וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני התבערה: צה"ל תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה

טל לב רם

עודכן לאחרונה: 7.8.2021 / 7:28

דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר הפציץ בסיס צבאי ועמדת שיגור רקטות של ארגון הטרור באזור הכפר ג'בליה, בעקבות השריפות שפרצו בנגב. בעזה דיווחו שהמטה לביטחון פנים היה יעד לתקיפה, וכי הפלסטינים ירו לעבר מטוסי חיל האוויר

חיל האוויר תקף הלילה (שבת) בצפון רצועת עזה בתגובה לשיגור בלוני התבערה אתמול לשטחי העוטף, שהציתו ארבע שריפות באזור הנגב המערבי. לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו בסיס טרור ששימש את גדוד כפר ג'בליה של חמאס, וכן עמדת שיגור רקטות של הארגון בסמוך לכפר.

"צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות נגד ניסיונות הטרור מרצועת עזה", נמסר. הודעת צה"ל איששה את הדיווחים הפלסטיניים המוקדמים יותר הלילה, בהם נמסר שהתקיפה היתה על המטה לביטחון פנים בג'בליה בצפון הרצועה. עוד דיווחו הגורמים כי בוצע ירי מקלעים לעבר מטוסי הצבא.

בווידאו: תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, 7 באוגוסט 2021. דובר צה"ל
הבסיס הצבאי שתקף צה"ל, הלילה/דובר צה"ל
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, 7 באוגוסט 2021. דובר צה"ל
עמדת שיגור הרקטות שתקף צה"ל, הלילה/דובר צה"ל

אתמול נרשמו שלוש שריפות ביער כיסופים, ושריפה נוספת ביער בארי. על פי החשד כולן נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו לאזור, כך לפי קביעת חוקר שריפות. כוחות כיבוי, עובדי קק"ל ורשות הטבע והגנים וצוותי הביטחון היישוביים פעלו יחד כדי לכבות את האש.

במקביל, שריפה פרצה בבית מגורים ביישוב במועצה אזורית אשכול. תחילה נבדק חשד שהשריפה נגרמה מבלון תבערה שהופרח מעזה, אך בהמשך חבלן משטרה קבע כי אין חשד למעורבות בלון תבערה. השריפה כובתה על ידי אנשי המקום, לא נגרם נזק לרכוש ולא היו נפגעים.

בווידאו: תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה/צילום מסך
שריפות בעוטף עזה, חשד לבלוני תבערה. 6 באוגוסט 2021. משה ברוכי סייר קק"ל, אתר רשמי
שריפות בעוטף עזה, אתמול/אתר רשמי, משה ברוכי סייר קק"ל

מוקדם יותר אמש פנה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לתושבי רצועת עזה דרך עמוד הפייסבוק הרשמי שלו בשפה הערבית ("אלמונסק"). בהודעתו כתב להם "אתם באמת מוכנים לסכן את שגרת החיים שלכם בשביל בלונים? לא נמאס לכם מהמעגל הזה שלא מוביל אתכם לשום מקום? בלונים שווים לכם את צמצום מרחב הדיג? בלונים שווים לכם את הפסקת שיווק הסחורות בכרם שלום? בלונים שווים לכם הפסקת תנועת סוחרים במעבר ארז? בלונים שווים לכם מניעת פרויקטים אזרחיים? שמירה על הביטחון והשקט באזור תסייע לשיפור הכלכלה".

בשבוע שעבר נועד ראש הממשלה נפתלי בנט עם ראשי רשויות בעוטף עזה, והבטיח בפגישה כי "ישראל תמשיך להגיב על כל בלון תבערה שיופרח מהרצועה". זאת, לאחר שבתחילת אותו שבוע פרצו שלוש שריפות בתחומי המועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלוני תבערה. לאחר השריפות, חיל האוויר תקף מחנה צבאי ותשתיות המשמשות לפעילות חמאס ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully