וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט: התו הירוק יורחב לילדים, הגבלות בקניונים ועל התקהלויות

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 0:55

השרים אישרו את ההמלצות להרחיב את התו הירוק על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. בדיקות לילדים עד גיל 12 יתבצעו במימון המדינה. מספר המשתתפים באירועים במקומות סגורים ופתוחים הוגבל אף הוא. מתווה החתונות שמציע משרד הבריאות: בין 250 ל-500 משתתפים

קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) את ההמלצות להרחיב את התו הירוק על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. זאת, החל מיום רביעי בשבוע הבא. בין היתר, הקבינט קבע כי בדיקות לילדים עד גיל 12 יתבצעו במימון המדינה, וכי מספר המשתתפים באירועים במקומות סגורים ופתוחים הוגבל אף הוא. עוד נקבע כי תיבחן הגבלת האורחים באירועים ובשמחות.

ההחלטה, שתידרש להצבעה בממשלה, כוללת החלת מתווה התו הירוק על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר; התו הירוק יוחל מגיל שלוש, ותשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא: גילאי 3-0 פטורים, גילאי 12-3 - בדיקות במימון המדינה ללא הגבלה החל מרביעי הבא, גילאי 12 ומעלה - בדיקות במימון פרטי (רק עבור לא מחוסנים מבחירה).

עוד החליטו השרים על החלת התו הסגול בקניונים ובבתי מסחר, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים. חנויות שגודלן עד מאה מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מועד כניסתו לתוקף של התו הסגול המורחב יהיה ביום שני הקרוב, בכפוף לאישור התקנות בממשלה.

במקביל, הוחלט להחיל את מתווה התו הסגול גם במקומות עבודה בהם מתבצעת קבלת קהל. אופן יישום המתווה ייקבע לאחר תיאום בין משרדי האוצר, הבריאות והמשפטים, ויובא לאישור שרי קבינט הקורונה במשאל טלפוני.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת עטיית מסיכות בדיזינגוף סנטר בת"א/ראובן קסטרו

בעניין אירועים המוניים הקבינט קבע כי בחללים סגורים תותר כניסתם של עד אלף איש. בחלל פתוח - תותר כניסה של עד 5,000 איש ובאירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים - לא תהיה הגבלת תכולה בהתאם לתו הירוק. כמו כן, השרים החליטו כי באירועים בבתים פרטיים, שבהם לא חל תו ירוק, במקום סגור יוכלו להתכנס עד 50 איש ובמקום פתוח עד מאה איש. גם הגבלות אלה ייכנסו לתוקף ברביעי הבא.

כמו כן, פורום השרים החליט להסמיך את ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בעניין אירועים ושמחות, שיובא לאישור בהקדם. בנוסף, אושרו התקנות ליישום המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שסוכם קודם לכן בין שרי החינוך והבריאות.

בכל הנוגע לחתונות, משרד הבריאות מעוניין במתווה שיכלול את השתתפותם של בין 250 ל-500 משתתפים באירוע. במשרד האוצר מתכוונים להביע סייגים אודות המתווה, וזאת בשל חישוב הפיצויים שידרשו לספק.

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"להרחיב את מבצע החיסונים"/ראובן קסטרו

בנושא האירועים והחתונות, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) ושרת הפנים איילת שקד (ימינה) טענו כי יש להגביל המשתתפים באירועים. אלקין טען כי "צריך להגביל אירועים כאלה ולבדוק מה המספר המינימלי מבחינת בעלי האולמות". לעומתם השרה אורית פרקש הכהן (כחול לבן) התנגדה: "אני מבקשת לשמש פה לאוכלוסיית הזוגות הצעירים שנמצאים במתח אדיר, שכבר קבעו חתונות. הם זקוקים לוודאות ואי אפשר לשגע אותם, לא נפשית ולא כלכלית".

גם סוגיית הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית, הבוסטר, עלתה בדיון. השרה שקד אמרה: "אני דורשת להתחיל בזריקת בוסטר לבני 40 פלוס בהקדם". גם פרקש הכהן אמרה שהיא מקווה שמחר הצוות הבודק במשרד הבריאות יחליט להרחיב את החיסון השלישי גם לגילאי 40+. "אם יורחבו החיסונים, גם אם נגיע לפיק של חולים למספר שבועות בודדים, נגיע לירידה לאחר מכן וכך נימנע מסגר", אמרה. השר אלקין הציע לבטל את התו הירוק למי שזכאי לחיסון שלישי ולא לקח אותו.

סער: לחסן תלמידים בשעת אפס

במהלך הדיון השר זאב ‏אלקין הציע לדחות את פתיחת שנת הלימודים ל-1 באוקטובר. בכך, אמר, תמנע אי הוודאות של ההורים, והימים האלה יוחזרו בסוף השנה.

רוב השרים סברו שצריך לפתוח את השנה כרגיל אבל קראו לחסן בבתי הספר. השרים הורוביץ ומיכאלי אמרו שצריך לחסן בזמן הלימודים כמו שמחסנים בחיסונים אחרים, אולם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה שהיא מתנגדת לחיסונים בשעות הלימודים. שר המשפטים גדעון סער הציע כפשרה לחסן תלמידים בשעת אפס.

פרופסור רן בליצר, מנהל מכון המחקר של כללית, התריע בדיון: "נחצה את רף הספיקה של בתי החולים, עד אמצע ספטמבר. גם בהתחשב בחיזוק שקיבלנו". פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן הוסיף: "אולי נעבור על הקשקש את רף הספיקה אבל גם זה תלוי בכך שנתחיל בבוסטר של בני 40 פלוס בימים הקרובים".

שרת התחבורה מרב מיכאלי דרשה בדיון לדאוג לפיצויים לחברות התעופה הישראליות. "מדברים על פיצויים אבל לחברות התעופה הישראליות עדיין לא דאגו. אני דורשת כאן מרה"מ ומחברי באוצר להציל את התעופה הישראלית לאלתר".

מיכאלי אמרה שהיא "נגד סגר, ככל שניתן. צריך שההנחיות ייצרו יציבות וודאות לכל המשק, בכל הסקטורים, שהציבור ידע מראש מה הולך לקרות בפשטות ועלינו לדבר בקול אחיד - כלל הממשלה".

לאחר סיום ישיבת הקבינט, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מסרה כי "נגיף הקורונה יוצר חוסר ודאות גדול מאוד בכל תחומי חיינו. בקבינט הקורונה השתדלנו לנסות לייצר ודאות ולאפשר למשק להמשיך לפעול בזהירות המתחייבת כדי לשמור על הבריאות של כולנו. כל אחד מאיתנו, הוא זה שיקבע האם אנחנו מצמצמים את ההדבקה בשמירה על הכללים, או שאנחנו מתעלמים מהסיכונים ופוגעים ביכולת שלנו לקיים מרקם חיים בטוח. אני מאמינה שככל שנגלה יותר אחריות אישית, כולנו נרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully