וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוך החרדי פותח את שנת הלימודים: חשש במגזר מעלייה בתחלואה בקרב ילדים

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 9:01

ברקע הזינוק במספר הנדבקים, יותר מ-200 אלף אברכים, בחורי ישיבות ותלמידי תלמודי התורה ילכו היום למוסדות הלימוד השונים. במשרד הבריאות חוששים מעלייה בתחלואה בערים חרדיות, והרבנים ממשיכים בקריאה להתחסן: "למנוע התפרצות המונית"

100 אלף אברכים, 80 אלף בחורי ישיבות ועשרות אלפי תלמידי בתי ספר המכונים "תלמודי תורה", פתחו הבוקר (שני) את שנת הלימודים התשפ"ב, לאחר שלושה שבועות של חופש בלבד. זאת, בצל החשש מעלייה בתחלואה במגזר החרדי.

רוב מוסדות החינוך החרדיים כפופים להנחיות משרד החינוך, אך לוח החופשות השנתי שונה מעט, ויום הלימודים הראשון במגזר החרדי ברחבי הארץ נקבע על פי התאריך העברי - א' באלול, שלושה שבועות לפני חזרת שאר התלמידים ללימודים. לעומת הבנים, הבנות במגזר החרדי ממתינות לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך הכללית.

תלמידים חרדים בפתיחת שנת הלימודים בבני ברק, 9 אוגוסט 2021. ראובן קסטרו
ניידות חיסונים יועמדו מחוץ למוסדות החינוך. תלמידים בדרכם לבית ספר חרדי, היום/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות העלו אתמול את החשש מפני התגברות התחלואה, לאחר שכמה מהערים החרדיות, בהן אלעד וכפר חב"ד, נכנסו לרשימת הערים האדומות, וכן נרשמה עליה בתחלואה בערים נוספות. "לצערנו", אמרו במשרד הבריאות בהודעה מוקלטת, "ישנה עלייה משמעותית בתחלואה בערים החרדיות, ועל כן אנו מזכירים כי על ילדים ונערים ששבו מחו"ל או שהתחייבו בבידוד בשל הידבקות בנגיף או בשל חשיפה לחולה, חלה חובת בידוד וחל איסור חמור לצאת ממקום הבידוד; לא הולכים לבית הספר או הישיבה, עד להשלמת ימי הבידוד במלואם. הפרת בידוד של קטין, היא באחריות ההורה וגוררת קנס כספי".

בהודעה נאמר עוד כי "במוסדות החינוך חלה חובת עטיית מסיכה לאורך כל היום, למעט בשעת האוכל". מוסדות החינוך יפעלו החל ממחר ללא מתווה רשמי מסודר בישיבות או במוסדות החינוך היסודיים, אבל עיקר החשש במגזר החרדי הוא מפני התפרצות במוסדות היסודיים. גורם בחינוך העצמאי, רשת החינוך החרדית הגדולה בישראל, טען כי "לפחות 70% מבחורי הישיבות הם או מחלימים או מחוסנים, עיקר הדגש יהיה על חיסונים של ילדים מעל גיל 12".

עוד בוואלה!

מחלוקת בקרוב ההורים על מתווה הלימודים: "מביאים אותנו למצבי קיצון"

לכתבה המלאה
(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

בכירי הרבנים הצטרפו בימים האחרונים לקריאה לחסן ילדים ונערים שטרם חוסנו. כך למשל, בבני ברק קראו בסוף השבוע "למהר ולהתחסן", ובעירייה צפויים להעמיד בימים הקרובים ניידת חיסונים מחוץ למוסדות החינוך לטובת נערים מעל גיל 12, זאת באישור ההורים. "הממשלה עוד לא גיבשה מתווה לפתיחת שנת הלימודים", הסביר ראש העיר אברהם רובינשטיין, "אבל אנחנו לא מחכים להם ועושים מה שהוכחנו שאנחנו יודעים לעשות - שומרים על בריאות הלומדים וכלל התושבים". בהודעה שהופצה ברחבי העיר נכתב: "זה הזמן למהר ולהתחסן גיל 12 בהוראת מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור ולמנוע התפרצות המונית בחינוך השם ישמרנו".

לצד החיסונים, יינתן דגש גם על בדיקות סרולוגיות לילדים. הבדיקות נועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד. הבדיקות יתבצעו תחילה במגזר החרדי שהלימודים בו יחלו הבוקר, ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים. מחר, יריית הפתיחה תהיה במוקדי הרשויות המקומיות, בהן בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית ואלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully