וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אוקראינה לא תאפשר כניסת ישראלים דרך מעברי הגבול

עודכן לאחרונה: 17.9.2020 / 12:03

השר אלקין אמר כי "למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להגיע לאומן דרך בלארוס או מולדובה, הגיעה תשובה סופית שלילית מאוקראינה". בגבולות, על פי ההערכות, יש יותר מ-2,000 חסידי ברסלב המבקשים להגיע לאומן לפני ראש השנה

בווידאו: 100 איש מארה"ב וצרפת שהיו בדרך לאומן נתקעו בשדה התעופה במולדובה/מערכת וואלה! NEWS

אוקראינה לא תאפשר כניסה דרך מעברי הגבול של ישראלים המבקשים להגיע לאומן לקראת ראש השנה - כך אמר היום (חמישי) שר ההשכלה הגבוהה זאב אלקין. "למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס או מולדובה, הגיעה תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה", נמסר מטעמו של אלקין. "האוקראינים הודיעו שלא יאפשרו כניסה דרך מעברי גבול ולא יותירו כניסת משלחת מצומצמת. אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם".

בגבולות עם אוקראינה, על פי ההערכות, יש יותר מ-2,000 מחסידי ברסלב. חלקם שוהים במקום למעלה משבועיים ואחרים הגיעו לשם בימים האחרונים, בתקווה שיאפשרו את כניסתם לאוקראינה סמוך לחג. כ-700 מהם הגיעו לפני כמה ימים לשטח הגבול המשותף של בלארוס ואוקראינה אך נבלמו על ידי הצבא האוקראיני. הם שהו במשך ימים בתת תנאים, בקור וללא אוכל ותנאי שינה שגרתיים, והצלב האדום סייע להם.

חסידי ברסלב בגבול בלארוס-אוקראינה לא מורשים להיכנס לאוקראינה 15 בספטמבר 2020. AP
חסידי ברסלב בגבול בלארוס אוקראינה/AP

באומן עצמה שוהים קרוב ל-3,000 חסידי ברסלב. חלקם הגיעו עוד בטרם איסור הכניסה למדינה ואחרים הצליחו להכנס אליה בדרכים שונות למרות האיסור. בין העדויות שהגיעו לוואלה! NEWS עולה כי היו חסידים שנכנסו תוך תשלום שוחד לפקידים באוקראינה או קיבלו אישור חריג מהמדינה באמצעות סיוע מגורמים בקהילה היהודית בקייב.

בתוך כך, קבוצה של 100 איש מארה"ב וצרפת שעשתה את דרכה לאומן, נתקעה בשדה התעופה במולדובה. לטענתם, הם נמצאים במקום כבר למעלה משלושה ימים ולקחו מהם את המזוודות והדרכונים ואין להם שום יכולת לעזוב קודם ראש השנה. הם השתלטו על הטרקלין בשדה והזמינו למקום אוכל כשר לטובת סעודות החג.

בסוף החודש שעבר הודיעה אוקראינה כי אסרה על כניסת אזרחים זרים למדינה עד 28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים, והאריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. ראש הממשלה, דניס שמיגל, הוסיף כי יהיו חריגים שיורשו להיכנס למדינה, בהם דיפלומטים ואזרחים בטיסות קונקשן. עוד אמר ראש הממשלה האוקראיני כי מדינתו תבחן גם את האישור לקיים אירועים המוניים במהלך חודש ספטמבר.

הישראלים נמצאים ברובם בשטחה של בלארוס, שיחסיה עם אוקראינה התערערו לאחרונה בעקבות הודעתה כי היא אינה מקבל את ניצחונו בבחירות של הנשיא הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו.

עוד בוואלה!

מאות תקועים בגבול בלארוס-אוקראינה בדרך לאומן: "הפקירו אותנו"

לכתבה המלאה
חסידי ברסלב בגבול בלארוס-אוקראינה לא מורשים להיכנס לאוקראינה 15 בספטמבר 2020. AP
חסידי ברסלב מול חיילי צבא אוקראינה/AP

בשבועות האחרונים ניסו גורמים שונים בממשלה לשכנע את ממשלת אוקראינה לאפשר כניסה של מתפללים נוספים למדינה.

שר הפנים, אריה דרעי שלח מכתב לנשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, בו ביקש לאפשר להם להיכנס למספר ימים לאומן. השר דרעי ציין כי מדובר "במחווה הומניטרית" והוא מבקש התחשבות וסיוע לפנים משורת הדין.

כמו כן, דרעי בחן בימים האחרונים אפשרות לטוס לאוקראינה כדי להיפגש עם מקבילו, ארסן אבקוב, ולדון עמו בפתרונות אפשריים למשבר, אך שר הפנים האוקראיני סירב לפגישה. בימים האחרונים שוחח שר הפנים בעניין עם שר החוץ, גבי אשכנזי, שהבטיח מצידו סיוע בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully