וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לא נערך כראוי לגל הקורונה הרביעי; התוצאה: בתי חולים על סף קריסה

בצל העלייה בתחלואה בסופ"ש, בבתי החולים לניאדו, וולפסון ואסף הרופא לא קיבלו מאומתים חדשים, בבילניסון הפנו במשך כמה שעות אמבולנסים לבתי חולים אחרים. גורם בכיר בבתי החולים התריע מפני אי היערכות לגל הרביעי: "יש עומס כרגע אצל כולם וזה לא הולך להיפתר"

מספר החולים בזן הדלתא ממשיך לעלות ובבתי חולים רבים המחלקות מגיעות לסף הקריסה. בחדרי מיון בכמה בתי חולים במרכז הארץ, בהם וולפסון, לניאדו ואסף הרופא, לא קלטו מאומתים חדשים לקורונה ולהפנותם לבתי חולים אחרים באזור. בבית החולים בילינסון לא אפשרו במשך כמה שעות במהלך השבת לאמבולנסים להפנות אליהם חולי קורונה נוספים.

גורם בכיר באחד מבתי החולים הדגיש כי מרבית המרסדות נערכים להמשך גל התחלואה. "יש עומס כרגע אצל כולם וזה לא הולך להיפתר". הוא ציין כי בתי חולים רבים לא נערכו לגל הנוכחי באופן ראוי, ולא צמצמו פעילות במחלקות אחרות כדי להתמודד עם העומס הצפוי במחלקות הקורונה.

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
חולים חדשים הופנו לבתי חולים אחרים (למצולמים אין קשר לנאמר)/ראובן קסטרו

כך, בבית החולים וולפסון דווח על 57 חולים בשתי מחלקות קורונה, מתוכם 26 במצב קשה. בבילינסון מאושפזים 33 חולים (27 במצב קשה). בבית החולים זיו שבצפת מדווחים על תפוסה של 83% במחלקת טיפול נמרץ קורונה, בביה"ח העמק שבעפולה מדווחים על תפוסה של שני שלישים. בפוריה מאושפזים 22 חולים. בבית החולים הלל יפה, אחת משתי מחלקות הקורונה נמצאת בתפוסה מלאה: 44 מאושפזי קורונה מהם 17 קשים שאינם קמים מיטותיהם והדורשים טיפול אינטנסיבי, מחציתם בלתי מחוסנים. בתוך כשבוע, כך לפי בית החולים, הוכפל למעשה מספר החולים. עומס גם בבית החולים אסותא באשדוד - 15 חולים קשה - ללא מיטות פנויות.

באיכילוב ממשיכים לקבל חולים ופתחו מחלקת קורונה נוספת. בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים בירושלים מאושפזים 23 חולים, ובסוף השבוע תוגברו הצוותים בעקבות העלייה בתחלואה. בסורוקה שבבאר שבע דווח כי בשלב זה רחוקים מסף הקיבולת עם 23 מאושפזים.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו לפני כניסת השבת, 6,102 איש אובחנו ביממה, כשסך החולים הפעילים בישראל הוא 44,730 בני אדם. 453 איש מאושפזים במצב קשה. 813,216 התחסנו עד כה במנה השלישית.

עוד בוואלה!

איש הישר בעיניו יעשה: הממשלה לא משדרת מחויבות, ותתקשה בגיוס הציבור כדי למנוע סגר

לכתבה המלאה
בנט: "המנה השלישית קריטית לגל הגילים"/מערכת וואלה!

ולצד זאת, מבצע החיסונים במנה השלישית נמשך גם במהלך סוף השבוע, לאחר ההחלטה לחסן במנה נוספת גם בני 50 ומעלה. לאור הביקוש הגובר, מד"א, בשיתוף משרד הבריאות ועיריית תל אביב, הציבו הערב קרוואנים מיוחדים בכיכר דיזינגוף במרכז העיר, שנועדו למתן חיסון ראשון או שני לאנשים שלא התחסנו בכלל, ולחסן במנה השלישית בני 50 ומעלה.

בקופת חולים לאומית עדכנו כי עד כה התחסנו למעלה מ-2,000 בני 50 ומעלה ועוד כ-45 אלף בני 60 ומעלה. בכללית עדכנו כי 20 אלף בני 50-59 התחסנו עד כה במנת החיסון השלישית, ובמאוחדת חוסנו למעלה מ-90 אלף בני 50 ומעלה במנת החיסון השלישית, מתוכם 4,365 בעשירון של בני 50 - 59. מקופת חולים מכבי נמסר כי יותר מ-15 אלף התחסנו בקבוצת הגיל החדשה במהלך סוף השבוע.

חיסוני קורונה במנה השלישית בכיכר דיזנגוף בתל אביב  - 14 אוגוסט 2021. אבשלום שושני, מעריב, אתר רשמי
עמדות התחסנות ברחבי הארץ/אתר רשמי, אבשלום שושני, מעריב

בקופת חולים מכבי בלבד דיווחו כי יותר מ-15 אלף איש התחסנו עד כה במהלך סוף השבוע. בסך הכל קבעו תור לחיסון 57 אלף מבוטחי הקופה, המהווים 27% מקבוצת היעד שהציבו.

הקרוואנים בתל אביב יוצבו החל מהשעה 20:00 ועד השעה 04:00 במטרה לאפשר לכל המעוניינים בכך להתחסן, ללא תור וללא תשלום. מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "כשמספר הנדבקים מטפס מיום ליום, ראינו חשיבות עליונה לצאת למבצע ולהנגיש את החיסונים ללא צורך בקביעת תור וללא תשלום, ולאפשר לכל חברי קופות החולים, לחסרי מעמד, לישראלים שאינם תושבים ולכל מי שעד היום לא התחסן, צעירים נוער ומבוגרים להגיע ולהתחסן, ולאפשר לבני גיל 50 פלוס לקבל את החיסון השלישי". הוא הוסיף כי במד"א "מצפים ומקווים שרבים ינצלו את ההזדמנות ויבואו להתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully