וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לאחר הרקטה לשדרות: "הכתובת היא חמאס, לא סוררים ולא אף אחד אחר"

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 15:29

ראש הממשלה הסביר את הבחירה לא לתקוף בלילה לאחר השיגור מעזה במפגש עם לוחמי כיפת ברזל בעוטף. "נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו", הבהיר בתום הערכת מצב עם שר הביטחון והרמטכ"ל. גנץ: "ישראל נחושה להגן על עצמה והיא תדע לעשות את זה"

ראש הממשלה נפתלי בנט הסביר היום (שלישי) את הבחירה לא לתקוף בלילה בעקבות ירי הרקטה מרצועת עזה לעבר שדרות. "נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר", הבהיר במפגש עם לוחמי כיפת ברזל באוגדת עזה. שר הביטחון בני גנץ הצטרף והבטיח גם הוא שישראל תגיב על השיגור.

"מטרת הביקור כאן הייתה לראות שצה"ל, פיקוד הדרום ואוגדת עזה נערכים - והם אכן ערוכים כראוי. המשימה שלנו היא לתת ביטחון ארוך טווח לתושבי הדרום ולתושבי עוטף עזה", אמר. "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

ראש הממשלה נפתלי בנט בהערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ד"ר איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, 17 באוגוסט 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בסוללת כיפת ברזל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
בווידאו: בנט וגנץ באוגדת עזה - שומרים על זכות הפעולה במקום ובזמן שנבחר/צילום: לע"מ

הפגישה התרחשה בתום הערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המל"ל איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ובכירים נוספים.

"אנחנו קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. אנחנו נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך", אמר גנץ, בדומה לראש הממשלה.

"אין לנו אינטרסים בעזה מלבד שקט ביטחוני והשבת הבנים הביתה. אנחנו איננו אויבים של תושבי רצועת עזה, מי שבעצם הוא האויב בפועל של תושבי רצועת עזה זה חמאס שלוקח אותם כבני ערובה. נשמח להקל ככל שאפשר, ביוזמת הכסף הקטארי וביוזמות אחרות, ובלבד שנדע שהכסף יגיע למקומות הנכונים. ישראל נחושה להגן על עצמה והיא תדע לעשות את זה", הוסיף.

עוד בוואלה!

לראשונה משומר החומות: רקטה נורתה מרצועת עזה ויורטה על ידי כיפת ברזל

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט בהערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ד"ר איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, 17 באוגוסט 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט, כוכבי וגנץ בהערכת המצב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הרקטה שנורתה אתמול מהרצועה לשטח ישראל יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, כשלושה חודשים לאחר מבצע שומר החומות. לפני כן התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישובים בעוטף עזה. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

ברקע האיומים להסלמה בדרום עקב המחלוקות על העברת הכסף הקטארי, אגף המבצעים במטה הכללי הציג לרמטכ"ל אביב כוכבי כאלף מטרות חדשות לתקיפה בעזה. את רשימת המטרות, שמתפרסת לכל אורך הרצועה, הפיקו באמ"ן יחד עם פיקוד הדרום, חיל האוויר ואוגדת עזה מאז תום מבצע שומר החומות. גורמים בכירים בצבא מסרו כי "צה"ל מוכן להסלמה בעזה אם תתפרץ ביוזמת חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully