וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 52 אושפזה לאחר שקיבלה את מנת החיסון השלישית; משרד הבריאות: "מקרה נדיר"

14.8.2021 / 14:20

האישה אושפזה במצב קשה במרכז הרפואי זיו בצפת, ככל הנראה לאחר שחוותה תגובה אלרגית לאחר קבלת החיסון. משרד הבריאות מסר כי הוא בודק את פרטי המקרה והדגיש כי מי שמפתח תגובה אלרגית לאחר קבלת מנת חיסון, מומלץ שיתייעץ עם רופא לפני שיתחסן במנה נוספת

אישה בת 52 אושפזה אמש (שישי) במרכז הרפואי זיו בצפת, שעות לאחר קבלת מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ומצבה קשה אך יציב.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי האישה אושפזה ככל הנראה עקב תגובה אלרגית לאחר קבלת החיסון, אך כי במקביל הם בודקים גם אופציות אחרות שאולי השפיעו על מצבה הרפואי. עוד נמסר כי המשרד "בודק את פרטי המקרה".

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
נבדקות אופציות אחרות שאולי השפיעו על מצבה הרפואי של האישה/רויטרס

משרד הבריאות הדגיש כי תגובה אלרגית לחיסונים היא תופעה מוכרת ונדירה, וכי מי שמפתח תגובה אלרגית אחרי קבלת מנה כלשהי של החיסון, מומלץ שיתייעץ עם רופא לפני שיתחסן במנה נוספת.

זהו המקרה הראשון של תגובה אלרגית שדווח בנוגע לחיסון השלישי, והוא היחיד בינתיים מתוך עשרות אלפי בני 50 ומעלה שהתחסנו בפעם השלישית מאז שהאופציה נפתחה אתמול בקופות החולים. בקופת החולים כללית כ-11 אלף התחסנו במנה השלישית וכ-25 אלף זימנו תור לחיסון. קופת החולים מאוחדת דיווחה על כ-2,500 מתחסנים ועל כעשרת אלפים נוספים שקבעו תור למנה השלישית. בקופת החולים מכבי כ-4,000 התחסנו אתמול וכ-38 אלף קבעו תור לחיסון בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully