וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה ללא הגבלות, החזרה ללימודים והטיסות לאומן: ימי החג שעשויים להחמיר את התחלואה

5.9.2021 / 6:30

ימים לאחר פתיחת מערכת החינוך, במשרד הבריאות חוששים מעלייה בהדבקה בחגי תשרי, אך הצעתם להקשיח את הגבלות ההתקהלות נתקלה בסירוב של שר הבריאות. בשל ארוחות החג, התפילות ההמוניות וחזרתם של אלפי חסידים מאוקראינה, במערכת הבריאות כבר נערכים להכפלה של מספר המאומתים

בווידאו: פרויקטור הקורונה בתדרוך לקראת החגים/צילום: לע"מ

במשרד הבריאות הביעו בימים האחרונים דאגה מהגעתם של חגי תשרי, מערבוב בין-דורי של בני משפחה ללא מסיכות בארוחות החג ומהתקהלויות שיובילו לעלייה בהדבקה בנגיף הקורונה. בשל כך, במשרד רצו להגביל את כמות המשתתפים בארוחות ובהתקהלויות, אולם שר הבריאות ניצן הורוביץ סירב ודרש שלא יוטלו הגבלות נוספות.

בשל פתיחת מערכת החינוך ברחבי הארץ בשבוע שעבר, במקביל לארוחות החג והתפילות ההמוניות הצפויות במהלך חגי תשרי, במשרד הבריאות כבר נערכים להגעה ל-12 אלף מאומתים לנגיף ביום, ואף להכפלה של המספר הזה בהמשך. סיבה נוספת לחשש מעלייה בתחלואה נובעת מחזרתם של אלפי חסידים מאומן לאחר ראש השנה.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
במשרד הבריאות חוששים מהתקהלויות בארוחות החג לאחר חזרת הלימודים/ראובן קסטרו

משרד הבריאות פרסם אמש הנחיות לחגי תשרי, בהן הוא בין היתר מציין הגבלות התקהלות ודרישות להצגת תו ירוק במהלך אירועים בחגים. המשרד קבע כי במהלך ימי החג בלבד, בין 9-7 בספטמבר, תוקף בדיקת PCR תהיה 96 שעות, במקום 72 שעות כפי שמקובל. המשמעות היא כי מי שיבצע במהלך היממה הקרובה בדיקת PCR יוכל להיכנס לבית הכנסת לכל אורך ימי החג.

בבתי הכנסת, התקהלות של למעלה מ-50 איש מחייבת בדיקת תו ירוק בכניסה, גם אם התפילה מתקיימת בחצר בית הכנסת. ילדים מתחת לגיל 12 יהיו רשאים להיכנס לבית הכנסת גם על סמך ביצוע בדיקת PCR, ולא רק בדיקה מהירה. בכל הנוגע לתפילות, המלצת משרד הבריאות היא לקיים תפילות במקומות פתוחים.

תור לבדיקות קורונה, אצטדיון המושבה, פתח תקווה, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
תור לבדיקות. פתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

משרד הבריאות לא שינה את הנחיות ההתקהלות במסגרת החג, וקבע כי גם במפגשים קהילתיים וארוחות חג - ההתקהלות מוגבלת ל-50 איש במקומות סגורים, ו-100 איש במקומות פתוחים. בכל הנוגע להתקהלויות במקומות פתוחים, קבע משרד הבריאות כי חלה חובת עטיית מסיכות בכל התקהלות עם למעלה מ-100 אנשים, אך ממליץ לעשות זאת גם בהתקהלויות קטנות יותר.

תפילה בבית כנסת במאה שערים, 18 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
התקהלות של למעלה מ-50 איש בבית כנסת תחייב בדיקת תו ירוק בכניסה/פלאש 90, יונתן זינדל

בשוק ארבעת המינים, משרד הבריאות הנחה על שמירה על הגבלת התקהלות, לפי תפוסה של אדם אחד ל-7 מ"ר. אנשים שישתתפו באירועי הקפות שניות יחויבו בתו ירוק. באירועים אלו יורשו להתקהל עד אלף איש במקומות סגורים, ו-5,000 איש במקומות פתוחים. ההנחיות בנושא מתווה הכותל קובעות כי עד 8,000 איש יורשו להתקהל תחת הגבלת התפוסה, ב-15 קפסולות נפרדות. סדרנים יוצבו במקום לצורך שמירה על ההנחיות.

בהתאם למפת הרמזור המעודכנת שתיכנס הבוקר לתוקפה, כ-200 אלף תלמידים יפתחו את שבוע הלימודים בלמידה מרחוק. כמאה אלף מאותם תלמידים ייאלצו ללמוד מרחוק או בשטחים פתוחים ברשויות אדומות, ויצטרפו לכ-103 אלף תלמידים שכבר נמצאים בבידוד.

חסיד מתפלל באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
חסיד מתפלל באומן/פלאש 90, יעקב נחומי

בשבוע שעבר אישרה ועדה הכלכלה של הכנסת את התקנות החדשות הנוגעות לטיסות לאומן, במתווה שאמור לפעול לצמצום מירבי של הסיכון בתחלואה. על פי התקנות שאושרו, כל מי שייצא לאוקראינה יצטרך לעשות בדיקה לפני היציאה מישראל, גם אם הוא מחוסן או מחלים, ורק תוצאה שלילית תאפשר טיסה פועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully