וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפצע מירי בגבול עזה

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 18:06

לוחם מג"ב, שנורה בידי איש חמאס דרך חרך בגדר בגבול רצועת עזה בשבת שעברה, מת מפצעיו בבית החולים סורוקה לאחר 9 ימי אשפוז בהם היה במצב אנוש. הלווייתו תתקיים בשעה 21:30 בקריית שאול. בנט: "לוחם בחייו ובמותו". גנץ: "התפללתי בלבי, אך הבשורה הקשה הגיעה"

בווידאו: בת דודתו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי סופדת לו/צילום: יניר יגנה

סמל ראשון בראל אחיה חדריה שמואלי מת היום (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שמואלי, לוחם מג"ב שנפצע אנושות מירי של איש חמאס דרך חרך בגדר בגבול עזה בשבת שעברה, הובהל לבית החולים לאחר התקרית והיה מאושפז במצב קריטי במשך תשעת הימים האחרונים. אתמול חלה החמרה נוספת במצבו, שהביאה את צוות הרופאים לקבוע כי הוא מת מוות מוחי. הלווייתו תתקיים הערב ב-21:30 בבית הקברות הצבאי בקריית שאול.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אשפוזו. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו".

בת הדודה של בראל, סיגל סגלוביץ עוז, ספדה לו ואמרה כי "אנחנו מודים לכולם על התמיכה והאהבה לה זכינו. בראל הוא הבן היחיד של יוסי. אנחנו לא מחפשים דין וחשבון, כרגע לא מתעסקים במה שקרה, תנו לנו רגע להתייחד ברגעים הקשים האלה. תודה על הכל".

סליחות מחוץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע בו מאושפז בראל חדריה שמואלי/יניר יגנה

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לשמואלי. "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל", אמר. "אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".

הנשיא יצחק הרצוג אמר כי הוא "עצוב וכואב מאוד את לכתו של לוחם מג"ב", והוסיף: "במהלך השבוע האחרון הייתי בקשר רציף עם אימו ניצה, ונשאנו עם העם בישראל תפילות להחלמתו. רעייתי מיכל ואני מחבקים את המשפחה ומשתתפים באבל הכבד על לכתו של בן יקר ואהוב".

"בראל היה לוחם אמיץ עם יכולות פיקוד והובלה מרשימות, שלא פעם סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל", ספד המפכ"ל קובי שבתאי. "מפקדיו מספרים שהיו מתווכחים ביניהם עם מי הוא יצא לפעילות, כולם רצו אותו לצדם. תנחומים למשפחתו, למפקדיו ולחבריו לנשק שהיו במשך כל הימים האחרונים לצד מיטתו. בראל שרצה תמיד להיות בחזית, בחר לשרת ביחידת המסתערבים של מג"ב מתוך שליחות גדולה ואהבת המדינה. על ערכים אלו נמשיך לחנך דורות של שוטרים ולוחמים שינציחו את דרכו במלחמה העיקשת וחסרת הפשרות של משטרת ישראל בטרור ובפשיעה".

סמ"ר בראל חדריה שמואלי. באדיבות המשפחה
המפקדים בשטח לא הבינו את פוטנציאל הסיכון של החרך דרכו נורה. שמואלי/באדיבות המשפחה

שר הביטחון בני גנץ מסר כי שמואלי היה "מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק ליבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר כי "הלב נשבר מהידיעה על מותו של בראל חדריה שמואלי. תנחומיי למשפחתו הדואבת, לכוחות משמר הגבול ולמשטרת ישראל". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הביע צער. "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בראל חדריה שמואלי".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ספד ללוחם. "יחד עם רבבות עמך בית ישראל אנו מרכינים ראשנו בכאב עצום על נפילתו של הלוחם בראל אחיה חדריה שמואלי", מסר. יו"ר ש"ס אריה דרעי הוסיף: "בראל איחד את כל העם בתפילות ובדמעות לרפואתו, והוא ייזכר כגיבור אציל נפש שמסר את נפשו למען עם ישראל".

בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב שנפצע באורח אנוש בהפגנות בגבול רצועת עזה. פייסבוק, אתר רשמי
"נחנך דורות של שוטרים על ערכיו". בראל חדריה שמואלי/אתר רשמי, פייסבוק

במערכת הביטחון אמרו כי היורה בשמואלי הוא איש מנגנון ביטחוני של חמאס, כשבשלב זה ההערכה היא כי פעל על דעת עצמו. בצה"ל אישרו כי התצפיות בגבול רצועת עזה לא הבחינו במחבל החמוש שהתקרב אל החומה וירה באמצעות אקדח לעבר שמואלי. על פי התחקיר, המחבל ירה לעברו שלושה כדורים מטווח קצר, כשאחד מהם פגע בפניו.

נקודת תורפה מבצעית שלא אובטחה כראוי

שמואלי התגייס במרץ 2019 לאחר שעשה מכינה קדם צבאית ביישוב אשלים, שובץ למשמר הגבול, ובתום הכשרה יצא לקורס מסתערבים וצורף ליחידה הדרומית, שם שימש כצלף.

שמואלי נורה בשבת שעברה, עת התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

בתגובה לירי ופציעתו של שמואלי, תקפו מטוסי חיל האוויר שלשום ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס. בנוסף, חיל הים פתח בירי לעבר סירות של פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לדיג מול חופי הרצועה, בעקבות העימותים שפרצו במהלך השבת בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים הגיבו בירי מקלעים לעבר המטוסים ולעבר העיר שדרות, בעקבותיו נפגעו שני בתים בעיר.

בווידאו: מפגינים פלסטינים ניסו לחטוף נשק בגבול רצועת עזה/צילום: רשתות חברתיות ערביות

קצינים בפיקוד דרום אישרו כי חרך הירי היה נקודת תורפה מבצעית שלא אובטחה כראוי וכי הוא ייסתם. "בתכנון ההנדסי של החרך, כלל המפקדים בשטח לא הבינו את פוטנציאל הסיכון שלו. לא רק מירי בטווח אפס, אלא גם ממטען חבלה, ירי צליפה והשלכת רימון רסס", אמרו הקצינים והוסיפו כי ההחלטה לסתום אותו התקבלה בהתאם לממצאים שעלו מתחקיר האירוע.

עוד אמרו הקצינים כי "הטעות הגדולה ביותר הייתה הסתמכות על כך שחמאס הבטיח למצרים לרסן את ההפגנות באמצעות כוחות ביטחון שייפרסו בשטח. חמאס הציב כוחות אבל נתן לאירועי האלימות והטרור להתפתח. צה"ל מלכתחילה היה צריך להיות יותר אגרסיבי".

סתימת החרך אינה הפעולה ההנדסית היחידה שצה"ל מתכוון לבצע בעקבות פציעתו של שמואלי. כבר ביום ראשון שעבר הוחלט לבצע פעילות הנדסית רחבה בסמוך לגדר הגבול כדי למנוע גישה מהירה של מפגינים אליה. כמו כן, הוחלט על החמרה של נהלי הפתיחה באש במצבים שבהם אמצעים לפיזור הפגנות לא מסייעים להרחיק המון אלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully