגי תשרי, לפיהן מומלץ להיבדק בבדיקת אנטיגן מהירה לפני כניסת החג, נרשמה עלייה חדה במכירות של ערכות הבדיקה העצמיות. במשפחות רבות זו כבר שגרה: עושים בדיקה מהירה לפני שיוצאים למפגש משפחתי, והכל - כדי למנוע הדבקה של בני המשפחה, ובמיוחד כדי להגן על בריאותם של סבתא וסבא.

אלה נחום, תלמידת כיתה ד' ואמה צילה, תושבות תל אביב, העידו כי הן כבר התרגלו לבצע בדיקות מהירות. "גם בקיץ, בחום הגדול לפני כניסה לכל אטרקציה. הולכים, עושים בדיקה, ממתינים עשרים דקות ומחכים לתשובות", סיפרה צילה והוסיפה כי "אני מחוסנת שלוש פעמים, יש לנו אנשים מבוגרים בארוחת החג, אז החלטנו לעשות לאלה בדיקה. יש כל מיני אנשים שמגיעים ואנחנו לא רוצים לסכן אותם".

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"לא רוצים לסכן את האורחים שמגיעים". מתחם בדיקות אנטיגן מהירות, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

נחום סיפרה כי בתה לוקחת את עניין הבדיקות בקלות. "אני חושבת שהילדים של היום התרגלו לזה ממש, כאילו עושים להם 'מדידת גובה'. נראה לי שברגע שהילד מקפיד על ההנחיות, שומר מרחק, עוטה מסכה ורוחץ ידיים - אז הוא כבר לא מקשר את שגרת ההקפדה עם פחד. לא ביקשו זאת מאיתנו, זה חשוב כדי שהילד ילמד לקחת אחריות בנושא המגיפה. אין פה עניין של חובה", סיכמה.

גם גבי, צעיר תושב המרכז, החליט להיבדק תוך נקיטת יוזמה עצמית ומבלי שהתבקש לכך. הוא החליט שלא לנצל את מעבדות פיקוד העורף ומד"א, והתייצב לדגימה באחת ממעבדות קופות החולים. "הן מספקות תוצאות הכי מהר", סיפר והוסיף כי "גילו אצלנו בעבודה שורה של מאומתים, ולקראת ארוחת החג החלטתי שלא לקחת סיכון".

עוד ציין גבי כי שני הוריו החלימו מקורונה בגל השני, וקיבלו את החיסון בתחילת חודש מרץ. "עד עכשיו משרד הבריאות לא החליט על חיסון שלישי בעניינם וזה מאוד מדאיג אותנו. אני רוצה לבלות איתם את החג, אבל אם אדע שהם יידבקו ממני - לא אסלח לעצמי לעולם", סיכם.

עוד בוואלה!

ראש השנה ללא הגבלות, החזרה ללימודים והטיסות לאומן: ימי החג שעשויים להחמיר את התחלואה

לכתבה המלאה
תור לבדיקות קורונה, אצטדיון המושבה, פתח תקווה, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"אם אדע שההורים יידבקו ממני - לא אסלח לעצמי לעולם". תור לבדיקות קורונה בפתח תקווה, שלשום/ראובן קסטרו

אצל חן ליאן שורק, אמא לשלושה ילדים קטנים מתל אביב בגילי 5, 10 ו-12, החשש מפני הדבקה הגיע משני הצדדים. ליאן שורק העידה כי "האמת שגם קיבלנו הודעה מאוד ברורה מהסבים שהם מבקשים שכולם יעשו בדיקות לפני החג".

לא היה דרוש הרבה כדי לשכנע את בני המשפחה לבצע את הבדיקה. ליאן שורק הסבירה לילדיה את החשש ומה עליהם לעשות כדי להפיג אותו. "אנו עושים בדיקות לילדים לפני ארוחת חג כי אנחנו רוצים להגן על יקירנו. יש לנו סבא וסבתא, אומנם כולם מחוסנים בחיסון השלישי - אך בכל זאת לא ניקח חיסון. גם כל הזמן יש רחשי בידודים מסביבנו, והלחץ גדול. אנחנו לא יודעים מה לעשות עם החודש המוזר הזה. לדעתי זו הייתה טעות לפתוח את שנת הלימודים לפני החגים", סיכמה.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
במשרד הבריאות חוששים מהתקהלויות בארוחות החג לאחר חזרת הלימודים/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות הביעו בימים האחרונים דאגה מהגעתם של חגי תשרי, מערבוב בין-דורי של בני משפחה ללא מסיכות בארוחות החג ומהתקהלויות שיובילו לעלייה בהדבקה בנגיף הקורונה. בשל כך, במשרד רצו להגביל את כמות המשתתפים בארוחות ובהתקהלויות, אולם שר הבריאות ניצן הורוביץ סירב ודרש שלא יוטלו הגבלות נוספות.

בשל פתיחת מערכת החינוך ברחבי הארץ בשבוע שעבר, במקביל לארוחות החג והתפילות ההמוניות הצפויות במהלך חגי תשרי, במשרד הבריאות כבר נערכים להגעה ל-12 אלף מאומתים לנגיף ביום, ואף להכפלה של המספר הזה בהמשך. סיבה נוספת לחשש מעלייה בתחלואה נובעת מחזרתם של אלפי חסידים מאומן לאחר ראש השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully