וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לדעת על בדיקות הקורונה לילדים בחופש ולקראת שנת הלימודים?

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 15:26

השרים החליטו על הרחבת התו הירוק החל מהשבוע הבא לילדים מגיל 3 עד 12 שבמסגרתו יצטרכו ההורים להציג בדיקת קורונה שלילית של ילדיהם בכניסה למוזיאונים ולהצגות. מי צריך להיבדק, איזה סוג בדיקות יעבירו ילדים ואיך להיערך לפתיחת שנת הלימודים? מדריך לסוף חופשת הקיץ

קבינט הקורונה שהתכנס אתמול (רביעי) החליט להרחיב את מתווה התו הירוק החל מיום רביעי הבא, ולהחיל אותו על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. במסגרת הרחבת התו הירוק, גם ילדים בגילאים שלוש עד 12 יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות באירועי תרבות וספורט, מלונות, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, ברים, מוסדות אקדמיים, חדרי תפילה וכנסים. מי צריך להיבדק, איזה סוג בדיקות יעבירו ילדים ואיך להיערך לפתיחת שנת הלימודים? כל מה שצריך לדעת על הבדיקות לילדים בחופש ולקראת שנת הלימודים.

מי צריך להיבדק?

התו הירוק יוחל מגיל שלוש. המשמעות: כל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות.

בשל כך, בכל הנוגע לתשלום עבור בדיקות הקורונה, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה, החל מרביעי הבא. החלטת הקבינט לא כללה התייחסות למקור השגת הבדיקות החינמיות בזמן החופש, ומידע אודות היכן ניתן להשיג את אותן בדיקות.

לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו לעשות בדיקות קורונה במימון פרטי.

צוותי מגן דוד אדום ביצעו בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12, במטרה לבדוק האם קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה, קרית יערים, 9 באוגוסט 2021. מד"א
בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12/מד"א

ומה לגבי מקומות שאינם פועלים במסגרת התו הירוק?

הקבינט קיבל החלטות גם בנושא התו הסגול, וקבע להחיל אותו בקניונים ובבתי מסחר, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם לכל שבעה מטרים. הוחלט להחריג חנויות שגודלן עד מאה מטרים, ונקבע כי עליהן לא יוחל התו הסגול. נקבע כי התו יוחל גם במקומות עבודה בהם מתבצעת קבלת קהל.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
התו יחול על הקניונים משבוע הבא. אכיפה בדיזינגוף סנטר/ראובן קסטרו

מועד כניסתו לתוקף של התו הסגול המורחב יהיה ביום שני הקרוב, בכפוף לאישור התקנות בממשלה, ואופן יישומו ייקבע לאחר תיאום בין משרדי האוצר, הבריאות והמשפטים, כשלאחר מכן יובא לאישור שרי הקבינט במשאל טלפוני.

קורונה. ללא, עיבוד תמונה
קורונה/עיבוד תמונה, ללא

איזה סוג בדיקות יעבירו ילדים?

ילדים בגילאי שלוש עד 12 יידרשו להיבדק בבדיקות מהירות ב-150 עמדות שייפרסו ברחבי הארץ. על הבדיקה להיות בתוקף של 24 שעות מרגע הבדיקה ועד לכניסה לאירוע או למקומות שבהם נקבע כי יש להציג את התו הירוק.

בווידאו: בנט על הבוסטר שנועד להגדיל את ספיקת מערכת הבריאות/צילום: לע"מ

לקראת פתיחת שנת הלימודים

במסגרת המתווה שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט וצפוי להיות מאושר בקרוב בקבינט הקורונה, ההורים יצטרכו לבצע לילדיהם בדיקות מהירות (אנטיגן) 48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים לזיהוי נגיף הקורונה ב-30 וב-31 באוגוסט.

האם כל 2.4 מיליון תלמידים יצטרכו לבצע את הבדיקות?

תלמיד שחלה או חוסן - לבחירת ההורים אם לבצע בדיקה. לא ניתן לחייב את ביצוע הבדיקה, היא מותנית בהסכמת הורים.

קורונה. ללא, עיבוד תמונה
קורונה/עיבוד תמונה, ללא

איך ההורים יקבלו את הבדיקות?

במשרד החינוך מעריכים כי כ-2.1 מיליון תלמידים יבצעו בדיקות אנטיגן. נכון לעתה, בכוונת המשרד "לפזר" את הבדיקות דרך הרשויות כך שההורים יוכלו לאסוף אותן בבתי הספר ב-29-26 באוגוסט.

מה קורה אם הילד יצא חיובי בבדיקת אנטיגן?

ההורים יצטרכו לקחת אותו לבצע בדיקת PCR בקהילה, ואם יימצא חיובי, הוא נכנס למאגר משרד הבריאות.

אילו אישורים צריכים להציג לקראת שנת הלימודים?

לא יהיה צורך בהצגת בדיקות הקורונה. ככל הנראה, ההורים יצטרכו להצהיר שבדיקת הקורונה שערכו בבית הייתה שלילית. בנוסף, ההורים לא ימלאו הצהרות יומיות כמו בשנה שעברה. בתחילת השנה, כמו בכל שנה אחרת, ההורים ממלאים טופס כללי על בריאות הילד.

האם יש כוונה לבצע בדיקות מהירות אחרי החגים?

כן. לדברי גורם בכיר במשרד החינוך, נשקלת האפשרות לחזור על בדיקת קורונה מהירה , במימון המדינה, לאחר החגים. הדבר תלוי בהצלחת מבצע הבדיקות המהירות לפני פתיחת שנת הלימודים.

קורונה. ללא, עיבוד תמונה
קורונה/עיבוד תמונה, ללא

מה המטרה של ביצוע הבדיקות המהירות 48 שעות לפני?

לפי משרד החינוך, ב-1 בספטמבר מספר המאומתים היומי יגיע ל10,000 ביום, מתוכם כמחצית הם ילדים במערכת החינוך. במשרד החינוך מעריכים כי היענות הורים למבצע הבדיקות המהירות לפני פתיחת שנת הלימודים תהיה כ-70%, כלומר מערכת החינוך "תחסוך" הגעתם של 3,300 תלמידים חולים לבית הספר ב-1 בספטמבר. אם הפרויקט של בדיקות אנטיגן לא יבוצע במשרד החינוך מעריכים כי כבר ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים יהיו 100 אלף מבודדים במערכת החינוך.

מהו הפיילוט "הכיתה הירוקה"?

לפי הפיילוט, שכבר החל לפעול במערכת החינוך החרדית וצפוי להתרחב בחודש ספטמבר גם לחברה הערבית בה לא נחגגים חגי תשרי, רק תלמיד שנמצא חיובי לקורונה נכנס לבידוד. הכוונה היא שבכיתות בהן התגלה תלמיד מאומת, רק הוא נכנס לבידוד, וכל שאר התלמידים שנחשפו אליו מבצעים בדיקות קורונה במשך שבעה ימים, כל יום. מי שמתגלה כחיובי, נכנס לבידוד של שבעה ימים ומי שמתגלה חיובי - ממשיך בשגרת הלימודים.

מתי יחול הפיילוט "הכיתה הירוקה" באוכלוסייה הכללית?

צפוי להתחיל באמצע אוקטובר, בכפוף להצלחת הפיילוט במגזר החרדי והערבי.

מי יבצע את הבדיקות היומיות במסגרת הפיילוט?

נכון לעכשיו, אין החלטה סופית בנושא, אך מסתמן כי הבדיקות היומיות במקרה של חשיפה לתלמיד מאומת, תבוצענה במוסדות החינוך, על ידי גורם שהוסמך לכך על ידי משרד החינוך.

על חשבון מי יהיו הבדיקות?

הבדיקות המהירות והבדיקות הסרולוגיות יהיו על חשבון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully