וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים קשים בגבול רצועת עזה: לוחם מג"ב נפצע אנוש מירי

הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבי"ח סורוקה. עימותים נרשמו בכמה מוקדים, ובאחד המקרים ניסו המפגינים לחטוף נשק ואף לירות לעבר הכוחות מפתח בגדר. חיילי צה"ל הגיב בירי אש חיוב בידי צלפים וכדורי גומי. הפלסטינים מדווחים על יותר מ-20 פצועים, בהם 2 קשה

לוחם מג"ב נפצע הערב (שבת) באורח אנוש מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה הוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלך היום התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לחדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

החייל שנורה הועבר לבית החולים והוכנס לניתוח. דוקטור דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים סורוקה, אמר כי החייל הגיע "עם פגיעת ראש קשה. הוא טופל על ידי יחידת הטראומה, משם ליחידת הדימות ומשם לחדר הניתוח. אנחנו מקווים שהניתוח יעבור בשלום". 

כוחות צה"ל בשטח דיווחו כי מפגינים הפריחו לכיוון ישראל בלונים החשודים כבלוני נפץ, וכן מטעני חבלה מאולתרים מושלכים על גדר המערכת. הפלסטינים ריכזו אמבולנסים באזור כדי לפנות פצועים ממרחב הגדר באמצעות אלונקות.

נער פלסטיני פצוע בהתפרעויות על גדר הגבול בעזה 21 באוגוסט 2021. ., אתר רשמי
הפלסטינים מפנים פצוע בגבול, היום/אתר רשמי, .
עזה. ידיעות מהשטח, באדיבות המשפחה
גבול עזה, היום/באדיבות המשפחה, ידיעות מהשטח

כמו כן, במהלך המהומות, התקבל דיווח על נער פלסטיני שניסה לחטוף את נשקו של אחד מהחיילים. בתמונה שהופצה ברשת נראה הנער מתקרב לגדר המערכת ומצליח לאחוז בקנה הנשק של אחד החיילים, שלבסוף הצליח למשוך אותו בחזרה מבעד לחומה. בתיעוד נוסף נראים פלסטינים זורקים חפצים ומכים על קנה נשקו של החייל, כשבשלב מסויים נראה אחד המתפרעים מתקרב לעבר החור עם אקדח ויורה לכיוונו. מצה"ל נמסר כי הם "בודקים את האירוע".

בהמשך, החל לרדת היקף המפגינים בגבול. לדברי גורמי צבא, לא ברור האם הפלסטינים ימשיכו עם ההפגנות גם אל תוך הלילה.

בווידאו: נער פלסטיני מנסה לחטוף נשק מחייל בגבול עזה/מערכת וואלה!
נער פלסטיני מנסה לחטוף נשק מחייל צה"ל על גדר הגבול בעזה 21 באוגוסט 2021. ., אתר רשמי
נער מנסה לחטוף את נשקו של חייל צה"ל דרך גדר המערכת, היום/אתר רשמי, .
הפלסטינים מפנים פצועים אחרי עימותים עם גוח צה"ל ליד גדר הגבול. -, אתר רשמי
הפלסטינים מפנים פצוע בגבול, היום/אתר רשמי, -

ההפגנות בגבול נערכות בניגוד להבנות בין ישראל לחמאס בנוגע למניעת האלימות על גדר המערכת. האירועים מגיעים בתקופה של שקט יחסי בין ישראל לחמאס מאז מבצע שומר החומות. עם זאת, רק ביום שני האחרון שוגרה רקטה מרצועת עזה לכיוון שדרות. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, ולא נרשמו נפגעים או נזק. בניגוד לאירועים דומים, צה"ל לא תקף בתגובה לירי הרקטה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully