וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בגל הנוכחי: 5,140 מאומתים לנגיף אותרו ביממה האחרונה; 373 חולים קשה

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 2:20

שיעור הבדיקות החיוביות טיפס ל-4.91% מסך הבדיקות, ו-18 בני אדם מתו מהנגיף מתחילת השבוע. כמיליון איש בישראל עדיין לא קיבלו את מנת החיסון הראשונה, לעומת יותר מ-570 אלף שהתחסנו במנה השלישית. החל מהיום: שוטרים סמויים יתגברו את אכיפת המסיכות במקומות סגורים

5,140 בני אדם שנדבקו בנגיף הקורונה אותרו ביממה האחרונה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הלילה (שלישי). מניין החולים הקשים הוא 373 - עלייה של 9 מאז אתמול, בהם 82 במצב קריטי ו-61 מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות הוא 4.91% מסך הבדיקות - שיעור שיא לבדיקות חיוביות בגל ההתפשטות הנוכחי.

מתוך כ-600 אלף מתחסנים במנת חיסון שלישית, התקבלו פחות מ-50 דיווחים על תופעות לוואי ממנה זו. עוד נמסר כי התופעות שדווחו היו קלות וחלפו במהרה. בתוך כך, צוותי מד"א פתחו בפרויקט ביצוע בדיקות סרולוגיות לילדים בגילי 3-12 במטרה להעניק אישור הדומה לתעודת מחלים, עבור ילדים שיש בדמם נוגדנים לקורונה.

בתוך כך, משטרת ישראל תחל להפעיל היום שוטרים סמויים שיעבדו בלבוש אזרחי וייכנסו לאולמות אירועים, הצגות ומסיבות במטרה לאכוף אי עטיית מסיכות. זאת, בצל העלייה הגבוהה בתחלואה. בהמשך להחלטות הדרג המדיני, עד סוף השבוע יגיע מספרם של השוטרים שיוקצו לאכיפת הקורונה ל-1,800.

בווידאו: פרופ' אש מבהיר שבקרוב תתקבל החלטה על תו סגול והגבלות ריחוק/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר אתמול כי אם הצעדים האחרונים שאישר קבינט הקורונה לא יעזרו לבלום את התחלואה, משרד הבריאות יבקש להרחיב את ההגבלות. "מגמת העלייה הקשה נמשכת. אנחנו פועלים בדרכים שונות אבל המצב מדאיג", אמר אש בתדרוך עיתונאים.

לדברי אש, ההיענות למנה השלישית של החיסון גבוהה, "אבל ישנם כמיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. אני קורא לכם לצאת ולהתחסן, זה האמצעי הטוב ביותר לבלימת התחלואה. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שמחליטים על סגר. אנחנו עושים כל מה שאפשר להימנע ממנו. החיסון יעזור לנו להימנע ממנו - צאו להתחסן".

למרות אישורו של המתווה לפתיחת שנת הלימודים, אש ציין כי "ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר נוכל לדעת אם נוכל לפתוח את שנת הלימודים בבטחה. אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי שהלימודים יתחילו כבשגרה". על מערכת החינוך, אמר כי "לא סוגרים את החינוך בערים אדומות באופן אוטומטי. נבצע יותר בדיקות אך לא נפעל באופן אוטומטי כמו בשנה שעברה".

עוד בוואלה!

איראן: כל 2 דקות מת חולה קורונה; צרפת הרחיבה את התו הירוק

לכתבה המלאה
אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחסנים בחיסון השלישי במתחם כללית בפתח תקווה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בדיון בוועדת חוקה בכנסת כי "צריך לעשות הכול כדי להאט את המגיפה, כולל תו ירוק לא מחורר, תו סגול והגבלת התקהלות. אנחנו צריכים לעשות פעולות ברגע זה כדי להאט את המגפה ולתת לחיסונים לעשות את העבודה".

היא הוסיפה כי "צריכים לבלום את המרוץ של המגפה. מלבד המסיכות אין כרגע מגבלות שיורידו את התחלואה, התו הירוק לא יעשה זאת". עוד ציינה כי מניין המתים מקורונה בגל הרביעי חצה את המאה. מפרוץ המגיפה, מספר הנדבקים בישראל חצה את ה-900 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully