וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים בחרדה קיומית": עימות בישיבת הממשלה על הסגר המסתמן

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 14:49

שרת החינוך הציעה כי יש "להוריד את הסגר מסדר היום", ומנגד השר בר-לב הבהיר: "האמת היא שהמציאות מפחידה". במאמצי הגדלת כמות המחוסנים, מיכאלי הציעה שקופות החולים יקבעו תורים בעצמן לכל מי שלא התחסן, ואף ישלחו להם תזכורות על התור. בנט: "בעולם מתחננים לחיסונים"

שרים בממשלה הביעו היום (ראשון) עמדות מנוגדות בנוגע להיערכות להטלת סגר, נוכח העלייה החדה בתחלואה הקשה. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התנגדה בחריפות, ואמרה כי: "אנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, אנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם".

שאשא ביטון עוד הוסיפה כי "עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח". שר המודיעין אלעזר שטרן הצטרף לדבריה ואמר: "אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו 'סגר' מתוכנו, אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום".

מנגד, השר לביטחון פנים עמר בר-לב הדגיש כי אפשרות הסגר היא ממשית, ברקע התפשטות הדלתא. "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור, אבל האמת היא שהמציאות מפחידה. המצב הכי גרוע, זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות נגיע לסגר. צריך לומר את האמת - זה בידיים של הציבור".

ישיבת הממשלה. משרד החוץ, ירושלים 8 באוגוסט 2021. רויטרס
"בשאר העולם מתחננים לחיסונים, ולנו יש", בנט בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

שר הרווחה מאיר כהן הציע לאחד עמדות בממשלה, וראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי לשם כך יוקם צוות שרים לענייני הסברה עם נציג מכל סיעה. "במהלך הימים הקרובים נעשה שדרוג של הסיפור הזה בתקשורת. אני שוב מבקש 'להתאבד' על נושא ההתחסנות. זה קורע את הלב. בשאר העולם מתחננים לחיסונים, ולנו יש. צריך פשוט לתפוס את האנשים".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן ביקשה שוב לפרסם את הפרוטוקולים של הישיבות בקבינט הקורונה. "קצה אחד על הסקאלה זה לבוא ולומר בואו נשדר את הדיונים בשידור חי כמו דיונים בכנסת, יש הטוענים שזה יהפוך את הדיונים ליותר פופוליסטים ופחות עניינים. הקצה השני זה לבוא ולומר 'רק בעוד 30 שנה נפרסם את הפרוטוקולים', שזה גם לא מידתי. לדעתי נכון למצוא פתרון מאוזן שגם יקנה שקיפות ויחזק את אמון הציבור וגם לא יעשה זילות לדיוני הקבינט. אגב, הרוב מודלף, אז לפחות שהדברים יהיו מדוייקים".

הצעה: קופות החולים יקבעו בעצמן תור לחיסון למי שטרם התחסן

מיכאלי הציעה הצעה שנועדה להגדיל משמעותית את מספר המחוסנות והמחוסנים, לפיה קופות החולים יקבעו תורים לחיסונים עבור כל מי שטרם התחסנו. הקופות ישלחו למתחסנים הפוטנציאליים עדכון בהודעת SMS וכן מכתב הביתה אודות המיקום, התאריך ושעת החיסון שנקבעו עבורם. ראש הממשלה ושר הבריאות הביעו עניין בהצעה ובמשרד הבריאות צפויים לבחון אותה.

עוד בוואלה!

בנט: "איראן וחיזבאללה מסבכים את לבנון בחזית מול ישראל"

לכתבה המלאה
בווידאו: ראש הממשלה על החיסון השלישי/מערכת וואלה!

בנושא נתב"ג, שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה כי "צריך לעשות הכול" כדי להגן על תעשיית התעופה, וציינה כי בשלב זה "אין פתרונות על השולחן". שר האוצר אביגדור ליברמן השיב כי "יש ענפים שנפגעים ביום יום כרגע וסובלים מהמצב שנוצר. זה כל ענף התיירות וענף התעופה. אנחנו מחפשים פתרון צודק".

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ציין את הטיסות המרובות של האוכלוסייה הערבית לטורקיה ויוון, שלדבריו נעשות "בחוסר אחריות", ובאמצעות אישורים מזוייפים. "זה מצריך למידה לעומק", הדגיש. בנט השיב כי: "אם הם מרמים בעלייה למטוס, הרי שהם נבדקים עם הנחיתה. אני מבקש שתבדקו את זה אם יש סתירה בין ההצהרה בעלייה למטוס לבין הבדיקה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully