וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: כל 2 דקות מת חולה קורונה; צרפת הרחיבה את התו הירוק

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 18:38

איראן רשמה שיא של 588 מתים ביום, וראיסי קרא להאיץ את קצב החיסונים. בצרפת נדרשת הצגת אישור בריאות גם במסעדות, בתי קפה ובתחבורה הציבורית, חרף המחאה ההמונית. איטליה חשפה רשת זיופים של תו ירוק, בתי החולים בטקסס קורסים ובווהאן סיימו לבדוק את 11 מיליון התושבים

Iran's President Ebrahim Raisi receives the first dose of the Iranian CV-vaccine against coronavirus disease (COVID-19) in Tehran, Iran August 8, 2021. Official Presidential Website/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. NO RESALES. NO ARCHIVES.. רויטרס
Iran's President Ebrahim Raisi receives the first dose of the Iranian CV-vaccine against coronavirus disease (COVID-19) in Tehran, Iran August 8, 2021. Official Presidential Website/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. NO RESALES. NO ARCHIVES./רויטרס

איראן רשמה היום (שני) שיא חדש במספר המתים מנגיף הקורונה, עם 588 קורבנות. לפי ערוץ הטלוויזיה הממלכתי, בכל שתי דקות מת חולה קורונה במדינה, מוקד ההתפרצות הקשה ביותר במזרח התיכון. הרשויות מתלוננות על העדר ריחוק חברתי, ובכמה בתי חולים אין עוד מקום לקלוט מאושפזים חדשים בזמן שמבצע החיסונים דורך במקום - רק 4% מ-83 מיליון אזרחי איראן חוסנו במלואם.

הרפובליקה האסלאמית, שנמצאת כבר בגל החמישי של המגיפה, דיווחה על 94,603 מתים ועל כ-4.2 מיליון מאובחנים בסך הכול. כמו במדינות רבות אחרות בעולם, גם באיראן קושרים בין ההתפרצות הנוכחית לזן הדלתא המדבק. לפי הטלוויזיה הרשמית באיראן, רוב 31 הפרובינציות הפכו מכתומות לאדומות, על פי מדד התחלואה המקומי.

בינואר, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אסר על יבוא חיסונים אמריקניים או בריטיים, בטענה שהם לא אמינים ועלולים לגרום להדבקה. איראן טוענת שהסנקציות האמריקניות מפרעיות לה לרכוש חיסונים ממדינות אחרות, אף שהם מוחרגים מהעיצומים שהטילה וושינגטון על טהראן מאז שהנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018.

נשיא איראן החדש איברהים ראיסי, שקיבל אתמול את המנה הראשונה מחיסון שפותח על ידי התעשיות המקומיות, קרא לרשויות להאיץ את קצב החיסונים, ולהפעיל את "כל האמצעים הדרושים" לבלימת המגיפה.

"Traitors to the nation" is written in chalk on the ground during a demonstration called by the "yellow vests" (gilets jaunes) movement against France's restrictions, including a compulsory health pass, to fight the coronavirus disease (COVID-19) outbreak in Paris, France, August 5, 2021. REUTERS/Benoit Tessier. רויטרס
"Traitors to the nation" is written in chalk on the ground during a demonstration called by the "yellow vests" (gilets jaunes) movement against France's restrictions, including a compulsory health pass, to fight the coronavirus disease (COVID-19) outbreak in Paris, France, August 5, 2021. REUTERS/Benoit Tessier/רויטרס

בצרפת, נכנס היום לתוקף החוק שמרחיב את הצורך בתו ירוק, כולל במסעדות ובבתי קפה, בנסיעות ברכבת ובביקור בבתי חולים. "תעודת הבריאות", שהממשלה תולה בה תקווה בעידוד ההתחסנות, מוצגת בברקוד דיגיטלי או מנייר. היא נינת למי שהתחסן בשתי מנות, יצא שלילי בבדיקת קורונה או החלים.

התכנית של הממשלה עוררה התנגדות רבה בצרפת, וביום שבת יצאו 237 אלף לרחובות במחאה נגד התו הירוק. הייתה זו ההפגנה הגדולה ביותר מאז פרוץ המחאה לפני ארבעה שבועות, אך הסקרים מראים כי רוב הציבור בצרפת תומך בצעדי הממשלה לבלימת המגיפה.

"האישור, יחד עם מבצע ההתחסנות, אמורים לעזור לנו להימנע מסגרים חדשים", אמר שר הבריאות, אוליבייה וראן, לעיתון לה פריזיאן. הנשיא עמנואל מקרון מקווה לראות עלייה במספר המתחסנים בעקבות ההגבלות החדשות. נכון להיום, 55% מהזכאים לחיסון קיבלו כבר את המנה השנייה. גורמים רפואיים במדינה מסרו כי מאז תחילת ההגבלות, הוזמנו יותר משבעה מיליון תורים לחיסונים.

איטליה: תו ירוק תמורת שוברים

באיטליה, שגם בה נכנס לתוקף התו הירוק בימים האחרונים, חשפה המשטרה רשת מקוונת שזייפה את התעודות וזיהתה ארבעה חשודים, בהם שני נערים. לפי המשטרה, התעודות המזויפות נרכשו במטבעות דיגיטליים או בשוברים לרכישה באינטרנט, במחיר של בין 150 ל-500 אירו, תוך הבטחה לאנונימיות מוחלטת.

מאז יום שישי, הכניסה לבתי הקולנוע, המוזיאונים, למשחקי ספורט סגורים או לישיבה במקומות סגורים במסעדות מותנת בהצגת התו הירוק שמונפק עבור מחוסנים בלפחות מנה אחת, מחלימים מהנגיף בחצי השנה האחרונה או מי שיצא שלילי בבדיקות ב-48 השעות האחרונות. התו הירוק יורחב לנסיעות ברכבות ובאוטובוסים אחרי 1 בספטמבר, וצוותי החינוך בבתי הספר באוניברסיטאות, כמו גם הסטודנטים, יידרשו לשאת אותו.

שר הבריאות של איטליה, רוברטו ספרנזה, אמר כי 20 מיליון איטלקים הורידו את התו הירוק שלהם בשלושת הימים החולפים.

בווידאו: חיטוי אזורים ציבוריים בסין/צילום: רויטרס

ובעוד שבאירופה קצב החיסונים מתחיל לעלות, מדדי התחלואה בארצות הברית שוב עולים בקצב מדאיג, במיוחד במדינות רפובליקניות. אחת מהן היא טקסס, שבה בתי החולים מדווחים על עומס ביחידות לטיפול נמרץ כשהרשויות מזהירות מפני "קטסטרופה".

"המצב קריטי", אמר דזמר ווקס, מרשות הבריאות של מחוז אוסטין-טראוויס. "בתי החולים שלנו בעומס אדיר ויש מעט מאוד שאנחנו יכולים לעשות כדי להקל על העומס עליהם לאור הזינוק במספר המקרים".
שירותי הטראומה של טקסס, הכוללים את אזור אוסטין הבירה, אמרו כי נותרו רק שש מיטות טיפול נמרץ פנויות, 499 מיטות אשפוז בבתי החולים ו-33 מכונות הנשמה לכ-2.4 מיליון תושבים.

בסין, הרשויות בעיר ווהאן השלימו את הבדיקות ההמוניות של כל 11 מיליון התושבים, אחרי עלייה בתחלואה בעיר שבה התגלה לראשונה נגיף הקורונה בסוף 2019. נכון ליום שבת, אותרו 37 מקרי הדבקה מקומיים ו-41 נשאים אסימפטומטיים, לפי סוכנות הידיעות שינחואה.

המדינה נמצאת בעיצומה של ההתפרצות הגדולה ביותר זה כמה חודשים, וביממה הקודמת אובחנו 125 מקרים חדשים, מתוכם 94 הדבקות מקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully