וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמ"ר בראל חדריה שמואלי הובא למנוחות; אמו: "חיי לא יימשכו"

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 11:38

אלפים השתתפו בהלווייתו של לוחם מג"ב, שנפצע אנוש מירי בגבול הרצועה, בבית העלמין הצבאי קרית שאול. אמו ניצה ספדה לו ותקפה בחריפות: "זה ביזיון למדינת ישראל". שמואלי אושפז בסורוקה במשך 9 ימים, ולאחר החמרה במצבו נקבע כי הוא מת מוות מוחי

בווידאו: הלווית סמ"ר בראל חדריה שמואלי/צילום: דוברות מג"ב

אלפים השתתפו הערב (שני) בהלווייתו של סמל ראשון בראל חדריה שמואלי בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. שמואלי נפצע אנושות מירי של איש חמאס דרך חרך בגדר בגבול עזה בשבת שעברה, והיום, לאחר תשעה ימי אשפוז - מותו נקבע בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

שמואלי התגייס במרץ 2019 לאחר שעשה מכינה קדם צבאית ביישוב אשלים, שובץ למשמר הגבול, ובתום הכשרה יצא לקורס מסתערבים וצורף ליחידה הדרומית, שם שימש כצלף.

התקרית בה נפצע שמואלי אנושות גררה ביקורת חריפה מצד הוריו, ניצה ויוסי, וכן מכיוונם של גורמים נוספים סביב התנהלות צה"ל מול חמאס ברצועת עזה, טיפול כוחות הביטחון בהפגנות האלימות בגבול וההתקפות החוזרות ונשנות של ארגון הטרור נגד ישראל.

יוסי שמואלי בהלווית בנו סמ"ר בראל חדריה שמואלי, 30 באוגוסט, 2021. דוברות משטרת ישראל
אביו של בראל, יוסי, במהלך ההלוויה/דוברות משטרת ישראל
בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב שנפצע באורח אנוש בהפגנות בגבול רצועת עזה. פייסבוק, אתר רשמי
הובא למנוחות. סמ"ר בראל חדריה שמואלי/אתר רשמי, פייסבוק

אמו של בראל ספדה לו במהלך הלווייה, ותקפה בחריפות את הממשלה, כוחות הביטחון והממונים על בנה. "ילד יקר של אמא, אני אמשיך את המלחמה שלך. המדינה, ממשלת ישראל, צבא הגנה לישראל, משמר הגבול ויחידת ימ"ס - שלחו אותך להיות קרטון מול מחבלים של חמאס".

"אתה יודע, בראל, מה התשובה היחידה שקיבלתי מכולם? מהרמטכ"ל, מהמח"ט: 'לא ידענו שהמחבל החביא אקדח בתחתונים'", המשיכה האם בדמעות. "אני פונה לכל העולם: למשטרת ישראל, אני רוצה לשמוע שאחד יגיד לי מתי מחבל הגיע עם בקלאווה וסוכריות טופי?".

הלווית סמ"ר בראל חדריה שמואלי, 30 באוגוסט, 2021. דוברות משטרת ישראל
ארונו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי/דוברות משטרת ישראל

אני הבטחתי שאני הולכת בעקבות בראל, הבן שלי. אני את החיים שלי לא יכולה להמשיך. אין לנו חיים ראש ממשלת ישראל בנט. ביזיון למדינת ישראל! הוא מתקשר, הוא לא יודע את השם של הלוחם שבזכותו הוא נפש כמה ימים קודם בצפון עם המשפחה שלו. הבן שלי שמר. בנט, תהיה גיבור ותוותר על המקום שלך ומהר".

עוד אמרה ניצה בהספדה: "הבן שלי צלף מימ"ס. שלחתם אותו עם אפס אפשרות לירות במחבל. שלחו אותו לקיר ואמרו לו 'אל תהיה אגרסיבי'. שכל העולם ידע: הוא שלח הודעה לחברים ואמר ש'הרצועה הזאת לא ברורה לי, אני שנה וחצי לא הייתי ביחידת עזה, אמרו לי לא לירות ושהמרחק הכי קרוב שמותר לי זה 300 מטר'. איפה המח"ט, למה המח"ט לא מגיע אלי? הבן שלי עבר ניתוחים קריטיים, ניתוחים קשים, והמח"ט מגיע באחת עשרה בלילה לראות את הלוחם. גירשתי אותו".

אביו של בראל, יוסי שמואלי, ספד לו בלוויה: "אתה חרוט בי לעולם. הבטחתי לך בנשמתך האחרונה שאני אהיה חזק למענך. אתה ילד מיוחד שכולם אהבו ואתה אהבת את כולם". עוד הוסיף, "תלמיד מצטיין, אהבת לשיר ואני שמעתי את כל השירים בבית החולים, לב של אבא שלך. תודה לעם ישראל על התפילות ועל התמיכה. הילד שלי בגן עדן".

הלווייתו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, 30 אוגוסט 2021. ספיר לוי
בית העלמין קרית שאול, הערב/ספיר לוי

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ספד בהלוויה, "בראל, לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל השוטרים הטובים ביותר, ואתה כך למדתי ממפקדיך וחבריך מזן הלוחמים הטובים ביותר".

תומר אלדר, מפקד מרחב מג"ב דרום, ספד גם הוא בהלוויה וסיפר כי "במוצאי שבת, עם קבלת הבשורה על הפציעה, שאלתי את ק' האג"מ שלך, מי נפגע? והוא ענה לי בתשובה, הלוחם הטוב ביחידה. אני מרכין את ראשי היום עם נופלך גיבור!"

"בתשעת הימים בהם ליוויתי אותך בתפילה ותקווה, לא פסקו הסיפורים אודותיך", המשיך אלדר. "כל מה שאומר כאן היום לא יצליח לתאר את מה שהיית ומה סימת עבור היחידה שלך, עבור הוריך, עבור משפחתך היקרה. לא במקרה בחרת היחידה מובחרת של משמר הגבול - יחידת המסתערבים. כמו שלא במקרה בחרת לשמש כצלף ביחידה - תפקיד מובחר גם הוא. אתה בחרת ביחידה והיחידה בחרה בך".

"בראל, אחי הקטן, נפגשנו כמעט לפני 3 שנים", סיפר בהספדו רפ"ק ד', מפקד פלגת הלוחמים של שמואלי בימ"ס מג"ב דרום. "ערך החתירה למגע תמיד בלט אצלך, וגם באותו היום בו נפגעת. תחסר לנו מאוד, אתה כבר חסר. החיוך הענק שלך, והשקט שלך שמייצב כל סופה. תודה בראל על מי שהיית, על מי שהינך, על מי שתהיה עבורנו לנצח."

המפכ"ל קובי שבתאי בהלווית סמ"ר בראל חדריה שמואלי, 30 באוגוסט, 2021. דוברות משטרת ישראל
המפכ"ל קובי שבתאי בהלוויה/דוברות משטרת ישראל

שמואלי נורה עת התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

במהלך העימות עם המפגינים, מחבל חמאס, חמוש באקדח, ירה דרך החרך שמצדו השני עמד שמואלי עם נשקו, ופגע בראשו של הלוחם.

בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב שנפצע באורח אנוש בהפגנות בגבול רצועת עזה. פייסבוק, אתר רשמי
סמ"ר בראל חדריה שמואלי/אתר רשמי, פייסבוק

היום, בסביבות השעה 15:20, נקבע מותו של שמואלי. בית החולים סורוקה מסר כי "הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אשפוזו. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו".

במערכת הביטחון אמרו כי היורה בשמואלי הוא איש מנגנון ביטחוני של חמאס, כשבשלב זה ההערכה היא כי פעל על דעת עצמו. בצה"ל אישרו כי התצפיות בגבול רצועת עזה לא הבחינו במחבל החמוש שהתקרב אל החומה וירה באמצעות אקדח לעבר שמואלי. על פי התחקיר, המחבל ירה לעברו שלושה כדורים מטווח קצר, כשאחד מהם פגע בפניו.

תקרית הירי בסמ"ר שמואלי בגבול עזה

בווידאו: מפגינים פלסטינים ניסו לחטוף נשק בגבול רצועת עזה/צילום: רשתות חברתיות ערביות

בתגובה לירי ופציעתו של שמואלי, תקפו מטוסי חיל האוויר שלשום ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס. בנוסף, חיל הים פתח בירי לעבר סירות של פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לדיג מול חופי הרצועה, בעקבות העימותים שפרצו במהלך השבת בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים הגיבו בירי מקלעים לעבר המטוסים ולעבר העיר שדרות, בעקבותיו נפגעו שני בתים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully