וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "איראן וחיזבאללה מסבכים את לבנון בחזית מול ישראל"

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 11:55

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, בנט הזהיר כי על לבנון לקחת אחריות, שכן ישראל "לא תקבל ירי לשטחה". הוא הוסיף ובירך את ה-G7 על גינוי התוקפנות האיראנית: "האיראנים צריכים להבין שאי אפשר להשתולל בלי לשלם על זה מחיר". על הקורונה אמר: אם נתחסן באלול, נשמע שופר בתשרי"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) כי איראן וחיזבאללה "מסבכים את לבנון גם בחזית מול ישראל", שעה שלבנון נמצאת במשבר כלכלי ופוליטי חמור. בנט נשא את הדברים בפתח התכנסות הממשלה לישיבה השבועית, ברקע ההסלמה בגבול לבנון והעלייה המתמשכת בתחלואה בקורונה. כמו כן, בנט התייחס בישיבה להקמת קבינט כלכלי-חברתי שיפעל להורדת יוקר המחייה.

עם זאת, בנט הזהיר כי "מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם. פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

בווידאו: ראש הממשלה מדבר על חזית לבנון/מערכת וואלה!

עוד בנושא איראן, ראש הממשלה בירך על הודעת ה-G7, ארגון המדינות המתועשות, שגינה את התקיפה הימית האחרונה והפנו את האצבע לאיראן. "כעת המבחן עובר למעשים ולא רק הצהרות", הצהיר.

"אנחנו רואים עלייה בתוקפנות האיראנית בכל נקודה במזרח התיכון, ביבשה באויר ובים. איראן הפילה מטוס אזרחי ותקפה ספינה אזרחית תוך הרג אזרחים מהעולם. המשטר האיראני מפעיל טרור על נתיבי התחבורה הבינלאומי. איראן היא סכנה ליציבות האזור והעולם - ואסור שהעולם ישלים עם זה. האיראנים צריכים להבין שאי אפשר להשתולל בלי לשלם על זה מחיר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה במשרד החוץ, ירושלים 8 באוגוסט 2021. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"איראן היא סכנה ליציבות האזור והעולם - ואסור שהעולם ישלים עם זה", בנט/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

ברקע העלייה החדה בתחלואה הקשה בנגיף הקורונה, ראש הממשלה קרא שוב לאזרחים להתחסן: "בתקופה הזו של השנה יש לכולנו הזדמנות לקיים תפילה אבינו מלכנו מנע מגפה ולצאת ולהתחסן. לכן קיבלנו החלטה שאזרחי ישראל יהיו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי המשלים. יש לנו אינדיקציות שהחיסון הוא יעיל במניעת תחלואה קשה. החיסון בטוח ויעיל".

לדבריו, במהלך היום ישראל תחצה את חצי מיליון המתחסנים במנה השלישית. "אני מבקש מכאן מכל בני ה-60 ומעלה שעוד לא התחסנו, גשו להתחסן כבר היום, דיברתי עם מנכ"ל הכללית והוא אמר שאפשר לבוא ישר למרפאות גם בלי תור". בנוסף, הוא קרא גם לצעירים להתחסן: "לא לכל אדם יש הזדמנות להציל חיי אדם".

"אם נתחסן בחודש אלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי", הוא הכריז.

הרפורמות הכלכליות

בתוך כך, בנט אמר כי היום יוקם קבינט חברתי-כלכלי בראשותו של השר ליברמן. לדבריו, מטרת הקבינט היא ליישם צעדים להורדת יוקר המחיה באמצעות רפורמת התקינה והייבוא. "נוזיל את מחירי המזון בעזרת ביטול מונופול הכשרות ופתיחת השוק לתחרות, נגדיל את היצע הדירות, משקיעים בתחבורה הציבורית, אלה נושאי ליבה של הממשלה שלנו. יש בפנינו עבודה רבה, נעשה את זה ביחד", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully