וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: ישראל תתיר הכנסת חומרי בנייה וסחורות נוספות לרצועת עזה

ההקלות אושרו במקביל להתקדמות במגעים על העברת הכסף הקטארי, וחרף ירי הרקטה לעבר ישראל. גורמים בצה"ל אומרים כי אין טעם לסגור את המעבר בשלב זה, אך יש הטוענים כי הצעד פוגע בהתחייבות הישראלית להתנות את שיקום הרצועה בהתפתחות בסוגיית השבויים והנעדרים

ישראל אישרה הקלות נוספות לרצועת עזה שייכנסו לתוקף החל ממחר (חמישי), ויכללו ייבוא וייצוא דרך מעבר כרם שלום, לרבות תשומות בנייה וסחורות נוספות לייבוא שעד כה היו אסורות. זאת, ברקע משבר העברת הכספים מקטאר, וחרף שיגור הרקטה לעבר ישראל לפני יומיים.

לפי עיתון אל-אח'באר, ביומיים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בנושא, כשהצד הפלסטיני דרש חזרה למצב שלפני "שומר החומות". מקורות אמרו לעיתון כי הפלגים הזהירו כי אם הכנסת הסחורות, כמו גם מענקי הכסף הקטארי, לא תחל בהקדם - הם ימשיכו "ללחוץ על האויב".

גורמים במערכת הביטחון אישרו כי ישנה התפתחות במגעים בין ישראל לחמאס, בתיווך האו"ם, על העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה. לפי הערכות בישראל, ברגע שאמיר קטאר יחתום על המתווה - הכסף יעבור, והמתח סביב רצועת עזה יפחת. ברקע הדיונים על הכספים מקטאר, אושרו ההקלות הנוספות.

מעבר כרם שלום, 18 במאי 2021. יניר יגנה
ייפתח לייבוא וייצוא סחורות. מעבר כרם שלום/יניר יגנה

גורמים בצה"ל אומרים שבשלב זה אין טעם לסגור את מעבר כרם שלום לחומרי בנייה, מאחר ורוב החומרים והציוד נכנסים ממעבר רפיח המצרי, וכך גם המיסוי על כניסת סחורות ממצרים, עובר ישירות לממשלת חמאס - בעוד שהמיסוי ממעבר כרם שלום עובר לידי הרשות הפלסטינית.

אולם, לדברי גורמי צבא, שלב ההקלות הנקודתיות לרצועת עזה הגיעו למיצוי - והדרג המדיני נדרש לבצע חשיבה מעמיקה בנושא המדיניות אחרי מבצע "שומר החומות". אותם גורמים מתחו ביקורת על מדיניות ההקלות, וטענו כי היקפן פוגע בהתחייבות הישראלית שכל עוד לא תתקדם סוגיית השבויים והנעדרים, ממשלת ישראל לא תאפשר את שיקום רצועת עזה, ו"שמה שהיה לא יהיה".

כמו כן, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי על ישראל הופעלו לחצים להימנע מתגובה קשה לשיגור הרקטה לעבר שדרות השבוע, מחשש שתוביל לימי קרב ולכישלון מאמצי המשא ומתן בין עזה לירושלים. גורמים בצה"ל הבהירו אמש, כי בצל המצב הנפיץ ברצועת עזה, "הרמטכ"ל עסוק באופן אישי בקידום תוכנית למערכה הבאה בדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully