וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביעד משה הורשע בניסיון הרצח של אשתו לשעבר שירה איסקוב

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 15:51

משה התייצב להכרעת הדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בנוכחותה של איסקוב. השופטת רז לוי: "עבירת ניסיון הרצח הוכחה מעל כל ספק סביר, מדובר בעשרות מכות אלימות". הוא עוד הורשע בעבירות של התעללות בבנם וחבלה חמורה. איסקוב: "צדק נעשה פה, לשמחתי נשארתי בחיים"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (רביעי) את אביעד משה בניסיון רצח וחבלה חמורה של אשתו לשעבר שירה איסקוב. משה הורשע גם בהתעללות בבנם, בשל כך שהתקיפה נעשתה מול עיניו. השופטת יעל רז לוי אמרה כי "עבירת ניסיון הרצח הוכחה מעל כל ספק סביר, מדובר בעשרות מכות אלימות". לאחר ההרשעה, איסקוב, שנכחה בעצמה באולם שעת מתן ההכרעה, מסרה: "צדק נעשה פה, לשמחתי נשארתי בחיים".

השופטת עוד הדגישה כי היא נתנה את אמונה המלא בעדותה של איסקוב, וכן כי היא התרשמה שעל אף התנצלותו של משה, הוא הטיח באיסקוב אשמה באירועים הקשים, ואף טען כי "הוא הקורבן".

בצאתה מהאולם, איסקוב שיתפה בדמעות על הליך ההחלמה המורכב שלה ושל בנה הפעוט, ואמרה כי היא "מופתעת ושמחה" מההרשעה. "לא חשבתי שהוא יעשה דבר כזה, אין תחושת הקלה ואני עדיין עוברת טיפולים, זאת צלקת לכל החיים", מסרה.

בווידאו: אביעד משה הורשע בניסיון רצח כששירה איסקוב מולו באולם/צילום: שי מכלוף

"הימצאות הילד, פעוט שטרם מלאו לו שנתיים, בליבה של זירה בה אביו מבצע מעשי אלימת קשים ואכזריים כלפי אמו, הצורחת ומתחננת על חייה, ואביו שלא שועה לזעקותיה ולזעקותיו, כשדמה ניתז לכל עבר, מהווה התעללות נפשית", נכתב בדבר הרשעתו של משה בהתעללות בקטין.

רז לוי עוד דחתה את טענתו של משה כי איסקוב הקניטה אותו והתגרתה בו באירוע ניסיון הרצח, וכתבה כי "אין מדובר בדברים שנאמרו באופן חד צדדי על ידי המתלוננת, כפי שהציג זאת הנאשם. ברור שאלו לא יכולים להוות צידוק או הסבר להתנהגות אלימה בכלל, ודאי לא פרץ אלימות מתמשך נורא ומזוויע כמו זה שביצע הנאשם במתלוננת - פרץ אלימות אותו כמעט לא שרדה".

התובעת בתיק, עו"ד מורן גז, הגיבה לתוכן ההרשעה: "אני באמת מתרגשת. בית המשפט הלך צעד משמעתי ממש לעבר מתלוננות, מתלוננים וילדים. לא היה לי ספק שיש ניסיון רצח, אבל הרשיע בהחלטה מנומקת ומדהימה". היא המשיכה ושיתפה על הליך המשפט: "אחרי האירוע הזה, הבת שלי, בת 8, אמרה לי שהיא לא רוצה להתחתן. היום בית המשפט אמר לה שהמדינה ואני כפרקליטה נעשה הכול כדי שיהיה לה הרצון להתחתן, כי יש המון אנשים טובים".

עוד בוואלה!

אביעד משה בבית המשפט: "לא יכולתי לשמוע את שירה יותר"

לכתבה המלאה
שירה איסקוב בהכרעת דין לאביעד משה, הנאשם בניסיון הרצח שלה בית המשפט המחוזי, ב"ש, 25 באוגוסט 2021. שי מכלוף
"אין תחושת הקלה, זאת צלקת לכל החיים, איסקוב לאחר ההרשעה/שי מכלוף

בתוך כך, עופר איסקוב, אחיה של שירה, אמר לאחר ההרשעה כי הוא "שמח על ההכרעה, אך לא די בכך אלא להמשיך ולהוריד את האלימות בחברה בין אם על ידי עונש ובין אם על ידי הסברה".

יו"ר נעמת חגית פאר מסרה בתגובה להרשעה: "אין עונש בעולם שיוכל להתאים לחומרת המעשים של מפלצת האדם הזו שממשיך להתעלל בשירה גם מתא מאסרו. יחד עם זאת, אנו מצפות לגזר דין משמעותי שיהווה מסר חשוב למתעללים אחרים ולנשים אמיצות".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, קראה לבית המשפט לגזור על משה את העונש המקסימלי: "הרשעתו של אביעד משה בניסיון רצח שירה איסקוב מעבירה מסר חד וברור - אין שום מקום לאלימות פיזית או מילולית בחברה. סיפורה של איסקוב הגיע לכל בית בישראל, בעזרת הסביבה שלא שתקה והצילה את חייה וחשיפתה האישית שהביאה להעלאת המודעות ותמרורי אזהרה מפני גבר אלים".

שירה איסקוב בהכרעת דין לאביעד משה, הנאשם בניסיון הרצח שלה בית המשפט המחוזי, ב"ש, 25 באוגוסט 2021. שי מכלוף
איסקוב בבית המשפט בבאר שבע, היום/שי מכלוף

בטרם הכרעת הדין, איסקוב נכנסה לאולם כשהיא נסערת ובעיניים דומעות, וכן כשנשאלה כיצד היא מרגישה השיבה כי היא "לחוצה מדי".

לפי כתב האישום שהוגש נגד משה באוקטובר בשנה שעברה, משה "תקף את אשתו באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת חלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של עשרה ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה".

בדיון במרץ משה הודה כי תקף את איסקוב - אך טען כי לא התכוון להרוג אותה, וכן כי "התגרות" מצדה היא שגרמה לו "לאבד שליטה על מעשיו, ולפגוע בה". גם ברובו של כתב המענה לאישום, שהוגש על ידי עורכי הדין אהרון רוזה ואלון דוידוב, הוא מטיל את האחריות לאירוע לפתחה של איסקוב - שכמעט שילמה בחייה. "הנאשמת ניצלה כל הזדמנות כדי לעלוב בנאשם, להתגרות בו, ולהתעלל בו מילולית", נכתב.

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הורשע בניסיון רצח. משה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
שירה איסקוב. יונתן זינדל, פלאש 90
איסקוב/פלאש 90, יונתן זינדל

"שירה לא כאן, רציתי לפתוח בהתנצלות", אמר אז משה בפתח עדותו. "אני מצטער ומביע את כל החרטה בפני שירה ובני משפחתה וכמובן בפני בני משפחתי". לאחר מכן שטח את גרסתו לאירועים. בנוסף, לפני כחודשיים הפרקליטות סגרה תיק איומים נגד משה. זאת, לאחר שסוהר בכלא בו הוא מוחזק חזר בו מטענתו ששמע את משה משתמש בשמו של עבריין מוכר, ומציין שישלח דרכו איומים לאשתו לשעבר.

בסוף פברואר איסקוב העידה בעצמה בבית המשפט, ותיארה על דוכן העדים את השתלשלות האירועים שהובילו לתקיפה, שהסתיימה בניסיון רצח בביתה במצפה רמון בערב ראש השנה ב-2020. זאת, לאחר שסוכם כי היא תהיה היחידה שתעיד נגד משה, וכי יתר העדויות והחומרים יועברו במסמכים.

עורך דינו של משה, אהרון רוזה, אמר בדיון כי "כמו שרמזנו בדיון הקודם - המענה יקצר את הליך שמיעת הראיות בתיק. הנאשם אומר שהוא ביצע את החשדות נגדו, אבל אין בכתב האישום דברים נוספים שלא מופיעים בכתב האישום. יש מחלוקות עובדתיות של דברים בודדים", ציין, בהתייחס לעדותה של איסקוב לפיה משה אמר לה "תמותי כבר" בזמן האירוע וכן לטענתו כי הפסיק לחנוק אותה מרצונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully