וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפיל רחפן מתקדם של חמאס בגבול הרצועה; דיווח: פני הפלגים בעזה להסלמה

טל לב-רם ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 13:23

בצה"ל אמרו כי זיהו והפילו את הרחפן, שלא היה חמוש, כבר ברביעי, אך היום איתרו אותו. באותו היום הופל בגבול הצפון גם רחפן של ארגון חיזבאללה, שחצה משטח לבנון לשטח ישראל. דיווח: בגלל העיכוב בהעברת המענק הקטארי, הפלגים הפלסטינים ישובו להסלמה לאורך גבול הרצועה

כוחות צה"ל הפילו ביום רביעי האחרון רחפן מתקדם של חמאס - כך הודיע היום (שישי) דובר צה"ל.

על פי ההודעה, הרחפן זוהה והופל כבר לפני יומיים, ולאחר מעקב הופל באותו היום. הבוקר, יומיים לאחר מכן, הרחפן אותר.

רחפן של חמאס שצה"ל הפיל בגבול רצועת עזה, 11 באוגוסט 2021. דובר צה"ל
רחפן של חמאס שצה"ל הפיל בגבול רצועת עזה, 11 באוגוסט 2021/דובר צה"ל

באותו היום בו אירעה התקרית, הופל בגבול הצפון גם רחפן של ארגון חיזבאללה, שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, ברקע המתיחות הגוברת מול ארגון הטרור.

בסוף השבוע שעבר, 19 רקטות נורו מלבנון לעבר שטח ישראל. כיפת ברזל יירטה את רובן, והיתר נפלו בשטחים פתוחים באזור הר דב. זו הייתה הפעם השנייה בשבוע הקודם שבה מבוצע ירי מלבנון, לאחר הרקטות ששוגרו יומיים לפני כן. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

דיווח: הפלגים בעזה החליטו לשוב להסלמה

בתוך כך, לאור העיכוב בהעברת מענק הכסף מקטאר, לאחר שהבנקים הפלסטינים סירבו לפרוע אותו למרות שנחתם מסמך הבנות בין הרשות הפלסטינית לוועד הקטארי - החליטו הפלגים הפלסטינים לשוב להסלמה מדורגת בימים הקרובים לאורך גבול הרצועה כדי להפעיל לחץ על ישראל, כך לפי דיווח באל-אחבאר.

לפי פרסום בגלי-צה"ל, הרשות הפלסטינית הסירה ידה מסוגייה זו, ומסמך ההבנות של הרשות עם השליח הקטארי בוטל משום שהבנקים שיש להם סניפים בעזה חששו שיכללו ברשימה האמריקנית של חוק המלחמה בטרור. מקור ברמאללה הכחיש ואמר כי המו"מ עם הבנקים נמשך, כדי למצוא מתווה שיאפשר את קבלת הכספים והעברתם למשפחות עניות. גורמים פלסטינים הציעו שהמענק יוכנס דרך מעביר רפיח ויחולק בדואר כפיתרון פשרה שימנע את פיצוץ המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully