וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להפרות סדר בגבול: צה"ל מתגבר כוחות בגבול רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 19:19

ההחלטה לתגבר את הכוחות התקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה באוגדת עזה, ותוך היערכות לתרחישים של הפרות סדר באזור גדר המערכת והפרחת בלוני בתערה לעבר ישראל. תגבור הכוחות הוא בהיקף של שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וסדר כוחות צלפים

צה"ל החליט היום (שלישי) על תגבור הכוחות בגבול רצועת עזה. זאת, לאחר הערכת מצב שהתקיימה היום באוגדת עזה, ותוך היערכות לתרחישים של הפרות סדר באזור גדר המערכת והפרחת בלוני בתערה לעבר שטח ישראל. אמש תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות ברצועה, בתגובה להפרחת בלוני תבערה שהובילו לתשע שריפות ביישובי עוטף עזה.

תגבור הכוחות הוא בהיקף של שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וסדר כוחות צלפים. "במהלך הימים האחרונים נערכו הכוחות באופן מסיבי תוך אישור תכניות ייעודיות, תרגולים במוקדים השונים ומסדרים בשטח", נמסר מדובר צה"ל. "כוחות צה"ל יפעלו בתקיפות אל מול אירועי ניסיונות הטרור בגדר".

כוחות צה"ל בעימותים עם פלסטינים בגבול רצועת עזה. 13 באפריל 2018. ראובן קסטרו
נערכים להפרות סדר. גבול רצועת עזה, 2018/ראובן קסטרו

מוקדם יותר נערכה הערכת מצב ואישור תכניות באוגדת עזה, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו. במסגרת הדיון עסקו בהיערכות הכוחות בהפרות סדר המוניות במרחב הגבול, במיקום הכוחות השונים ובנהלי הפתיחה באש. הדיון הינו חלק מתהליך המוכנות הכולל שנעשה לקראת הפרות הסדר.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו אמש אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בחאן-יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה, ועמדת שיגור רקטות תת-קרקעית של הארגון, הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה, בסמוך לבית ספר. זמן קצר לאחר מכן עדכן כי תקף גם פיר מנהרת טרור של חמאס בחאן-יונס, וזאת בתגובה לירי מקלעים שזיהה שבוצע מהרצועה לשטח ישראל.

בהודעתו מסר צה"ל כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה מוקדם יותר אתמול, "שהוכיחה פעם נוספת כי ארגון הטרור חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור". עוד מסר ש"ימשיך להגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור, ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully