וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שרבים ינצלו את ההזדמנות": אלפים מתחסנים במנה השלישית לאורך השבת

עודכן לאחרונה: 14.8.2021 / 16:45

קופות החולים דיווחו על היענות גבוהה למנת החיסון הנוספת, והחל מהערב קרוואנים של מד"א יוצבו במרכז ת"א במטרה להנגיש את מתן החיסונים. "כשמספר הנדבקים מטפס מיום ליום, ראינו חשיבות עליונה לצאת למבצע", מסר מנכ"ל מד"א. מאות אלפים כבר התחסנו במנת הבוסטר

אלפים של בני 50 ומעלה מתחסנים לאורך השבת במנה השלישית נגד הקורונה בקופות החולים ברחבי הארץ. לאור הביקוש הגובר, מד"א, בשיתוף משרד הבריאות ועיריית תל אביב, יציבו הערב (שבת) קרוואנים מיוחדים בכיכר דיזינגוף במרכז העיר, שנועדו למתן חיסון ראשון או שני לאנשים שלא התחסנו בכלל, ולחסן במנה השלישית בני 50 ומעלה.

בקופת חולים מכבי בלבד דיווחו כי יותר מ-15 אלף איש התחסנו עד כה במהלך סוף השבוע. בסך הכל קבעו תור לחיסון 57 אלף מבוטחי הקופה, המהווים 27% מקבוצת היעד שהציבו.

הקרוואנים בתל אביב יוצבו החל מהשעה 20:00 ועד השעה 04:00 במטרה לאפשר לכל המעוניינים בכך להתחסן, ללא תור וללא תשלום. מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "כשמספר הנדבקים מטפס מיום ליום, ראינו חשיבות עליונה לצאת למבצע ולהנגיש את החיסונים ללא צורך בקביעת תור וללא תשלום, ולאפשר לכל חברי קופות החולים, לחסרי מעמד, לישראלים שאינם תושבים ולכל מי שעד היום לא התחסן, צעירים נוער ומבוגרים להגיע ולהתחסן, ולאפשר לבני גיל 50 פלוס לקבל את החיסון השלישי". הוא הוסיף כי במד"א "מצפים ומקווים שרבים ינצלו את ההזדמנות ויבואו להתחסן".

קרוואן חיסונים של מד"א שהוצב בכיכר דיזינגוף בתל אביב, 14 באוגוסט 2021. מד"א
ללא תור וללא תשלום: קרוואן החיסונים של מד"א שיוצב הערב בתל אביב/מד"א

נכון לאתמול בשעות הצהריים, קופות החולים דיווחו על היענות גבוהה למנת החיסון השלישית - בקופת החולים כללית כ-11 אלף בני 50 ומעלה התחסנו במנת השלישית וכ-25 אלף זימנו תור לחיסון.

קופת החולים מאוחדת דיווחה על כ-2,500 מתחסנים ועל כעשרת אלפים נוספים שקבעו תור למנה השלישית, כך, כ-17% ממבוטחי הקופה בגילאי 59-50 התחסנו או קבעו תור לימים הקרובים.

הדברים מגיעים ברקע הנחייתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לחסן את האוכלוסייה גם בשבת ובלילות. "מדובר בהצלת חיים ובפיקוח נפש שמטרתם להגן על בריאות הציבור, ולכן יש להירתם למאמץ ההתחסנות סביב השעון - 24 שעות, שבעה ימים בשבוע"", אמר.

כמו כן, קרא בעברית, ערבית ורוסית לכל האזרחים בקבוצת היעד להתחסן במנה השלישית: "חייכם ובריאותכם חשובים לי מאוד, אך כל עוד לא התחסנתם בחיסון השלישי, אתם בסכנת חיים".

עוד בוואלה!

עשרות אלפי תורים נקבעו לחיסון השלישי לקורונה: "לחזור לחיים נורמליים"

לכתבה המלאה
בנט: "המנה השלישית קריטית לגל הגילים"/מערכת וואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אישר אתמול בבוקר את המלצת הצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות) לחיסון במנה השלישית נגד נגיף הקורונה לבני 50 ומעלה. אתמול משרד הבריאות הנחה לחסן במנת החיסון השלישית אנשי סגלים רפואיים מגיל 30 ומעלה הבאים במגע עם מטופלים, ולחסן אסירים וסוהרים בשירות בתי הסוהר מגיל 40 ומעלה. זאת, בתנאי שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את המנה השנייה של החיסון.

מוקדם יותר דווח מסר משרד הבריאות כי אישה בת 52 אושפזה אמש במרכז הרפואי זיו בצפת, שעות לאחר קבלת מנת החיסון השלישית נגד הקורונה. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ומצבה קשה אך יציב.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי האישה אושפזה ככל הנראה עקב תגובה אלרגית לאחר קבלת החיסון, אך כי במקביל הם בודקים גם אופציות אחרות שאולי השפיעו על מצבה הרפואי. עוד נמסר כי המשרד "בודק את פרטי המקרה". משרד הבריאות הדגיש כי תגובה אלרגית לחיסונים היא תופעה מוכרת ונדירה, וכי מי שמפתח תגובה אלרגית אחרי קבלת מנה כלשהי של החיסון, מומלץ שיתייעץ עם רופא לפני שיתחסן במנה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully