וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוסטרליה ועד צרפת: הפגנות ענק בעולם נגד הגבלות הקורונה

25.7.2021 / 9:32

אלפים הפגינו בסידני, הנמצאת בסגר כבר חודש, והתעמתו עם שוטרים: "אוסטרליה, התעוררי". הרשויות זועמות: "אנחנו לא מחוסנים ממטומטמים". בצרפת, 160 אלף מחו נגד אישורי הבריאות שעליהם להציג במקומות ציבוריים: "מקרון רודן". גם באתונה וברומא הפגינו: "אל תגעו בילדינו"

הפגנה נגד הסגר באוסטרליה, 24 ביולי 2021. AP
השליכו חפצים לעבר השוטרים. מפגינים נגד הסגר בסידני, אתמול/AP

יותר ממאה אלף איש הפגינו אתמול (שבת) באוסטרליה, צרפת, איטליה ויוון נגד הגבלות הקורונה ונגד אמצעי ענישה שנועדו לעודד את הלא מחוסנים לצאת ולקבל את הזריקות.

בסידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, נעצרו קרוב ל-60 מפגינים אחרי מחאה לא מורשית שבה השתתפו אלפי אנשים. המארגנים כינו את ההפגנה עצרת "חירות", ונשאו שלטים שעליהם נכתב "אוסטרליה, התעוררי", ו"לייבש את הביצה".

חלק מהמפגינים השליכו עציצים ובקבוקי מים על השוטרים, תוך שהם מפרים את הסגר שנמשך כבר חודש, ויום אחרי שהרשויות רמזו שההגבלות עשויות להימשך עד אוקטובר. ביממה האחרונה נרשם שיא של 163 מאומתים חדשים לווירוס בניו סאות' וויילס, שסידני היא בירתה.

ראש ממשלת ניו סאות' וויילס אמרה כי היא "נגעלה" מהמפגינים, שלדבריה "מעשיהם האנוכיים פוגעים בביטחון של כולנו". שר המשטרה, דייוויד אליוט, תקף את המפגינים ואמר כי סידני "אינה מחוסנת ממטומטמים". הפגנות נוספות וקטנות יותר נערכו במלבורן, שם נעצרו שישה אנשים, וגם בעיר בריסביין.

אוסטרליה נחשבה לסיפור הצלחה במלחמתה בקורונה בתחילת ההתפרצות שלה, אך עתה כמחצית מ-25 מיליון אזרחיה נמצאים תחת סגרים והגבלות תנועה. הזעם הציבורי כלפי הממשלה השמרנית גובר, לאורך אסקפת החיסונים המשובשת. רק 11% מהאוכלוסייה מחוסנת בשתי מנות.

הפגנות נגד הגבלות הקורונה בפריז, צרפת, 24 ביולי 2021. רויטרס
"מקרון השתגע". מפגינים בפריז, אתמול/רויטרס

בצרפת, כ-160 אלף מפגינים יצאו לרחובות במחאה נגד המדיניות של הנשיא עמנואל מקרון, שמגביל את הכניסה של לא מחוסנים למקומות ציבוריים ולמסעדות. השוטרים השתמשו בגז מדמיע ובתותחי מים נגד חלק מהמפגינים, הזועמים על תעודות הבריאות שהם נדרשים לשאת. בימים אלו, הפרלמנט דן בהרחבת חובת החיסונים לענפים שונים במשק, אחרי שהצוותים הרפואיים התחייבו לעשות זאת עד ספטמבר.

המפגינים צעקו "חירות, חירות", נשאו שלטים שעליהם נכתב "מקרון, רודן", "החברות הגדולות אוסרות את החירות" ו"לא לתעודת הבושה".

למרות הפגנות הזעם, יש סימנים לכך שהצעדים שהוכרזו על ידי הממשלה ב-13 ביולי כבר מביאים לתוצאות הרצויות: 48% מהאוכלוסייה בצרפת כבר השלימה את החיסון נכון ליום שישה, עלייה של 8% בתוך שלושה ימים.

מפגינים מוחים על הגבלות הקורונה בסמוך לפרלמנט באתונה, יוון, 24 ביולי 2021. רויטרס
מפגינים בסמוך לכיכר הפרלמנט של יוון באתונה, אתמול/רויטרס

בינתיים, כ-5,000 אלף איש התכנסו באתונה, ונשאו שלטים שעליהם נכתב "אל תגעו בילדים שלנו", לאור הרצון של הממשלה לחסן בני נוער. ברומא, מפגינים מחו על התכנית לחייב הצגת תו ירוקות במוסדות בידור ובמסעדות.

ההפגנות אתמול ממחישות את המצב שאליו נקלעו אנשים ברחבי העולם, בין הקשבה לעצות ארגון הבריאות העולמי וארגוני בריאות אחרים לבין הצורך להתפרנס או לחזור לשגרת החיים שלפני תחילת המגיפה. בבריטניה ובאינדונזיה, למשל, הממשלות ממשיכות בהקלות על ההגבלות למרות עלייה בתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully