וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ביקור בנט בארה"ב: ישראל תאפשר הכנסת ציוד וסחורות לרצועה

26.8.2021 / 8:14

על פי ההחלטה, ישראל תאפשר הכנסת ציוד וסחורות המשמש לבניית פרויקטים אזרחיים בינלאומיים, דרך מעבר כרם שלום. כמו כן יאושר ייבוא רכבים חדשים וחידוש המסחר בין הרצועה לשטחי יהודה ושומרון. האישור בא לאחר שמירה על שקט יחסי אתמול, ולאחר שמצרים פתחה גם את מעבר רפיח

ישראל תפתח הבוקר (חמישי) את מעבר כרם שלום להעברת ציוד וסחורות המשמש לפרויקטים בינלאומיים ברצועת עזה - כך הודיעה מנהלת התיאום והקישור. כמו כן, אושר חידוש ייבוא רכבים חדשים לרצועה וכן מסחר הזהב בין הרצועה לשטחי יהודה ושומרון.

מלבד פתיחת המעבר, הוחלט על הגדלת מכסת הסוחרים מעזה עוברים דרך מעבר ארז בכאלף נוספים. ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד.

מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
מיכליות גז במעבר כרם שלום, לפני שלושה חודשים/שי מכלוף

הצעדים אושרו בתום הערכת מצב על ידי הדרג המדיני, ולפי הודעת המנהלת, הדבר מותנה "בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב". ההחלטה באה בצל ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בארצות הברית ופגישתו הראשונה עם הנשיא ג'ו ביידן, ולאחר שחמאס שמר על שקט יחסי ביממה האחרונה.

לפתיחת המעבר קדמה גם הודעת מצרים על פתיחת מעבר רפיח ביום ראשון, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע "הענישה" את חמאס בסגירתו. הצעד בא לאחר ההפגנות האלימות שפרצו בגבול הרצועה בשבת האחרונה, אז נפצע אנושות בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב, מירי דרך חרך בגדר המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully