וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי תורים נקבעו לחיסון השלישי לקורונה: "לחזור לחיים נורמליים"

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 18:39

קופות החולים ברחבי הארץ דיווחו על היענות נרחבת למבצע המנה הנוספת לבני 50 ומעלה. "ברגע ששמעתי שאפשר להתחסן קבעתי תור", סיפרה אורנה, ופארוק הדגיש: "זה הצעד ההגיוני ביותר". בנט קרא בשלוש שפות: "יש דעיכה ביעילות מחודש לחודש, המנה השלישית קריטית לכל הגילים"

עשרות אלפי בני 50 ומעלה קבעו תורים לקבלת מנת החיסון השלישית נגד קורונה - כך דיווחו היום (שישי) קופות החולים השונות. המבצע נפתח הבוקר בקופות ברחבי הארץ, עם קרוב ל-20 אלף מתחסנים חדשים, נוסף לבני ה-60 ומעלה שקיבלו את המנה הנוספת בשלב הקודם. משרד הבריאות הרחיב את הזכאות לחיסון לצוותים רפואיים מגיל 30 ואסירים וסוהרים מגיל 40.

בקופת החולים כללית כ-11 אלף בני 50 ומעלה התחסנו במנת השלישית וכ-25 אלף זימנו תור לחיסון. קופת החולים מאוחדת דיווחה על כ-2,500 מתחסנים ועל כעשרת אלפים נוספים שקבעו תור למנה השלישית, כך, כ-17% ממבוטחי הקופה בגילאי 59-50 התחסנו או קבעו תור לימים הקרובים. גם בקופת החולים מכבי דיווחו על היענות גבוהה לחיסון - כ-4,000 התחסנו היום וכ-38 אלף קבעו תור לחיסון בימים הקרובים, המהווים 20% מהקבוצה המיועדת לחיסון מתוך מבוטחי הקופה.

מישל מיכאל אזריד מתחסן מידי האחות דועא שייח-יחיא במרפאת מכבי ביפו, 13 באוגוסט 2021. מכבי
"לתת כתף לסבא וסבתא ולאמא ואבא". מבצע החיסונים לבני 50 ומעלה/מכבי

אורנה בר, בת 51 מראשון לציון, סיפרה: "ברגע ששמעתי שאפשר לחסן את בני ה-50 ומעלה קבעתי תור להתחסן. קראה כל מי שבקבוצת הגילאים הרלוונטיים שיבוא להתחסן, לטובת כלל האוכלוסייה, לטובת סבא וסבתא, לטובת טיולים בחו"ל, לטובת כולנו". מישל מיכאל אזריד שהתחסן ביפו קרא "לתת כתף לסבא וסבתא, לאמא ואבא, לבריאות ולכלכלה".

עוד בוואלה!

אלפי בני 50 ומעלה כבר התחסנו במנה השלישית נגד קורונה; הורוביץ: זו שעה גורלית

לכתבה המלאה

עו"ד פארוק עומרי, מנכ"ל מחוז צפון בלשכת עורכי הדין בן ה-56, התחסן בצהריים במרפאת "דיאנה" של קופת החולים כללית בנצרת. "כשקמתי הבוקר שמעתי שהממשלה אישרה חיסון שלישי לבני חמישים, נכנסתי לאפליקציה ותוך כמה שעות הייתי כבר במרפאה. לא מרגישים את הזריקה בכלל, שום כאבים, שום תופעות לוואי". עומרי קרא לכל קבוצת היעד ללכת ולהתחסן: "כולנו חיים בחברה וצריך לגלות כלפיה אחריות ולסייע כדי לחזור לחיים נורמליים".

"שמעתי בלילה את הבשורה מבחינתי ומיד נכנסתי לאפליקציה של 'מאוחדת', אותה בעת האחרונה בדקתי מדי יום. מיד נקבע לי תור וב-08:15 כבר התייצבתי במרפאת הקופה בכרמל", סיפר דוד, בן 57 מחיפה. "באופן מפתיע או לא מקום היה מלא בהיפוכונדרים בני חמישים פלוס כמוני, שהיו הראשונים להירשם, אבל למרות הכמות הכול הלך חלק. הלכתי משם הביתה ללא כל תופעות לוואי או כאבים, אפילו לא כאב שריר. ההרגשה הרבה יותר טובה שאני שוב מחוסן. הרבה זמן רציתי את זה ואני מכיר הרבה מאד אנשים שגם הם רוצים להתחסן בפעם השלישית, גם צעירים יותר".

בנט: "המנה השלישית קריטית לגל הגילים"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא בעברית, ערבית ורוסית, לכל האזרחים בקבוצת היעד להתחסן במנה השלישית: "חייכם ובריאותכם חשובים לי מאוד, אך כל עוד לא התחסנתם בחיסון השלישי, אתם בסכנת חיים".

בנט הסביר כי "החיסון השלישי נותן את ההגנה. מנת החיסון השלישית היא קריטית בכל הגילאים מכיוון שישנה דעיכה מסוימת של החיסון מחודש לחודש. המנה השלישית 'מטעינה' מחדש את הגוף בהגנה עוצמתית במיוחד מול זן הדלתא".

לאחר מכן, הנחה את מנהלי קופות החולים לחסן את האוכלוסייה גם בשבת ובלילות. "מדובר בהצלת חיים ובפיקוח נפש שמטרתם להגן על בריאות הציבור, ולכן יש להירתם למאמץ ההתחסנות סביב השעון - 24 שעות, שבעה ימים בשבוע", אמר, והציב יעד להאצת המבצע: "להכפיל את קצב ההתחסנות בשבוע הבא, זאת על ידי תגבור מערך החיסונים בחובשי צה"ל. הדבר סוכם עם שר הביטחון בני גנץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully