וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש לעימותים בגבול רצועת עזה: מצרים תנסה לעצור את ההידרדרות

24.8.2021 / 23:10

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי קהיר מפעילה לחץ על חמאס לעצור את ההסלמה באזור, נוכח האיומים לקיים מחר יום זעם והפגנות אלימות על הגדר. לדברי הגורמים, ארה"ב מעורבת בניסיונות ההרגעה. לפי תחקיר צה"ל על האירועים בשבת, כוחות בשטח העלו את אפשרות הנסיגה ונדחו

גורמים במערכת הביטחון אמרו הערב (שלישי) כי מצרים מפעילה לחץ כבד מאוד על הנהגת חמאס לא לקיים הפרות סדר אלימות בגבול רצועת עזה, וכי הם פועלים לעצור את ההידרדרות הביטחונית בגבול כדי למנוע תגובה חריפה של ישראל. הגורמים הדגישו כי ארצות הברית מעורבת בניסיונות ההרגעה במרחב. למרות המאמצים המדיניים, בצה"ל נערכים לכלל התרחישים, כולל אפשרויות של שיגור רקטות והפרות סדר אלימות.

טרם הסתיים התחקיר של האירועים ביום שבת ברצועה, במהלכם נפצע סמ"ר בראל חדריה שמואלי באורח אנוש מירי של מפגינים פלסטינים, והוא יוצג בהמשך למפקד פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו ולאחר מכן לרמטכ"ל אביב כוכבי. גורמים בפיקוד הדרום אמרו מוקדם יותר כי "היה מודיעין חסר במרחב. לא היה ידוע על כוונות של טרור נגד חיילי צה"ל, למרות שנערכנו לכך. היו פערים מנטאליים בהכנת הכוחות".

בווידאו: עימותים על גבול הרצועה ולוחם מג"ב ו-2 פלסטינים נפצעו/צילום: רויטרס

בשיחות סגורות, אמרו הגורמים כי במהלך האירועים הקשים, שכללו השכלת מטעני חבלה וחבלות חמורות בגדר, העלו הכוחות בשטח שאלות על האפשרות של לסגת לאחור על מנת להתגונן טוב יותר נגד המפגינים האלימים, אך השאלות שהעלו בנושא נדחו על הסף על ידי המפקדים. תחקיר האירועים ינסה לענות על השאלה - עד לאיזו רמה הגיעה הבקשה לסגת לאחור, ומי קיבל לבסוף את ההחלטה.

במקביל, בתום דיון מקצועי והערכת מצב ביטחונית, הוחלט היום בפיקוד הדרום לשנות את הוראות הפתיחה באש באמצעות חרך הירי, דרכו נורה ונפצע לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב. באירוע, איש מנגנוני הביטחון של חמאס ירה ללא קושי במסתערב באמצעות אקדח, דרך חרך הירי שהיה פתוח.

עוד בוואלה!

מחשש להפרות סדר בגבול: צה"ל מתגבר כוחות בגבול רצועת עזה

לכתבה המלאה
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 21 באוגוסט 2021. רויטרס
העימותים בגבול הרצועה בין פלסטינים לחיילים, שבת/רויטרס

בהתאם להחלטה, נקבע בפיקוד הדרום כי לאחר שינוי הנדסי שיבוצע בחרכי הירי בחומה, שיכללו מיגונים שונים, יתקבל השימוש להשתמש בהם בהתאם לצורך המבצעי, ובאישור מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדת תא"ל נמרוד אלוני. המיגון נועד להגן על הלוחמים שיעמדו מבעד לחומה, כך שהם לא יישארו חשופים כפי שהיו ביום שבת.

על מיגון החומה יהיו אחראים אנשי מנהלת קו התפר במשרד הביטחון, בראשות תא"ל ערן אופיר. עוד הוחלט לתרגל את הכוחות לקראת מקרים ותגובות קיצוניות במהלך הפרות סדר אלימות, כולל הכנה לאפשרות של יידוי רימונים והשלכת מטעני חבלה מבעד לחומה והגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully