וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה הקשה בין בנט ואביו של לוחם מג"ב שנפצע בעזה: "אתה פחדן, תתעורר"

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 16:16

ראש הממשלה התבלבל וכינה את סמ"ר בראל חדריה שמואלי בשמו של אביו, יוסי, כשהשניים שוחחו לאחר שנפצע. "איפה אתם חיים? תעשו משהו עם המחדלים האלה", הטיח האב בדמעות. הנשיא התקשר לאם: "בראל הוא גיבור ישראל". מצבו של הלוחם מוסיף להיות קשה

בווידאו: השיחה המלאה של בנט עם אביו של חדריה בראל שמואלי/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט ואביו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שוחחו אתמול (ראשון) לאחר שנפצע בגבול רצועת עזה. במהלך השיחה הקשה בין השניים, בנט התבלבל וכינה את הלוחם בשמו של אביו, יוסי. מצבו של הלוחם מוסיף להיות קשה.

"אני רוצה לשאול אותך שאלה, מדוע אתם ממשיכים עם המחדלים האלה? הם מתקרבים עד הגדר. איפה אתם חיים? באיזה עולם? מה, אתם לא יודעים לקבל החלטות?", האשים האב את ראש הממשלה בדמעות. "ממה אתה מפחד, תתעורר! סליחה שאני קצת תוקף, ממי אתה מפחד? מעבאס? אני לא מנצל את המצב, אבל אני אגיד לך את זה - אתה פחדן. כל הממשלה שלך פחדנים. תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטרים. מה זה, איפה אתם חיים? אין לכם ילדים?".

אביו של לוחם מג"ב שנפצע ברצועה: "פשלה גדולה של הצבא"
22.8.21. יניר יגנה
"אתם לא יודעים לקבל החלטות". יוסי שמואלי/יניר יגנה

האב המשיך והטיח בבנט: "מה אני צריך לראות אותו ככה, ילד אחד בודד יש לי. יש לי ילד אחד. מה יש לך לענות לי אדוני ראש הממשלה?". לאחר שסיים לדבר, בנט ניסה להשיב ולשאול לשלומו של בראל, אך התבלבל בשמו: "אני רוצה לדעת כרגע איפה יוסי מאושפז?". האב ענה: "זה בראל. בראל יחיא".

שמואלי קרא לבנט להגיע לבקר את בנו בבית החולים. "בוא נראה אותך, תבוא. אל תדאג, אנחנו לא אנשים שעושים פוגרומים, כמו שעושים לחיילים שלנו. תבקר את החייל שלך ותראה איך הוא נראה. בטלפון אתה מדבר ועוד יומיים תשכח הכול. תתעוררו נבלות, תתעוררו. תיקח אחריות כבר ותתעורר".

בעקבות השיחה בין בנט לאביו של החייל, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שיתף פוסט בעמוד הפייסבוק שלו על אודות השיחה בין השניים ובו כתב: "בושה".

הנשיא יצחק הרצוג התקשר גם הוא למשפחה. בשיחה עם ניצה, אמו של בראל, חיזק את המשפחה ואמר כי לוחם מג"ב הוא "גיבור ישראל". בשיחה אמר הנשיא כי "יחד עם כל עם ישראל הוא מתפלל להחלמתו המהירה של בראל".

ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. משרד החוץ, ירושלים 22 באוגוסט 2021. אמיל סלמן, מערכת וואלה!
"תבקר את החייל שלך ותראה איך הוא נראה". בנט/מערכת וואלה!, אמיל סלמן

לדברי גורמים בפיקוד דרום, איש מנגנוני הביטחון של חמאס שירה בבראל נעצר על גורמי הביטחון של חמאס במה שמכונה "מעצר הגנתי" על מנת למנוע פגיעה בו על ידי ישראל. עוד הוסיפו הגורמים כי "פרטיו ידועים".

אחרי כמה דיונים בפיקוד שעסקו בתקרית, הוחלט לשנות את הטיפול במפגינים הפלסטינים לאורך גבול עזה. הבוקר החלה פעילות הנדסית של דחפורים לשינוי מרחב הגדר ויצירת מכשול חדש שיקשה על הפלסטינים להתקרב אל הלוחמים, כולל בניית תל שיאפשר לכוחות לשלוט במרחב בצורה טובה יותר, זאת במקביל לעיבוי הכוחות לאורך הגבול.

מתחקיר האירוע עלה כי צלפים המיחידת המסתערבים של מג"ב נדרשו לירות פלסטינים בטווח הקרוב, וצלפים של יחידת מגלן נערכו לירות בפלסטינים בטווח רחוק מהגדר - אך עשו זאת רק במקרים בודדים. בהתאם לממצאים, הוחלט כי בהפרות הסדר האלימות הבאות יפגעו צלפי צה"ל במפגינים חמושים בטווח רחוק יותר ולא רק בקרבת הגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully