וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי בני 50 ומעלה כבר התחסנו במנה השלישית נגד קורונה; הורוביץ: זו שעה גורלית

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 13:20

אחרי שמנכ"ל משרד הבריאות אישר את המלצת גורמי המקצוע, קופות החולים דיווחו על עשרות אלפי הזמנות תורים - והחלו לחסן מיידית. גם שר הבריאות קיבל את המנה השלישית: "זה הדבר הכי טוב שכל אחד יכול לעשות. בפתיחת שנת הלימודים נחסן גם בבתי הספר"

ניצן הורוביץ מתחסן/עריכה: אביעד בללי

מבצע החיסון השלישי נגד קורונה לבני 50 ומעלה החל היום (שישי) בקופות החולים ברחבי הארץ. כבר במהלך הלילה זומנו עשרות אלפי תורים בקופות השונות, והבוקר החלו הראשונים בקבוצת גיל זו לקבל את המנה השלישית.

בקופת חולים מכבי הודיעו כבר בשעות הבוקר כי 14 אלף תורים כבר זומנו וכי יותר מ-2,000 איש צפויים להתחסן היום. לפי ההערכה, אלפי תורים נוספים יוזמנו במהלך סוף השבוע. מאוחדת החלה גם היא לחסן מבוטחים בני 50 ומעלה, כאשר עד כה זומנו יותר מ-3,000 תורים. בכללית דיווחו על 13,000 בני אדם שזימנו תור לחיסון, וציינו כי 5,000 איש כבר התחסנו משעות הבוקר. גם בלאומית קבעו תורים כ-5,000 ישראלים, וכ-2,000 מתוכם צפויים להתחסן במהלך סוף השבוע.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ בן ה-56, התחסן היום בבית החולים מאיר בכפר סבא, ויהיה המתחסן הראשון בקבוצת גיל זו במרכז הרפואי. "אני מקווה שכמה שיותר מבני ה-50 ומעלה יתחסנו בחיסון השלישי, זה הדבר הכי יעיל שיש לנו לעצור את הדלתא", אמר הורוביץ לאחר שהתחסן. "אנחנו בהתפשטות והדבקה מאוד גדולה וזה הדבר הכי טוב שכל אחד יכול לעשות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ מקבל את המנה השלישית של חיסון לקורונה, בי"ח מאיר כפר סבא, 13 באוגוסט 2021. ללא, אתר רשמי
"זה הדבר הכי יעיל שיש לנו לעצור את הדלתא". הורוביץ אחרי החיסון, היום/אתר רשמי, ללא

הורוביץ הסביר כי ההחלטה לאשר את מתן החיסון השלישי הגיעה "מתוך החלטה רפואית, לאחר שראינו שבחיסון השלישי לבני ה-60 ומעלה יש עלייה בשמירה. זה עוזר בהדבקה ובמחלה הקשה. קורא לכולם ללכת להתחסן, אפשר גם בשישי שבת, עשו זאת כמה שיותר מהר".

"חיסונים, מסיכות, חיזוק מערכת הבריאות, שמירה על ההנחיות - השילוב הזה הוא שילוב מנצח. לכל אחד יש אחריות על בידוד, הנחיות, וחיסונים - זה בידיים של כל אחד. החיזוק של מערכת הבריאות - זה המדינה תיתן", המשיך. "אנחנו בשעה גורלית ואנחנו נוקטים בכל האמצעים לעצור את זה. משרד הבריאות מביא חיסונים ומחזק את מערכת הבריאות. אך יש כאן אחריות לכל אזרחית ואזרח. אל תתמהמהו, יש לנו עוד הרבה שלא התחסנו במנה הראשונה. אתמול התחסנו 7,000 במנה ראשונה, זה גידול יפה. השילוב של חיסונים, הנחיות ותקנים יעזרו לנו להמשיך את שגרת החיים בישראל".

הורוביץ פנה לצוותים הרפואיים והדגיש: "אני יודע שבמשך הרבה שנים הרעיבו את המערכת הבריאות, אני רוצה לשנות את זה. אנחנו ניתן את התקנים ואת התקציבים". בהמשך, הוא התייחס גם לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. "חשוב שהמערכת החינוך הכללית תיפתח ב-1 בספטמבר. בפתיחת שנת הלימודים נחסן גם בבתי הספר. ננצל כל פלטפורמה כדי לחסן. נגיע לכל מקום ונחסן את כל מי שצריך", אמר הורוביץ, שהדגיש כי סגר הוא בגדר "מוצא אחרון והוא לא פתרון מוצלח. הוא מצב של אין ברירה ואנחנו לא רוצים להגיע לשם. אנחנו עושים את כל הצעדים כדי לא להגיע לשם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
החל מבצע החיסון השלישי לבני 50 ומעלה/צילום: דוברות מכבי

גם שרת התחבורה מרב מיכאלי התחסנה היום בפעם השלישית. "אצתי רצתי לקבל אותו. חיסונים מאז ומעולם הצילו את האנושות ממגפות, וגם בקורונה ובדלתא נלחם באמצעות חיסונים", מסרה מיכאלי. "זאת גם הסיבה שהתעקשתי מול רה"מ ושר הבריאות שקופות החולים יחלו לקבוע תורים לחיסונים באופן אקטיבי עבור הציבור שטרם התחסן או התחסנה. לשמחתי הצעד הזה כבר קורה והוא יכול לשנות את היקפי התחלואה".

"קחו אחריות על החיים ועל הבריאות שלכןם, של הקרובות והקרובים לכןם ושל החברה והמדינה שלנו", הוסיפה מיכאלי. "זה בידיים של כל אחת ואחד מאיתנו. לא רק כדי למנוע סגר, בחגים או בכלל. פשוט כדי להיות מחוסנות מפני הנגיף המשתולל הזה".

הערכה: המנה השלישית מורידה בחצי את הסיכוי להידבק

חברי ועדת הצוות לטיפול במגיפות (הצט"ם) המליץ אמש לבני 50 ומעלה להתחסן במנה השלישית נגד נגיף הקורונה, והוחלט לאפשר זאת גם לאוכלוסיות מיוחדות נוספות גם אם הן מתחת לגיל הנדרש - צוותים רפואיים, בעלי מחלות רקע, אסירים וסוהרים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, אישר הבוקר את המלצת הצט"ם, כך שניתן להזמין תורים בקופות החולים להתחסנות כבר היום.

הממשלה דחקה בבכירי משרד הבריאות להוריד את רף גיל הזכאות ל-40, אך הדבר לא התקבל בשל הרצון לבחון את השפעות החיסון בהדרגה.

לפי הנתונים שהצט"ם הציג, נרשמה עלייה של פי 5% בין חודשי אפריל ומאי לעומת חודשי יולי ואוגוסט בסיכוי של גילאי 59-40 שנדבקו בווירוס לחלות במחלה קשה. באשר למנת החיסון השלישית, הוועדה העריכה כי היא מורידה בחצי את הסיכוי להידבק בווירוס, אך רמת התחלואה הקשה לא תיבלם לפני תחילת ספטמבר - נתון משמעותי להחלטה לקראת פתיחת שנת הלימודים וההיערכות לחגי תשרי.

(צילום: דוברות מכבי)/מכבי

"אני מברך את מומחי הצוות לטיפול במגיפות על קבלת ההחלטה הנכונה למען בריאות אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול עם קבלת ההמלצה מהצט"ם. "חברי הצוות שקדו במקצועיות וביסודיות, והגיעו למסקנה כי החיסון השלישי לבני 50 ומעלה ולצוותים הרפואיים הוא יעיל ונכון. המבצע לחיסון בני 60 ומעלה היה הצלחה גדולה, עם יותר מ-750,000 מתחסנים עד כה, וכעת אנו ממשיכים לשלב הבא. זהו צעד חשוב במאבק נגד מגפת הדלתא. אני קורא לכל מי שמעל גיל 50 - התייצבו כבר מחר בבוקר".

בכללית התחסנו עד כה למעלה מ-400,000 במנת החיסון השלישית, ומסקר שערכה הקופה עלה כי תופעות הלוואי לבני ה-60 ומעלה שקיבלו את מנת הדחף היו דומות או פחותות לאלו שהופיעו לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון. במכבי התחסנו עד עתה מעל 233 אלף חברים בני 60 ומעלה, המהווים יותר מ-72% מקבוצת היעד. כעת נערכת הקופה לקצב חיסון של מעל 30 אלף איש ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully