וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה משומר החומות: רקטה נורתה מרצועת עזה ויורטה על ידי כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 14:12

כשלושה חודשים אחרי המבצע בעזה, הופעלו התרעות בשדרות וביישובים בעוטף, ברקע האיומים להסלמה בדרום מצד חמאס עקב המחלוקות על העברת הכסף הקטארי. בימים האחרונים, אגף המבצעים במטה הכללי הציג לרמטכ"ל כוכבי כאלף מטרות חדשות לתקיפה ברצועת עזה

בווידאו: יירוטים בשמי עוטף עזה/מערכת וואלה!

כשלושה חודשים אחרי מבצע שומר החומות, נורתה היום (שני) רקטה מרצועת עזה לשטח לישראל. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לפני כן התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישובים בעוטף עזה. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים.

אלברט גבאי, תושב שדרות, הביע תרעומת מכך שהירי התחדש. "חמאס נתן קצת זמן, הם לוחצים כדי לקבל כסף ואנחנו הכתובת של הירי. אי אפשר להמשיך ככה, אני רוצה לראות לאיזה כיוונים בנט ושותפיו הולכים".

בימים האחרונים, אגף המבצעים במטה הכללי הציג לרמטכ"ל אביב כוכבי כאלף מטרות חדשות לתקיפה ברצועת עזה. זאת, ברקע האיומים להסלמה בדרום עקב המחלוקות על העברת הכסף הקטארי. את רשימת המטרות לתקיפה, לכל אורך הרצועה, הפיקו באמ"ן יחד עם פיקוד הדרום, חיל האוויר ואוגדת עזה, מאז תום מבצע שומר החומות. גורמים בכירים בצבא מסרו כי "צה"ל מוכן להסלמה בעזה אם תתפרץ ביוזמת חמאס".

יירוט מעל שדרות 16 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
היירוט מעל שדרות, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

עם סיום מבצע שומר החומות, התנהלו מגעים בין ישראל לחמאס בתיווך האו"ם, במטרה להגיע למתווה מוסכם להעברת הכסף הקטארי. בשלב מסוים טענו נציגי האו"ם טענו כי אינם יכולים לעמוד במשימה זו. בישראל פנו לרשות הפלסטינית כדי שזו תנסה לתווך בין הצדדים, אך ברשות הציבו תנאי לפיו חלק מהכסף יעבור אליהם. בישראל התנגדו לכך וטענו כי מדובר בכסף שמיועד לנזקקים.

במערכת הביטחון נחלקות הדעות בנוגע להעברת הכסף הקטארי לעזה. חלק מאנשי המודיעין טוענים כי גורמים בחמאס מאיימים מבלי שיש להם בסיס תמיכה אמיתי בצמרת ההנהגה לממש את האיומים ולפתוח בהסלמה. מנגד, גורמים בכירים שטוענים כי ההקלות שאישר הדרג המדיני בחודש האחרון לא ירגיעו את חמאס ויש להיערך להתפרצות אלימה. עם זאת, בשבוע האחרון ישראל העבירה, בתיווך המצרים, מסרים לחמאס לפיהם אם יאשרו לחוליות סוררים להפריח בלוני טרור ואף לשגר רקטות - צה"ל יגיב בתקיפות.

עוד בוואלה!

לראשונה זה שנה וחצי: ישראל תאפשר כניסה של סוחרים מעזה

לכתבה המלאה
יירוט מעל שדרות 16 באוגוסט 2021. מירו אוחנה, מערכת וואלה!
יירוט מעל שדרות, היום/מערכת וואלה!, מירו אוחנה

לפני כשלושה שבועות דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה החליטו להסלים את הפעולות נגד ישראל. על פי הדיווח, הוחלט להמשיך עם הפרחת בלוני התבערה ונשקל לחדש את התהלוכות על גבול הרצועה.

החלטת הפלגים ברצועה, לפי הדיווח, מגיעה ברקע שיחות המתקיימות עם ישראל בתיווך מצרים בנושאים הומניטריים וכלכליים, ככל הנראה כאמצעי להפעלת לחץ. עוד דווח ב"אל-אחבאר" כי המצרים חידשו לאחרונה את השיחות עם חמאס.

המשלחת ההנדסית של מצרים שהתה באותה עת ברצועת עזה, במטרה לעזור בשיקום ההריסות ממבצע "שומר החומות". על פי המשרד לעבודות הציבוריות בעזה, הפעולות לקראת השלב השני של הבנייה יימשכו כחודש. השלב השני עדיין תלוי בישראל, שבחודשיים וחצי האחרונים מונעת הכנסת חומרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully