וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תאפשר העברת דלקים לתחנת הכוח בעזה בתיאום עם האו"ם

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי ישראל תאפשר את ההעברה דרך מעבר כרם שלום. גורם ביטחוני אמר כי מנגנון ההעברה גובש בתיאום עם האו"ם, שלא כמו בעבר. במקביל, כלי תקשורת ערביים מדווחים כי מצרים הגיעה להסכם בין ישראל וחמאס, לפיו יושבו התנאים מלפני "שומר החומות"

ישראל תאפשר העברת דלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה החל ממחר (שני) דרך מעבר כרם שלום - כך הודיע הערב מתאם פעולות הממשלה בשטחים. גורם ביטחוני ציין כי מנגון העברת הדלקים גובש בתיאום מול האו"ם, שלא כמו בעבר. בשבוע שעבר, נפגש שר הביטחון בני גנץ עם שליח האו"ם תור וונסלנד ודן איתו בין היתר בנושא התיאום.

במקביל, כלי התקשורת ערביים מדווחים כי מצרים הגיעה להסכם ראשוני בין ישראל לחמאס, להשבתם בהדרגה של התנאים ברצועה כפי שהיו בטרם פתיחת מבצע "שומר החומות". בכירים ישראלים מכחישים לפי שעה כי קיים הסכם כלשהו מלבד העברת הדלקים.

מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
דלקים מועברים במעבר כרם שלום./שי מכלוף

על פי הדיווח של אל-מיאדין, יישום ההסכם יחל בהכנסת סולר קטארי וחומרי גלם לרצועה, ובנוסף לכך הוסכם על הכנסת הכסף הקטארי בסוף השבוע. לאחר מכן ייכנסו לתוקף הקלות נוספות. עם זאת, בסווא מכחישים מפי מקורות את הדיווח על כניסת הכסף הקטארי, ואף אומרים כי ישראל הודיעה לקטארים להזרים דלק לתחנת הכוח החל ממחר כפי שהועבר בעבר.

בהודעת מתפ"ש נכתב כי "ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב ביטחונית בנושא ובאישור הדרג המדיני, ומותנית בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית". ההעברה תעשה בהמשך להעברת הדלקים למגזר הפרטי שמתאפשרת החל מסיום המבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully