וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנה וחצי: ישראל תאפשר כניסה של סוחרים מעזה

טל לב רם

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 19:15

בניסיון לשמור על היציבות הביטחונית, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי היתרי הכניסה של אלף סוחרים ו-350 אנשי עסקים יחודשו בתחילת השבוע. גורם במערכת הביטחון: "הצעד תוכנן מראש בהתאם לשמירת השקט בעזה"

ישראל תאפשר לסוחרים להיכנס מרצועת עזה לראשונה זה שנה וחצי - כך הודיע היום (שישי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). במסגרת ההנחיה החדשה, יחודשו היתרי הכניסה של אלף סוחרים ו-350 אנשי עסקים בכירים, בניסיון לשמור על השקט הביטחוני היחסי ברצועה. הסוחרים יוכלו להיכנס החל מיום ראשון דרך מעבר ארז.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן הודיע כי הצעד מגיע "לאור השמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה". כניסתם של הסוחרים נאסרה בשנה שעברה בשל החשש מחדירת חולים בנגיף הקורונה, והמשיכה מסיבות ביטחוניות. בשלב זה האישורים יינתנו רק למחוסנים ולמחלימים.

מעבר ארז. AP
מחוסנים ומחלימים יורשו להיכנס. מעבר ארז/AP

לצד האישורים, ייפתח הייצוא מרצועת עזה לישראל דרך מעבר כרם שלום, ויורחב הייבוא מישראל לרצועה, גם לרכיבים מסקטור התחבורה והתקשורת. כמו כן, תאושר הכנסת ציוד וסחורות לטובת התשתית ההומניטרית ברצועה, כמו ביוב ומים. לדברי גורם במערכת הביטחון, "ההקלות לעזה ואישור מעבר הסוחרים הם צעדים שתוכננו מראש בהתאם לכך שיישמר השקט מעזה".

במתפ"ש הבהירו כי "הצעדים האזרחיים שאושרו על ידי הדרג מדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור".

הבוקר צה"ל הודיע כי ביום רביעי זיהו והפילו רחפן מתקדם של חמאס, שלא היה חמוש. העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח כי הפלגים הפלסטינים החליטו לשוב להסלמה מדורגת בימים הקרובים לאורך גבול הרצועה כדי להפעיל לחץ על ישראל, בשל העיכוב בהעברת מענק הכסף מקטאר.

בשבוע שעבר תקף חיל האוויר בסיס צבאי ועמדת שיגור רקטות של חמאס בתגובה לשיגור בלוני תבערה, שהציתו ארבע שריפות באזור הנגב המערבי.

זוהי הפעם הראשונה זה שנה וחצי שתאושר כניסה של סוחרים מהרצועה. מאז סיום מבצע "שומר החומות" במאי החלה שורת הקלות הדרגתיות, בהן העברת דלקים לתחנת הכוח בעזה, פתיחת מעבר כרם שלום לתוצרת חקלאית וטקסטיל, והרחבת מרחב הדיג משישה לתשעה מיילים ימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully