וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו הגבלות אומן לראש השנה: מחוסנים ומחלימים יידרשו לבצע בדיקה טרם הטיסה

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 22:28

ההנחיות אושרו בוועדת הכלכלה בשיתוף משרד החוץ באוקראינה, שסיכמו כי נוסעים שלא יצייתו לתקנות, ייחשבו כעוברי עבירה פלילית וייקנסו ב-2,500 שקלים, והוא יושת גם על ניסיון לבצע את העבירה. אולם לפי הערכות, כמחצית מהמשתתפים כבר יצאו מישראל טרם החלת ההגבלות

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ מיכאל ביטון אישרה היום (חמישי) את התקנות החדשות בנוגע לטיסות המסורתיות לאומן שבקייב. המתווה סוכם בשיתוף גורמים במשרד החוץ של אוקראינה, והוא יאפשר ליוצאים מישראל להיכנס לאוקראינה, תוך נקיטת פעולות שיצמצמו ככל האפשר את הסיכון בתחלואה.

על פי התקנות שאושרו, כל מי שיוצא לאוקראינה יצטרך לעשות בדיקה לפני היציאה מישראל - גם אם הוא מחוסן או מחלים ורק תוצאה שלילית תאפשר טיסה בפועל.

בעניין זה, החריגה הוועדה היבט אחד - נוסע שהינו מחלים "טרי" דהיינו, עד שלושה חודשים מההחלמה, יוכל לקבל אישור דרך ועדת חריגים ייעודית וייחודית במשרד החוץ במידה והבדיקה שלו חיובית. זאת, בשל העובדה שעד שלושה חודשים מהתחלואה ישנו סיכוי לתוצאה חיובית למרות שהאדם אינו חולה ואינו מדבק בפועל.

חסידי ברסלב באומן, אוקראינה, 2 בספטמבר 2020. שרוליק וולס, אתר רשמי
חסידי ברסלב באומן, ספטמבר 2020/אתר רשמי, שרוליק וולס

בנוסף לכך, גם לפני הטיסה בחזרה לארץ יחויבו הנוסעים בבדיקה. ארגון מד"א ומשרד הבריאות כבר נערכים באוקראינה עם עמדות בדיקה כדי להעמיד לרשות הנוסעים אפשרות להיבדק בטרם יעלו לטיסה, מה שיקל על תהליך הכניסה שלהם לישראל. כך או כך, מחויבים החוזרים בבידוד מלא עם ההגעה לישראל.

אחד השינויים המשמעותיים שהוכנסו לתקנות נוגע להטלת הקנס. נוסעים שלא יצייתו לתקנות ייחשבו כעוברי עבירה פלילית וגובה הקנס יעמוד על 2,500 שקלים. אולם על מנת להגביר את ההרתעה ולמנוע מצבים של ניסיונות עלייה למטוס, הוא יושת לא רק על מי שיעלה על טיסה בפועל אלא גם על ניסיון לעשות זאת. גובה הקנס זהה לנוסע ולמפעילת הטיסה, כשבמקרה של האחרונה מדובר בקנסות נצברים - כלומר, 2,500 על כל נוסע שיפר את התקנות כפול מספר הנוסעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ראש השנה באומן: הח"כ מש"ס למנסור עבאס - "צריכים אותך"

בשיתוף שובה ישראל
בווידאו: 100 איש מארה"ב וצרפת שהיו בדרך לאומן נתקעו בשדה התעופה במולדובה/מערכת וואלה! NEWS

להערכת משרד הבריאות, כ-20 אלף משתתפים צפויים לשהות בקבר בראש השנה, כמחצית מהם כבר יצאו מישראל טרם החלת התקנות. השאר יעשו זאת בימים הקרובים.

ראש המחלקה ליחסים בין לאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר כי "הרציונל נובע מכך שזו קבוצה שיוצאת לשלושה ימים בתנאי צפיפות ללא יכולת לקיים ריחוק בדומה לזה שיש בתו ירוק. ניסיון העבר מגלה שאירועי ההדבקה שם משמעותיים". בתוך כך, סיפר שלמון שהלילה פונה בטיסה חזרה לישראל חולה קשה שהתגלה באומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully