וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בקרוב ההורים על מתווה הלימודים: "מביאים אותנו למצבי קיצון"

חלק מההורים סולדים מסעיפים במתווה שהציגה שרת החינוך: "סלקציה בין ילדים, לא צריך להגיע לבתי הספר בכל מחיר". מנגד, אחרים משוכנעים כי על אף הסרבול המסוים סביב עניין הבדיקות, המתווה יכול לעבוד והם תומכים בו: "הדבר הנכון לעשות, הילדים איבדו זמן יקר"

מתווה הלימודים שהציג הערב (ראשון) משרד החינוך נועד לאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר - בכל שכבות הגיל ובכל היישובים, ללא קפסולות. אלא שרוב ההורים לתלמידים עדיין אינם מכירים לעומק את פרטי המתווה הסבוך, ולא לגמרי מבינים את משמועתו.

בעוד חלק מההורים סולדים מסעיפים במתווה המחייבים לחסן את הילדים ולערוך בדיקות סרולוגיות, חלק אחר משוכנע כי על אף הסרבול המסוים סביב עניין הבדיקות, המתווה יכול לעבוד והם תומכים בו, בעיקר כי יאפשר למידה רצופה.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"לסגור פערים שלמים שנוצרו לו בגלל הסגרים". תלמידים בבית ספר ברעננה/ראובן קסטרו

ליפז בן-כהן, אמא לשלושה ילדים בגילאי הגן וילד שעולה לכיתה א' מתל מונד, מתנגדת לביצוע הבדיקות הסרולוגיות. לדבריה, "מדברים כאן למעשה על החלת תו ירוק לילדים בני שלוש. אני חושבת שזה איום ונורא. יש כאן הכשרת קרקע לאלמנטים חברתיים שעלולים להתרחש בתוך כותלי הגן. החל מהדרה של ילד שאין לו תו ירוק, ועד חרם".

בן-כהן אמרה כי סיווג הילדים לבעלי נוגדנים וכאלה שאינם זו "סלקציה" כמו בזמן מלחמת העולם השנייה. "דמיינו מצב שילד אחד יוצא חיובי בבדיקה הסרולוגית, כלומר יש לו נוגדנים בגוף. ילד אחר לא. למחרת הם מגיעים לגן, בו מתגלה ילד מאומת לקורונה. ואנחנו כבר לא חיים בעולם בו המידע הוא אישי ופרטי. הגננת תבדוק ברשימה מי פטור מבידוד ומי לא. אתה לצד ימין, אתה לצד שמאל. אתה הולך הביתה לעשות בדיקות, אתה יכול להישאר בגן. לעשות סלקציה בין ילדים? שנות ה-30 זה כאן. זה ילדים קטנים. שחררו", אמרה.

בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לבדיקות הקורונה במערכת החינוך/צילום: ערוץ הכנסת

לעומתה, שרה רוזנראוך, אמא לשלושה ילדים מהישוב אלעזר, אמרה כי הבדיקות המהירות הן הדבר הכנון לעשות במציאות הנוכחית של התחלואה הגואה. "יש לי בן עם אסטמה שאין לדעת איך קורונה תשפיע עליו. גם כל מערך הבידודים שהשתנה הוא לטובה. כיתה שלמה לא תיכנס לבידוד בגלל ילד אחד, מי שיצא שלילי יחזור לספסל הלימודים. הילדים איבדו זמן יקר מהלימודים ואני מוציאה מלא כסף על הבן שלי שעולה לכיתה ו' כדי לסגור פערים שלמים שנוצרו לו בגלל הסגרים".

"היה להם חודשיים לחשוב על איך עושים את זה"

שושי זילבר מבאר יעקב, אמא לשניים, משוכנעת כי לא חייבים להגיע ללימודים בכל מחיר. "מבחינתי הבריאות היא מעל הלימודים. לא בכל מחיר צריך לגרום לילדים ללמוד בבית הספר. במקרה של מספר מסוים של חולים, המתווה הזה מוטעה לחלוטין. אני לא בעד הדברים האלה, לא היה לי בעיה עם המתווה שהיה קודם כשהילדים למדו בזום כשהייתה תחלואה גבוהה. כל העולם עשה את זה. גם עכשיו, הכל צפוי וידוע".

לדברי זילבר, הדבר הנכון הוא חזרה ללמידה בכיתות קטנות. "היה להם חודשיים לחשוב על איך עושים את זה, וזה לא נעשה. יום אחד בזום לא היה מזיק לאף אחד. הם לא ניצלו את הזמן הזה".

עדי בן-עמר, תושבת רחובות ואמא אמא לשלושה תלמידים, אמרה כי "מתווה משרד החינוך מהווה פתרון יעיל להפעלת מערכת החינוך כסדרה, בתקווה כי יהיה ניתן לאתר את הילדים שנדבקו ולבודדם בטרם תמשיך ההדבקה".

"הבדיקות המהירות אכן יעילות שבעתיים מהבדיקות הרגילות ותהיה להן השפעה דה פקטו על קטיעת שרשרת ההדבקה. צריך לשים את רווחתם הפדגוגית והרגשית של הילדים בראש סדר העדיפויות של מערכת החינוך, תוך שמירה על אורחות החיים השומרות על בריאותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully