וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי בלוחם מג"ב: צה"ל בונה רצועת ביטחון בעזה

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 15:10

בתום דיונים בפיקוד דרום על התקרית שבה נפצע בראל חדריה שמואלי הוחלט לשנות את דרך ההתמודדות עם ההפגנות בגבול הרצועה. בהתאם לממצאי תחקיר האירוע, בהפרות הסדר הבאות ימוקמו צלפים בטווח רחוק יותר מהגדר. גורמים בצה"ל: היורה מוחזק בידי חמאס

צה"ל החל היום (שני) בהרחבת רצועת הביטחון בין המפגינים בגבול רצועת עזה לחיילים בעקבות העימותים האחרונים. אחרי כמה דיונים בפיקוד דרום שעסקו בתקרית הירי בסמ"ר בראל חדריה שמואלי, הוחלט לשנות את הטיפול בהפרות הסדר, והבוקר החלה פעילות הנדסית של דחפורים לשינוי מרחב הגדר ויצירת מכשול חדש שיקשה על הפלסטינים להתקרב אל הלוחמים, כולל בניית תל שיאפשר לכוחות לשלוט במרחב בצורה טובה יותר.

מתחקיר האירוע עלה כי צלפים מיחידת המסתערבים של מג"ב נדרשו לירות פלסטינים בטווח הקרוב, וצלפים של יחידת מגלן נערכו לירות בפלסטינים בטווח רחוק מהגדר - אך עשו זאת רק במקרים בודדים. בהתאם לממצאים, הוחלט כי בהפרות הסדר האלימות הבאות יפגעו צלפי צה"ל במפגינים חמושים בטווח רחוק יותר ולא רק בקרבת הגדר.

עימותים בין פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 21 באוגוסט 2021. רויטרס
טווח גדול יותר מהגדר. העימותים בגבול רצועת עזה, בשבת/רויטרס

לצד זאת, בצה"ל החליטו לעבות את הכוחות לאורך הגבול. בפיקוד דרום הדגישו כי נעשה שימוש רחב באמצעים לפיזור הפגנות במהלך המחאה בגדר, אך כשהרחפנים הטילו את רימוני הגז המדמיע הרוח כיוונה אותם לעבר חיילים, והם הפכו לחסרי השפעה על המפגינים.

לדברי גורמים בפיקוד דרום, איש מנגנוני הביטחון של חמאס שירה בבראל נעצר על ידי גורמי הביטחון של חמאס במה שמכונה "מעצר הגנתי" על מנת למנוע פגיעה בו על ידי ישראל. עוד הוסיפו הגורמים כי "פרטיו ידועים".

עוד בוואלה!

השיחה הקשה בין בנט ואביו של לוחם מג"ב שנפצע בעזה: "אתה פחדן, תתעורר"

לכתבה המלאה
בווידאו: מפגינים פלסטינים ניסו לחטוף נשק בגבול רצועת עזה/צילום: רשתות חברתיות ערביות
סמ"ר בראל חדריה שמואלי. באדיבות המשפחה
הטיפול בהפגנות ישתנה. בראל חדריה שמואלי/באדיבות המשפחה

במערכת הביטחון העריכו אתמול כי היורה בשמואלי, בן 21 מבאר יעקב, פעל על דעת עצמו. בצה"ל אישרו כי התצפיות בגבול רצועת עזה לא הבחינו במחבל החמוש שהתקרב אל החומה וירה באמצעות אקדח לעבר שמואלי. על פי התחקיר, המחבל ירה לעברו שלושה כדורים מטווח קצר, כשאחד מהם פגע בפניו של שמואלי.

הפציעה של שמואלי התרחשה במסגרת עימותים משמעותיים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully