וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

לאחר שלפחות תשע שריפות פרצו במהלך אתמול ביישובי העוטף, שיגרו מטוסי חיל האוויר טילים לעבר מטרות ברצועה. חמאס הגיב בירי מקלעים לעבר המטוסים. התקיפה מגיעה בהמשך למתיחות שהחלה ביום שבת בהפגנות סמוך לגדר, במהלכן נורה ונפצע אנוש לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי

צה"ל תקף אמש (שני) מטרות ברצועת עזה. מטוסי חיל האוויר שיגרו טילים לעבר המטרות, ובתגובה חמאס ביצע ירי מקלעים לעבר המטוסים. התקיפה מגיעה בהמשך למתיחות שהחלה ביום שבת עם ההפגנות סמוך לגדר הגבול, במהלכן נורה ונפצע אנוש לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי. בהודעתו מסר דובר צה"ל כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה, בעקבותיהם פרצו תשע שריפות ביישובי עוטף עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בחאן-יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה, ועמדת שיגור רקטות תת-קרקעית של הארגון, הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה, בסמוך לבית ספר. זמן קצר לאחר מכן עדכן כי תקף גם פיר מנהרת טרור של חמאס בחאן-יונס, וזאת בתגובה לירי מקלעים שזיהה שבוצע מהרצועה לשטח ישראל.

בהודעתו מסר צה"ל כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה מוקדם יותר אתמול, "שהוכיחה פעם נוספת כי ארגון הטרור חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור". עוד מסר ש"ימשיך להגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור, ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה".

בווידאו: דיווחים פלסטיניים על תקיפת צה"ל ברצועת עזה/צילום מסך
פצצות תאורה באיזור מוצב סופה, רפיח, 23 באוגוסט 2021. צילום מסך, צילום מסך
פצצות תאורה באיזור מוצב סופה, רפיח, הלילה/צילום מסך, צילום מסך

בליל ראשון, תקף צה"ל מטרות חמאס ברצועת עזה בתגובה לפציעת סמ"ר שמואלי ולעימותים בגדר. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי חיל האוויר הפציצו ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. חיל הים ירה לעבר סירות של פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לדיג מול חופי הרצועה. פלסטינים הגיבו בירי מקלעים לעבר המטוסים ולעבר שדרות, בעקבותיו נפגעו שני בתים מכדורים. בצה"ל הוחלט לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים.

בתוך כך, צה"ל החל בהרחבת רצועת הביטחון בין המפגינים בגבול רצועת עזה לחיילים בעקבות העימותים האחרונים. אחרי כמה דיונים בפיקוד דרום שעסקו בתקרית הירי בסמ"ר בראל חדריה שמואלי, הוחלט לשנות את הטיפול בהפרות הסדר, והבוקר החלה פעילות הנדסית של דחפורים לשינוי מרחב הגדר ויצירת מכשול חדש שיקשה על הפלסטינים להתקרב אל הלוחמים, כולל בניית תל שיאפשר לכוחות לשלוט במרחב בצורה טובה יותר.

עוד בוואלה!

הממשלה אמנם חדשה, אך המדיניות בעזה ישנה

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 23 באוגוסט 2021. אשרף אבו עמרה, צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 23 באוגוסט 2021/צילום מסך, אשרף אבו עמרה
דיווחים פלסטיניים: צהל תוקף ברצועה 21.08.21. ללא, מערכת וואלה!
תקיפת צה"ל בעזה, שלשום/מערכת וואלה!, ללא

מתחקיר האירוע עלה כי צלפים מיחידת המסתערבים של מג"ב נדרשו לירות פלסטינים בטווח הקרוב, וצלפים של יחידת מגלן נערכו לירות בפלסטינים בטווח רחוק מהגדר - אך עשו זאת רק במקרים בודדים. בהתאם לממצאים, הוחלט כי בהפרות הסדר האלימות הבאות יפגעו צלפי צה"ל במפגינים חמושים בטווח רחוק יותר ולא רק בקרבת הגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully