וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט דן בהאצת מבצע החיסונים; אלרעי פרייס בכנסת: להחזיר את התו הסגול

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 15:54

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה בדיון בוועדת חוקה לזינוק במספר הנדבקים בקורונה, ציינה כי יותר מ-100 חולים מתו בגל הרביעי ואמרה: "מלבד המסיכות, אין כרגע מגבלות שיורידו את התחלואה, החיסונים יעילים - צריך לתת להם עוד זמן". נמשכת העלייה במספר החולים במצב קשה

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הבוקר (שני) בדיון בוועדת חוקה כי "צריך לעשות הכול כדי להאט את המגיפה, כולל תו ירוק לא מחורר, תו סגול והגבלת התקהלות. אנחנו צריכים לעשות פעולות ברגע זה כדי להאט את המגפה ולתת לחיסונים לעשות את העבודה".

"צריכים לבלום את המרוץ של המגפה", הוסיפה. "מלבד המסיכות אין כרגע מגבלות שיורידו את התחלואה, התו הירוק לא יעשה זאת". את הדברים אמרה ברקע הזינוק בתחלואה בתקופה האחרונה.

אלרעי פרייס ציינה כי מניין המתים מקורונה בגל הרביעי חצה את המאה והוסיפה: "החיסונים יעילים, אבל אנחנו צריכים לתת להם עוד זמן, גם למיליון האזרחים שלא התחסנו בחיסון ראשון וגם לתת אפשרות לבני 60 ומעלה להתחסן בחיסון השלישי".

"אנחנו לא רואים בני 60 ומטה שמחוסנים מאושפזים בבתי החולים", הבהירה. "בני 60 ומטה שאינם מחוסנים יש בבתי החולים וכמובן בני 60 ומעלה, גם אם הם מחוסנים". כמו כן, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי נמשכת המגמה לפיה 80% מהמחוסנים שנדבקו לא הדביקו אחרים.

בווידאו: שרון אלרעי פרייס אומרת שהסגר אינו חובה/צילום: ערוץ הכנסת

בד בבד, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים הבוקר דיון על הגברת קצב ההתחסנות ברחבי הארץ עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת. בדיון משתתף גם שר הבריאות ניצן הורוביץ.

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי מספר חולי הקורונה שבמצב קשה עלה ל-360, עלייה של 12 חולים קשים מאז אתמול בבוקר. 76 מהחולים במצב קריטי, מהם 57 מונשמים. בסך הכול, 618 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

3,372 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, לאחר ש-3.87% מהבדיקות שבוצעו היו חיוביות - מדובר בשיא בשיעור הבדיקות החיוביות בגל הנוכחי. בכך, עלה מספר נשאי הקורונה הפעילים בישראל ל-31,393. מספר הנדבקים מפרוץ המגפה בישראל חצה את ה-900 אלף.

ועדת החוקה | שרון אלרעי פרייס
במהלך דיון על  התו הירוק ובהגבלת היציאה מישראל בכנסת 9 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"התו הירוק לא מוריד הדבקה", ד"ר אלרעי פרייס בוועדת חוקה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מספר החולים במצב קשה ממשיך לעלות. חיסונים נגד קורונה בחודש שעבר/ראובן קסטרו

הבוקר, 100 אלף אברכים, 80 אלף בחורי ישיבות ועשרות אלפי תלמידי בתי ספר המכונים "תלמודי תורה", פתחו את שנת הלימודים התשפ"ב, לאחר שלושה שבועות של חופש בלבד. זאת, בצל החשש מעלייה בתחלואה במגזר החרדי.

פתיחת שנת הלימודים בבני ברק 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
פתחו את הלימודים בצל העלייה בתחלואה. המגזר החרדי שב למוסדות הלימוד, היום/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות העלו אתמול את החשש מפני התגברות התחלואה, לאחר שכמה מהערים החרדיות, בהן אלעד וכפר חב"ד, נכנסו לרשימת הערים האדומות, וכן נרשמה עלייה בתחלואה בערים נוספות. "לצערנו", אמרו במשרד הבריאות בהודעה מוקלטת, "ישנה עלייה משמעותית בתחלואה בערים החרדיות, ועל כן אנו מזכירים כי על ילדים ונערים ששבו מחו"ל או שהתחייבו בבידוד בשל הידבקות בנגיף או בשל חשיפה לחולה, חלה חובת בידוד וחל איסור חמור לצאת ממקום הבידוד; לא הולכים לבית הספר או הישיבה, עד להשלמת ימי הבידוד במלואם. הפרת בידוד של קטין, היא באחריות ההורה וגוררת קנס כספי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully